var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=48711;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("48711","0","תינוק בחלון","12/02/17 05:29","טז שבט","תשע"ז","05:29","הודו_כי_טוב","האם זה ברור שאם מישהו יעשה דבר כזה היום לשכת הרווחה
תיקח את התינוק למשפחה אומנה?
זה שהוא בחלון זה כבר סכנה
מי בכלל ישים את התינוק שלו בחלון?

ובקשר למוקצה הרי אפשר מראש לפני שבת לכוון שבכוונתו לטלטל את התינוק
למה בכלל הוא כמו אבן ?
האם גם גור חתולים/כלבים הוא כמו ואבן ?

ואיך יוסבר ששלמה המלך לא ידע מה לעשות אם אביו ששכב מת בחצר
ואמרו לו שים עליו חלה או תינוק ?

לשמש תינוק להשלים נפח ?
במקרה הזה הוא כנראה יישאר חי
זה לא כמו במצריים כמובן ששם
השלימו שטח בבניה ותקעו תינוקות במקום טיט

בנוסף לזה הרי במוצ"ש הוא כן יזוז משם הרי לא ימשיכו להתעלל בו
אז זה לא תופס חציצה לפי מה שרשום במשנה","207","","2637","True","True","False","","793","109.64.155.233","0","0","בבא בתרא|כ ע"א",""),new Message("48712","48711","מעט תשובות","12/02/17 09:11","טז שבט","תשע"ז","09:11","אבי גרינבלט","א. תינוק שנולד בחודש שמיני בזמנם , לא שרד ותוס' במקום מציין שמדובר בתינוק גוסס שימות קודם יציאת השבת וממילא דינו כמת ולפיכך דינו מוקצה (ומוסיף תוס' "שם תהא קבורתו"). מושגי הקבורה בזמנם ובמיוחד בנפלים , שונים בתכלית ממציאות חיינו כאן וכיום.
ב. גבי שלמה המלך , מן הסתם תשובות רבות בענין , להלן דברי הראי"ה זצ"ל בעין איה
"לעומת הרחבת הדעת של הנפש הגדולה, שמוצאת בנפשה מקום להכניס את ההשגחה על כל ענין שהוא, יהיה ג"כ קטן בערכו מאד כיון שמ"מ יש בו איזה חפץ או תועלת, ולא ידחהו בשום אופן גם הדבר המטריד מאד הגדול ונכבד. אמנם צריך להשגיח כי הטיפול המתפשט בענינים רבים יהיה נגד עיניו של המנהיג המתעסק בהם תמיד, שצריך להעריך כל דבר מצד אמתת מציאותו, והצד החיצוני שבמציאות יהיה תמיד האחרון במעלה לעומת הצד הפנימי. ע"כ לא המפורסמות לבדם צריכים לשלוט בהנהגה כ"א מה שהוא דבר של ערך אמיתי. המשל הנמרץ בזה ערך הגוף המכובד באומה עד מאד, גופו של המלך המת, אשר בכ"ז מצד הגופניות הוא גוף מת שאינו מרגיש מאומה, אע"פ שגדול מאד הרושם שעושה על העולם החיצוני. אבל החי, אפילו הקטן והדל שבהם, הוא חי חיים פנימיים לעצמו. ע"כ הוסיפו לו הערה, כי בערך הנהגה שלמה צריכים תמיד לשמור את הערכים, להבחין מהו דבר חמדה פנימית עיקרית ומהו דבר מרעיש חיצוני, ולבכר תמיד דבר שיש בו ענין חיים עצמיים אמיתיים על דבר שאינו כ"א לפי הדמיון החיצוני נחשב ונערך. ע"כ אע"פ שאין סוף להכבוד הנרחש לגוף קדוש במותו, מ"מ זהו מצד הנפש האלהית שבו ומצד העתיד הנהדר שלו, אבל מצד הצד הדמיוני, שזהו הפועל על רוב בנ"א שלא ישכילו לתן חשבון על הרגשות לבבם, יש ערך יותר נכבד לקטן שבבע"ח מהמכובד שבאנשים, אם הראשון הוא חי והשני מת, עד שרושם זה צריך שלא יחסר באיזה מעשה הפועל יפה על המחשבה והשכל. והנה סבת ירידת ערך הגוף המת לעומת הדבר החי היא מפני שחשיבות המת בגופו אינה מצד עצמו כ"א מצד הדבר המתלוה עמו, דהיינו הנפש המשכלת שהיה הגוף משמשה והעתיד שלו בתחית המתים, אבל החי המרגיש יש לו מצד עצמו ערך, וזאת הסיבה עצמה גורמת הקדמת משפט בע"ח למשפט המת הנכבד. ע"כ כללו ההקדמה של משפט הכלבים, בההבדל שלכלבים מותר לטול נבילה ולהניח לפניהם בלא צירוף דבר מתלוה, מפני שערכם כמה שיהיה שפל מ"מ יש להם ערך לעצמם, הם עצמם מרגישים בחייהם ועלינו להשתתף בצערם. אבל אכיך, בתור גוף מת, אינו מכיר במאורע גופי מצד עצמו, ויסוד כבודו בשביל הדבר המתלוה אל הגוף, היא הנפש הטהורה והמצב העתיד. ע"כ יבא התירו ע"י איזה ענין צירופי, הנח עליו ככר או תינוק, ורק אז תטלטלו"
ג. במוצ"ש גם המת כבר לא יהיה מוקצה ויוציאוהו לקבורה וממילא נושא הטומאה כבר לא קיים.

"אור חדש" כבר העיר בדבר ביום חמישי על הענין בכלליותו ולא"ד בענין התינוק שהערת.","539","","2637","True","True","False","","163","81.218.132.64","0","48711","בבא בתרא|כ ע"א",""),new Message("48722","48711","חלון זה לא מה שרגילים היום","12/02/17 12:13","טז שבט","תשע"ז","12:13","דוד כוכב","לא מדובר בחלון בקומה השלישית הפונה לרחוב. חלון הוא כל פתח בקיר גם נמוך ביותר. ומדובר גם באופן שחתול גרר אותו לשם. וככלל כבר התבאר היטב למשל באשכול זה שכל הדיון הוא עקרוני - מה חוצץ. ויכולה להיות נפקא מינה הלכתית רבה ומגוונת. אין הכוונה שמישהו אמור לעשות כך לכתחילה.
לשאלתך שבמוצ"ש הוא כן יזוז - הוא לא יזוז כי מדובר בתינוק שעומד למות.
לענין הצורך להיתר טלטול בככר או תינוק דוקא, ראה בקישור זה.","125","","2637","True","True","False","","146","212.76.100.140","0","48711","בבא בתרא|כ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);