var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=40089;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","47"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("40089","0","מותר באומות העולם","24/06/15 11:05","ז תמוז","תשע"ה","11:05","עלי","בעצם העניין פשוט אך רצוני להעיר, שלצערנו יהודים רבים נטמעו לבין הגוים במהלך כל הדורות, באונס ושמדות ונישואי תערובת וכדו', וכן להיפך, מרבית צאצאיו הישירים של עשו, היינו האדומים, התגיירו - אף כי בכפיה - בתקופת בית שני, ורק הנותרים נשארו לא יהודים ואף הם נתערבו לבין הגויים ואין לגוים יחוס, אם כן משמע שהכוונה רק לזרע אברהם שברור שהם מזרע אברהם וכן הגרים שהם כזרעו ואילו 'אומות העולם' יש בהם ספק ולא ברור אם הם מזרע אברהם ולכן מותרים.","209","","3232","True","True","False","","880","194.114.146.227","0","0","נדרים|לא ע"א",""),new Message("40091","40089","לעבדים אין יחוס, לגוים דוקא יש","24/06/15 12:06","ז תמוז","תשע"ה","12:06","דוד כוכב","וזה נלמד בגמרא דוקא מעשו.","125","","3232","True","True","False","","190","95.86.79.158","0","40089","נדרים|לא ע"א",""),new Message("40093","40091","האם עשו היה יהודי?","24/06/15 13:10","ז תמוז","תשע"ה","13:10","אור חדש","בקידושין יח טענה הגמרא שלעשו יש דין של "ישראל מומר" ואילו אצלינו פשוט שאינו נחשב ל"זרע יצחק"?
נראה לחלק שמבחינת הקב"ה אכן יש לו דין ישראל מומר ומחמיר בדינו אבל לגבי בנ"א כיון ששונה כ"כ מצורת "ישראל" הרי שלגבי נדרים המשמעות הינה שאינו כלול בלשון "זרע יצחק" שהרי בנדרים הולכים אחר כוונת בנ"א ולא אחר ה"אמת האלוקית"","458","","3232","True","True","False","","658","212.76.119.216","0","40089","נדרים|לא ע"א",""),new Message("40096","40093","עשו עובד כוכבים","24/06/15 15:06","ז תמוז","תשע"ה","15:06","דוד כוכב","כך מבואר במסכת נזיר דף סא ע"א: "א"ר חייא בר אבין א"ר יוחנן: עובד כוכבים יורש את אביו דבר תורה, שנאמר: כי ירושה לעשו נתתי את הר שעיר".
רבי יוחנן סובר שעשו הוא גוי. וגם סתמא דגמרא נשארה בזה ולא העירה על כך דבר.

ולשון הגמרא במסכת קידושין דף יח ע"א: "רב חייא בר אבין א"ר יוחנן: עובד כוכבים יורש את אביו דבר תורה, דכתיב: כי ירושה לעשו נתתי את הר שעיר. ודלמא ישראל מומר שאני? אלא מהכא: כי לבני לוט נתתי את ער ירושה".
הגמרא ניסתה לדחות את ההכרח שבלימודו של רבי יוחנן בלשון "ודלמא", אבל הסיקה שמכל מקום יש פסוק נוסף מוכרח יותר. וממילא אין סיבה שלא לקבל את דברי רבי יוחנן. והסוגיות אינן סותרות.

דברי גמרתנו (מסכת נדרים דף לא ע"א) "והאיכא עשו? ביצחק - ולא כל יצחק". אמורים לענין מי נקרא "זרע אברהם", ואינם ענין לֶהֱיוֹת עשו ישראל או עובד כוכבים.","125","","3232","True","True","False","","235","95.86.79.158","0","40089","נדרים|לא ע"א",""),new Message("40124","40093","עיין גם באשכול","25/06/15 12:04","ח תמוז","תשע"ה","12:04","כדי","הזה. ואני על משמרתי אעמודה.","249","","3231","True","True","False","","254","79.183.188.63","0","40089","נדרים|לא ע"א",""),new Message("40105","40096","בהמשך לאשכול "לשון בנ"א"","24/06/15 18:15","ז תמוז","תשע"ה","18:15","אור חדש","האם לא פשוט שהנדר מתפרש לפי כוונת בנ"א ולא לפי כוונת הקב"ה?
האם לא פשוט שבעיני הבריאות עשו איננו ישראל ולא ממשיך מורשת אברהם?
אם כן פשוט למה בנדר מזרע אברהם אינו אסור בבני עשו.
לגבי ההכרעה האמתית אם הוא ישראל מומר או נכרי, גם אם נקבל קושיית הגמרא כמסקנה אין זה סותר לדין המבואר אצלינו שהרי הולכים כאמור אחר תפיסת בנ"א ולא תפיסתו של ה' בנדרים.","458","","3232","True","True","False","","145","212.76.119.216","0","40089","נדרים|לא ע"א",""),new Message("40132","40096","הנה לך, משינויי הצנזורה והלכת אחריהם!","25/06/15 12:45","ח תמוז","תשע"ה","12:45","Almuaddib","שהנוסח האמיתי בגמרא היה כך, ואביא גם את כל המהלך, משום שהדברים מתבררים מאליהם כך, שכל הנושא כולו עוסק בגויים, ולאו דוקא בעכו"ם.

קתני: הגוים אין להם נזירות.

מנא הני מילי? דתנו רבנן:
"דבר אל בני ישראל" - ולא לגוים.
"ואמרת אליהם" - לרבות את העבדים.

- למה לי קרא?! האמרת: כל מצוה שהאשה חייבת בה - עבד חייב בה!
- אמר רבא: שאני הכא, דאמר קרא: "לאסור איסר על נפשו" - במי שנפשו קנויה לו. יצא עבד שאין נפשו קנויה לו. הואיל ואין נפשו קנויה לו, אימא גבי נזיר נמי לא - קמשמע לן אמר מר: "דבר אל בני ישראל" - ולא לגוים.

-וכל היכא דכתיב ישראל, גוים לא?! והא גבי ערכין, דכתיב: "דבר אל בני ישראל" ותניא: בני ישראל מעריכין ואין הגוים מעריכין. יכול לא יהו נערכין? ת"ל: "איש"!
-שאני הכא, דאמר קרא: "לאביו ולאמו לא יטמא" - במי שיש לו אב. יצא גוי שאין לו אב. למאי? אילימא לענין ירושה - והא"ר חייא בר אבין א"ר יוחנן גוי יורש את אביו דבר תורה, שנאמר: "כי ירושה לעשו נתתי את הר שעיר"! אלא ...



אלא שבפשטות, כשנכתב כי לעשיו נתתי - זה לבני עשיו, לעם שיצא ממנו. בדיוק כיפ שבני ישראל הם כבר העם. שהרי עשיו אח ליעקב, ואינו גוי מבחינת מעמדו האישי, שישראל שחטא - ישראל הוא.


והנה, בקידושין, מלשון הדילמא, עולה כי לא כולם סברו כי ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא - תקף גם במומר, שכן את האמירה כי עשיו גוי - קיבלו, רק שאלו שמא דינו של ישראל מומר שונה לגבי ירושה, ולכן עברו ללוט. ולוט, לא היה עכו"ם, אך היה גוי.


ודיני גוי אלו, גם לגבי גוי שאינו עכו"ם הם תקפים, ולא כפי ששינו הצנזורים הנוצרים ואימתם היתה על המדפיסים היהודים.","107","","3231","True","True","False","","198","195.200.205.2","0","40089","נדרים|לא ע"א",""),new Message("40108","40105","שוב","24/06/15 19:15","ז תמוז","תשע"ה","19:15","דוד כוכב","אתה חוזר ומנסה לתרץ קושיה שלא קיימת, ולישב 'סתירה' בין סוגיות שעוסקות בנושאים שונים.
התעלמת לגמרי ממה שכבר כתבתי:
סוגייתנו עוסקת בשאלה מי נקרא זרעו של אברהם אבינו. סוגייתנו כמות שהיא נכונה בין למאן דאמר שעשו הוא גוי ובין למי שהציע שעשו הוא ישראל מומר. בין אם כך ובין אם כך בא הפסוק "כי ביצחק ולא כל יצחק" לומר שאינו בכלל זרע אברהם.","125","","3232","True","True","False","","184","95.86.79.158","0","40089","נדרים|לא ע"א",""),new Message("40125","40124","ארוך מדי","25/06/15 12:07","ח תמוז","תשע"ה","12:07","אור חדש","יש תקציר?","458","","3231","True","True","False","","117","213.151.53.72","0","40089","נדרים|לא ע"א",""),new Message("40133","40132","כוונתי היתה לעכו"ם במשמעות של גוי, כמובן","25/06/15 14:50","ח תמוז","תשע"ה","14:50","דוד כוכב","","125","","3231","False","True","False","","158","95.86.79.158","0","40089","נדרים|לא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);