var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=42206;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("42206","0","צף על פני המים","10/12/15 23:08","כח כסלו","תשע"ו","23:08","דוד כוכב","מה טעם הפטור בצף על פני המים וחבריו?

על כך כאן.","125","","3067","True","True","False","","905","213.151.51.194","0","0","סוטה|מד ע"ב",""),new Message("42260","42206","מעשה לסתור?","14/12/15 23:59","ב טבת","תשע"ו","23:59","אור חדש","יישר כח על ברור הביטוי של הלל, חידוש יפה מאד ודומני שזה הפשט הראשון שנאמר בזה מימות המשנה (כל הראשונים פרשו באופן זר לש' הריגה)

אומנם
מהמעשה שהבאת נראה שיש ביקורת על ת"ח גם במצב שאינו כמתואר ברש"י שהרי הארי כמובן הרגו בלא קשר לשאלה אם היה לו מזון אם לאו.

גם התרוץ שתרצת לגבי עונש הרוצח במעשה דהלל לא ברור,
שאלת:
"וצריך ביאור למה נקט בלשון דאטפת אטפוך כלומר הצפה על פני המים, היה לו לעסוק בעיקר – על שרצחת רצחוך! מה לי על המים או על פני השדה?"

ומה ענית, שנרצח כיוון שרצח בכוונה תחילה?!?

אך מה עם רוצח בלא תוכנית מוקדמת (הורג בלעז') האם ינוקה לארץ על הדם השפוך?

גם מה שיש לשאול כיצד ידע הלל שסוף המטייפין להיטייף בעצמם, לדבריך יכולים לגם להגיע לגל או עץ וכד' וגם מי אמר שהוא עצמו לא רצח באחת מהנ"ל?","458","","3063","True","True","False","","155","77.127.89.37","0","42206","סוטה|מד ע"ב",""),new Message("42262","42260","מעשה לבנות","15/12/15 01:14","ג טבת","תשע"ו","01:14","דוד כוכב","הארי הרגו ביבשה, והיתה אשמה בכך שלא ליווהו כראוי בשמירה ותפילה.
גם יעקב נצטער שבאשמתו טרף טורף יוסף היות ששלחו יחידי בדרך. ואמרו "כל הדרכים בחזקת סכנה" (ירושלמי ברכות פרק ד הלכה ד). כך מבואר בירושלמי שבת פרק ו הלכה ט: "ובלבד לאחר ג' סימנים. כגון [בראשית מח ז] ואני בבואי מפדן מתה עלי רחל. [שם מב לו] יוסף איננו ושמעון איננו ואת בנימין וגו' ".
ואילו רוצח דאטפת אטפוך רצח בכוונה תחילה, בלא שיתוף אשמת אחרים.

כיצד ידע הלל? - שנינו (מסכת סוטה דף ח ע"ב) "במדה שאדם מודד בה מודדין לו".","125","","3062","True","True","False","","153","95.86.92.222","0","42206","סוטה|מד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);