var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=39968;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","57"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","55"),new MostViewed("107103","פסחים - מקום שנהגו","מרדכי דב זינגר","03/05/24 10:53","807","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("39968","0","לסוגיית "שולחן הפוך"","14/06/15 11:28","כז סיון","תשע"ה","11:28","אור חדש","בקובץ המצ"ב ע"מ 7-9
מתברר שלשיטת הרמב"ם, בכתה"י האותנטיים, לא חשש לז"ל ב"שלא כדרכה" וההסבר לכך.","458","doc","3252","True","True","False","","1361","95.86.73.220","0","0","נדרים|כ ע"ב","0-doc"),new Message("39978","39968","שלא כדרכה ביהדות","14/06/15 15:29","כז סיון","תשע"ה","15:29","אלישבע","בגמ' בסנהדרין נט מפורש שלישראל מותר וכן בסוגיין בנדרים מוכח שהנידון הוא רק מפני שהאשה מצטערת והדיון עד כמה משועבדת לבעלה.

כבל מקום בתלמוד מבואר ששני משכבות באשה והתורה קראה לזה "משכבי אשה"

והדיון מיותר אלא מפני שהנוצרים אסרוהו וכמה מצער שהרוח נכנסה למחוזותינו (ראה בחרדים שהובא שם)","524","","3252","True","True","False","","183","93.173.134.54","0","39968","נדרים|כ ע"ב",""),new Message("39987","39968","אשכול קודם","14/06/15 23:53","כז סיון","תשע"ה","23:53","דוד כוכב","כאן.","125","","3252","True","True","False","","161","95.86.72.173","0","39968","נדרים|כ ע"ב",""),new Message("39980","39978","המממ","14/06/15 16:12","כז סיון","תשע"ה","16:12","אור חדש","ברוכה הבאה לפורום
התכוונת לנאמר בסנהדרין נח' ע"ב?
שם כתוב ש"ישראל לא חייבים ע"ז"
ולא עלה על דעת אדם לחייב על כך מלקות, אומנם זה עדיין לא ראיה להתר המעשה ואדרבה מהלשון "לא חייב" משמע שאסור אבל פטור.
בגמרתנו ניתן לפרש שהעניין מוגבל באי הוצאת ז"ל.
זה שנקרא "משכבי אשה" אכן נוגע לדיני עריות וכד' אך לא בהכרח פוטר בעיית ז"ל.
מה שייכות הנוצרים לדיון לא הבנתי. בכ"מ דיון שקיים בראשונים והובא בב"י ואח"כ השפיע על ההלכה וודאי שאינו "דיון מיותר".
מה זה חרדים שם?

בקשה כללית:
שימי לב שהפורום פתוח לציבור הרחב ולאו דווקא למומחים ע"כ חשוב להביא מקורות מסודרים ולכתוב בצורה בהירה ככל האפשר
תודה רבה","458","","3252","True","True","False","","196","95.86.123.90","0","39968","נדרים|כ ע"ב",""),new Message("39981","39978","על מה את מצטערת בדיוק ? את אמורה לשמוח","14/06/15 19:45","כז סיון","תשע"ה","19:45","הודו_כי_טוב","איפה כתוב שאסור ללמוד מוסר מהגויים ?","207","","3252","True","True","False","","259","109.66.172.129","0","39968","נדרים|כ ע"ב",""),new Message("40003","39978","[ללא נושא]","15/06/15 21:03","כח סיון","תשע"ה","21:03","אמלתראות","החרדים מדבר על דברים בטלים לא? איפוא ראית נוצרים? כותים ראינו.","267","","3251","True","True","False","","418","66.128.7.111","0","39968","נדרים|כ ע"ב",""),new Message("39988","39980","[ללא נושא]","15/06/15 00:53","כח סיון","תשע"ה","00:53","אלישבע","1 בגמ' בסנהדרין שם יש גירסות שונות ראה תוס' שם.

2 החרדים "שם" הוא מה שהובא בקובץ שצורף לעיל.","524","","3251","True","True","False","","106","85.250.94.106","0","39968","נדרים|כ ע"ב",""),new Message("39995","39981","[ללא נושא]","15/06/15 15:40","כח סיון","תשע"ה","15:40","אלישבע","ללמוד מוסר אולי טוב אבל ללמוד "דעות" שאינם קשורות למוסר (ברצון שניהם לפחות) אינה אלא הידבקות בגוים","524","","3251","True","True","False","","99","85.250.94.106","0","39968","נדרים|כ ע"ב",""),new Message("39990","39988","עדיין לא ברור","15/06/15 08:49","כח סיון","תשע"ה","08:49","אור חדש","אין בתוס' שם שום זכר לגרסא שונה אלא רק הערה על סתירה כביבול בין שתי סוגיות

האם כוונתך לחרדים הזה
"ספר חרדים דף ס"ז ע"ב:"הדברים בטלים בברית הלשון כזרע לבטלה בברית המעור דמי, ועל דא כתיב הוגעתם את ה' בדבריכם שפירשו רז"ל שאמר הקב"ה אני סובל העולם ואיני יגע ובדברים בטלים אני יגע... לכן אל יוציא מלה מפיו אלא תורה או עבודה או הודאה או שלום."?!?
מה לזה ולנושא הדיון?
","458","","3251","True","True","False","","173","94.230.86.190","0","39968","נדרים|כ ע"ב",""),new Message("40010","40003","[ללא נושא]","15/06/15 22:34","כח סיון","תשע"ה","22:34","אלישבע","בבקשה לא להשמיץ בגלל בערות","524","","3251","True","True","False","","113","85.250.94.106","0","39968","נדרים|כ ע"ב",""),new Message("40027","40010","בער ולא אבין","16/06/15 17:36","כט סיון","תשע"ה","17:36","אמלתראות","","267","","3250","False","True","False","","414","66.128.7.111","0","39968","נדרים|כ ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82692);