var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=39838;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","59")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("39838","0","אין הקדוש ברוך הוא מביא תקלה","02/06/15 22:31","טו סיון","תשע"ה","22:31","דוד כוכב","באלו חטאים אינו מביא?

על כך בקישור זה.","125","","3257","True","True","False","","834","95.86.96.164","0","0","נדרים|י ע"א",""),new Message("39850","39838","גרסת הרא"ם שונה ועל פיה משתנה ההבנה","03/06/15 21:15","טז סיון","תשע"ה","21:15","davidr","הרא"ם בשטמ"ק סובר כר"ת ומביא כמה ראיות שבדברים שאינם מידי דאכילה קורה ונכשלים, ולכן גורס בדמ' לפי שאינם חוטאים, והיינו שאינם רגילים לחטוא ולא מזדמן להן להקריב חטאת.
וא"כ לפי דבריו מיושבת היטב שיטת ר"ת הנ"ל.","521","","3256","True","True","False","","122","31.168.88.221","0","39838","נדרים|י ע"א",""),new Message("39853","39850","לשון השיטה מקובצת:","03/06/15 22:04","טז סיון","תשע"ה","22:04","דוד כוכב","ולכן הכא נראה לי לגרוס לפי שאינם חוטאים פירוש לפי שאין רגילים לחטוא שבכל כחם שומרים עצמן מן החטא. הרא"ם ז"ל.

כלומר שהגיה מסברה שלא ככתוב בספרים.
גם בגמרא בכתובות דף כח ע"ב שהביא הרמב"ן לראיה, כתב תוספות בגיטין דף ז ע"א שר"ת הגיה שם כדי שלא יקשה לשיטתו. וכן בגמרא ביבמות דף צט ע"ב הגיה התוספות שם כדי שלא יקשה.
והרמב"ן איפוא לשיטתו במקומות רבים שאין להגיה את הספרים מסברה.

גם לפירוש ראשון של המפרש (רש"י) על העמוד מיושבים דברי ר"ת, אבל פירוש זה דחוק יותר.","125","","3256","True","True","False","","156","95.86.96.164","0","39838","נדרים|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);