var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=41207;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","75"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("41207","0","בירור לגבי הלכה למשה מסיני","16/09/15 15:24","ג תשרי","תשע"ו","15:24","אבי גרינבלט","הגמרא בסוף פרק רביעי מביאה סדרת שאלות על מנת להבין את גבולות והגדרות הלכה למשה מסיני.
שאלה ראשונה של רבה - האם זכות להשתמש עם המעות שנותרו מהאב מועברת עפ"י דיני ירושה או כל הקודם זוכה ?
שאלה שניה - מה קורה כאשר יש בכור ופשוט ושוב האם חלים דיני ירושה בהלמ"מ או לאו ?
ועוד שלוש שאלות נוספות ועל הכל מסיימת הגמרא בתיקו .
האם הכוונה שאכן לא ברורה בדיוק ההגדרה של הלמ"מ בנקודות אלו ? אם כך , על יסוד מה פוסק הרמב"ם 2 פסיקות בנושאים אלו בהלכות נזירות פ"ט הט"ז והי"ז באחת הוא פוסק בצורה ברורה ובאחרת הוא פוסק לחומרא לאור הספק.
הט"ז - "בין שהיה האב נזיר עולם והבן נזיר זמן קצוב בין שהיה האב נזיר זמן קצוב והבן נזיר עולם הרי זה מגלח ומביא קרבנותיו ממעות נזירות אביו."
הי"ז - "הפריש האב מעות להביא בהן קרבנות טומאה ומת אין הבן מביא בהן קרבנות טהרה וכן אם הפרישן האב לקרבן טהרה אין הבן מגלח עליהן תגלחת טומאה שדברים אלו הן ספק ואם הביא זבחיו לא עלו לו" , לכאורה ספק דאורייתא לחומרא , במה השוני מההלכה הקודמת בה נפסק לקולא במיוחד לאור העובדה כי לא נפט בגמרא כיצד הוגדרה הלמ"מ במקרה זה ?","539","","3154","True","True","False","","925","81.218.132.64","0","0","נזיר|ל ע"ב",""),new Message("41208","41207","הלכה כאת"ל","16/09/15 21:09","ג תשרי","תשע"ו","21:09","דוד כוכב","כמדומני שענית על כל השאלות חוץ מאחת.

הרמב"ם פוסק על פי הכלל הנקוט בידו מהגאונים שכאשר הגמרא שואלת שאלה ולאחר מכן מניחה כצד אחד - אם תמצי לומר, ושואלת על בסיס זה שאלה נוספת, הלכה כאותו הצד שהניחה הגמרא.
שמעתי הסבר לכלל זה מהרב יהושע כהן, שאמנם הגמרא לא הכריעה באופן חד משמעי, אך בכך [שהגמרא מניחה צד אחד כאפשרות סבירה. תוספת שלי] היא העדיפה במידת מה את אותו הצד, וזה מספיק לצורך פסיקת הלכה.","125","","3154","True","True","False","","201","95.86.126.134","0","41207","נזיר|ל ע"ב",""),new Message("41223","41208","יש"כ","17/09/15 11:24","ד תשרי","תשע"ו","11:24","אבי גרינבלט","","539","","3153","False","True","False","","82","81.218.132.64","0","41207","נזיר|ל ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);