var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42907;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42907","0","מה בא הסיפור ללמדנו??","27/01/16 12:15","יז שבט","תשע"ו","12:15","שיננא","אביי אירכס ליה חמרא בי כותאי
שלח להו שדרוה לי
שלחו ליה שלח סימנא
שלח להו דחיוורא כריסיה
שלחו ליה אי לאו דנחמני את לא הוה משדרנא ליה ניהלך אטו כולי חמרי לאו כריסייהו חיוורין נינהו


בשביל מה הגמרא הביאה סיפור זה?
מה בא ללמדנו?
","146","","3015","True","True","False","","971","84.94.81.172","0","0","גיטין|מה ע"א",""),new Message("42908","42907","תשובה אפשרית לשאלתך","27/01/16 12:26","יז שבט","תשע"ו","12:26","אבי גרינבלט","אולי אפשר לענות לפי דברי המאירי,
המאירי מוכיח מכאן שגם בסימן כה קלוש (ואפילו שאינו רואה את האבידה) אם המאבד הינו ת"ח , מחזירים לו אבידתו וסומכים עליו שאם יגלה שאכן אינה שלו , בודאי ישיב את האבידה למוצא.","539","","3015","True","True","False","","145","81.218.132.64","0","42907","גיטין|מה ע"א",""),new Message("42928","42907","לגלות זיוף הכותים","27/01/16 18:33","יז שבט","תשע"ו","18:33","אור חדש","ששיטתם כקראים ש"מאמינים רק בפשט התורה"
והרי בתורה כתוב "עד דרוש אחיך אותו" ולפי הפשט מיד שדורש- נותנים, אומנם ברור שאין זה הגיוני כלל וממילא גם הכותים נהגו בפועל כהוראת התושב"ע- עד שתדרוש את המבקש אם רמאי הוא- ע"י סימנים
והרי לנו ראיה לחוסר האמיתות שבנסיון לחיות את התורה שבכתב ללא התושב"ע","458","","3015","True","True","False","","146","77.125.91.6","0","42907","גיטין|מה ע"א",""),new Message("42937","42907","אולי התשובה טמונה במילים "דנחמני את"","28/01/16 18:46","יח שבט","תשע"ו","18:46","אשבח","עליהם אומר רש"י: "דנחמני את - כלומר מכירין אנו בך שחסיד אתה ולא תשקר".

ואולי כוונת רש"י היא בדברי הגמרא בראש השנה דף יח עמוד א:
"אביי אמר: בזבח ומנחה - אינו מתכפר, אבל מתכפר בתורה ובגמילות חסדים. רבה ואביי מדבית עלי קאתו, רבה דעסק בתורה חיה ארבעין שנין, אביי דעסק בתורה ובגמילות חסדים - חיה שיתין שנין".

אבל הבנתי הראשונה לפני השאלה כאן של שיינא הייתה יותר בפשטות: הסיפור בא כאן כי הוא דומה למה שנאמר קודם "שלחו ליה..", "שלח להו..." מילים המופיעות גם באבדת החמור של אביי - ואם נצטט גם את דברי הגמרא שבסוגריים נקבל הקשר נוסף: אבדת חמור...,
הנה כך לשון הגמרא בסוגריים:

"(שלח להו: וכן תעשה לחמורו וכן תעשה לשמלתו וכן תעשה לכל אבידת אחיך,
שלחו ליה: והכתיב לא תסגיר עבד אל אדוניו!)" .","507","","3014","True","True","False","","182","79.179.143.90","0","42907","גיטין|מה ע"א",""),new Message("42914","42908","פרישותו של אביי","27/01/16 13:55","יז שבט","תשע"ו","13:55","המכריע","רבי חיים קנייבסקי כתב שאביי היה כל כך לא מתמצא, שחשב שזה ייחודי לחמורו בלבד וזה סימן.
ועל זה ענו לו כסימן זה כלום, כל החמורים כך, אבל מדין טביעות עינא דתלמיד חכם המחזירים לו בלא סימן תקבל.

א"כ שמע מינה שנהגו למעשה בדין השבה לת"ח, וש"מ גודל פרישותו מענייני העולם. (ומי שמכיר קצת את הרב קנייבסקי יודע כמה נאים הדברים למי שאמרן)","199","","3015","True","True","False","","274","95.86.88.33","0","42907","גיטין|מה ע"א",""),new Message("42922","42914","פרישותו של אביי","27/01/16 17:31","יז שבט","תשע"ו","17:31","דוד כוכב","מסכת קידושין דף פא ע"ב:
"אפילו עם בהמה. אביי מכלליה מכולה דברא".

רש"י:
"מכלליה מכולה דברא - כשהיה הולך בשדה בגירסא לייחוד היה מונע הבהמות מכל השדה ד"א שאינו מניח להיות רועה והבהמות בשדה אחד".

ובציון על המילה אביי:
רמב"ם הלכות איסורי ביאה כב, ב; ושו"ע אה"ע כד, א:
"וגדולי החכמים היו מרחיקין הבהמה כדי שלא יתייחדו עמה".

אביי לא הכיר את חמורו.","125","","3015","True","True","False","","196","95.86.96.103","0","42907","גיטין|מה ע"א",""),new Message("42947","42914","העתקתי דבריו, בצירוף ראיה לשר","30/01/16 21:18","כ שבט","תשע"ו","21:18","דוד כוכב","כאן.","125","","3012","True","True","False","","137","95.86.89.112","0","42907","גיטין|מה ע"א",""),new Message("42925","42922","אבל","27/01/16 17:58","יז שבט","תשע"ו","17:58","עלי","גדולי התנאים והאמוראים התחברו לתקופות ממושכות עם רועי בהמות כדי להכיר את מומיהן וטריפותיהן !","209","","3015","True","True","False","","138","212.76.103.101","0","42907","גיטין|מה ע"א",""),new Message("42927","42925","כך נהג רב, ואביי נהג אחרת","27/01/16 18:07","יז שבט","תשע"ו","18:07","דוד כוכב","כל חכם הקפיד והתחסד כפי דרכו היחודית.
בענייני עריות היו שנהגו בהרחקת יתר, והיו שלצורך מצוה לא חששו. כל אחד כפי יצרו. ראה בריטב"א בסוף קידושין.","125","","3015","True","True","False","","196","212.199.57.207","0","42907","גיטין|מה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);