var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=43294;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("43294","0","מאי נפקא מינה מי אמר מה?","18/02/16 13:13","ט אדר א","תשע"ו","13:13","יגאל אמיתי",""אמר ליה עולא לרב נחמן, ואמרי לה רב נחמן לעולא". מה זה משנה מי אמר למי?

וגם אחר כך, במחלוקת "כשר ותעשה" או ,כשר ולא תעשה", לגבי הזוג האחרון, רבה ורב יוסף, "ואיכא דאפיך להו". כלומר שרבה הוא שאומר "כשר ותעדה" ורב יוסף הוא האומר "לא תעשה. מה זה משנה?

אמנם יש ספרי (דברים, י"ט, י"ד): מנין למחליף דברי רבי אליעזר בדברי רבי יהושע, ודברי רבי יהושע בדברי רבי אליעזר - לומר על טהור טמא ועל טמא טהור, שהוא עובר בלא תעשה? תלמוד לומר לא תסיג גבול", אך נראה לי שאיש ממוני המצוות לא מנה זאת...

ועדיין, עם כל חשיבות העברת המסורת מי אמר מה, הרי בעת עריכת הגמרא, מדוע לא הושמטו ה"איכא דאמרי", ואם תאמר לא חשו לדקדוק כזה או שנטרפה השעה - האם היום, לנו כלומדים, יש נפקא מינה?","543","","2997","True","True","False","","842","147.237.70.107","0","0","גיטין|סז ע"א",""),new Message("43299","43294","כשתבוא לברר שיטתו של חכם - זה ייכלל","18/02/16 14:43","ט אדר א","תשע"ו","14:43","Almuaddib","מאחר ועולא, למשל, אמר עוד דברים רבים, יתכן כי לזהותו של אומר השמועה כאן, תהיה השלכה במקום אחר.

כאן, למשל, מול השואל, יש את מי שעונה - שחוששים שמא תזכור עדים. אם אתה מזהה שרב נחמן הוא החושש לכך, יתכן כי יש השלכות לעמדה זו שלו בעוד דיונים, אחרים, וכי תצפה לכך שגם בהם יחשוש לשכירת עדי שקר, וכן הלאה.

זו הסיבה מדוע הקפידו חכמינו כל כך על זהותם של האומרים - משום שיתכן שתהיה לכך משמעות לפסיקת הלכה.","107","","2997","True","True","False","","130","209.88.198.77","0","43294","גיטין|סז ע"א",""),new Message("43301","43294","לא מנו לאחת מתרי"ג אך לא חלקו על החשיבות","18/02/16 14:58","ט אדר א","תשע"ו","14:58","דוד כוכב","אמרו בירושלמי מסכת קידושין פרק א הלכה ז:
"גידול אמר: כל האומר שמועה משם אומרה יהא רואה בעצמו כאלו בעל השמועה עומד לפניו".
כיון שמכירין בעניינו של בעל השמועה מתבאר יותר עניין שמועתו.

מסכת אבות פרק ו ברייתא ו:
כָּל הָאוֹמֵר דָּבָר בְּשֵׁם אוֹמְרוֹ מֵבִיא גְאֻלָּה לָעוֹלָם, שֶׁנֶּאֱמַר וַתֹּאמֶר אֶסְתֵּר לַמֶּלֶךְ בְּשֵׁם מָרְדֳּכָי.

כיון שלרוב הלכה כרבה כשחולק עם רב יוסף, חשוב לדעת מי המתיר ומי האוסר.

בענין עולא ורב נחמן, עקוב אחר המקומות בו הם מוזכרים ותראה שאין ביניהם יחס ברור של רב ותלמיד, רב נחמן רגיל לכבד את עולא המביא ומלמד את תורת ארץ ישראל, אך רגיל גם לדחות את דבריו בתקיפות.","125","","2997","True","True","False","","159","37.60.40.110","0","43294","גיטין|סז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);