var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=39735;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("39735","0","עָלֹה נַעֲלֶה","22/05/15 18:37","ד סיון","תשע"ה","18:37","דוד כוכב","האם עליה לארץ ישראל דוחה סכנה?

על כך כאן.","125","","3270","True","True","False","","767","213.151.60.95","0","0","כתובות|קי ע"ב",""),new Message("39755","39735","יישר כח","25/05/15 22:04","ז סיון","תשע"ה","22:04","אור חדש","אומנם נראה שהקושיה ממצוות כיבוש במקומה עומדת שהרי מה לי מת בדרך או במלחמה ולא קיים כיבוש אלא שבשניהם מצווה לקיים כל שביכולתו וה' הטוב יגמור בעדו כרצונו.","458","","3267","True","True","False","","147","188.120.148.241","0","39735","כתובות|קי ע"ב",""),new Message("39759","39755","יש הבדל","25/05/15 23:08","ז סיון","תשע"ה","23:08","דוד כוכב","לכן הזכרתי שמדובר במקום "דשכיח הזיקא" ו"דקביע הזיקא". מקורות לכך, ניתן למצא בחיפוש בכל צורות הכתיב: הזיקא, היזקא, היזיקא.

בארץ כבר נתקיימה המצוה.

מסכת שבועות דף לה ע"ב:
"אמר שמואל: מלכותא דקטלא חד משיתא בעלמא לא מיענשא, שנאמר: כרמי שלי לפני האלף לך שלמה למלכותא דרקיעא, ומאתים לנוטרים את פריו למלכותא דארעא".

תוספות:
"דקטלא חד משיתא בעלמא כו' - בהוצאת למלחמת הרשות קאמר".

שו"ת חתם סופר חלק ה (חו"מ) סימן מד:
"והנה הא דפשיטא לשמואל דינא דמלכותא דינא נ"ל שרשו בנוי אהא דשמואל שבועות ל"ה ע"ב ומאתים לנוטרים את פריו ע"ש דלאו דוקא קטלא אלא לרבותא נקיט אפי' אי צריך למקטל כגון למלחמותיו כמ"ש תוס' שם כיון דצורך נטירת הכרם הוא היינו תיקון המדינה שפיר דמי כש"כ ממונם אפי' בשעת שלום לצורך הנהגה שפיר דמי והא דחד משיתא דהיינו חומש מלבד מאתים מאלף בנוי על חק יוסף החמישית לפרעה וארבע הידות ליושבי הארץ כנלע"ד דליכא מידי דלא רמיזא באוריתא".","125","","3267","True","True","False","","137","95.86.110.20","0","39735","כתובות|קי ע"ב",""),new Message("39760","39759","לא הבנתיך","25/05/15 23:46","ז סיון","תשע"ה","23:46","אור חדש","ברור שבמלחמה ההזקה הרבה יותר קביעה
לגבי קיום המצווה במלחמה בלא נצחון אין כלל ראיה ממה שהבאת, למעשה גם לא ברור שהמתים שותפים למצוות הנצחון הגם שהריגתם היתה מותרת למלך גם במקרה שניצחו.","458","","3267","True","True","False","","129","188.120.148.241","0","39735","כתובות|קי ע"ב",""),new Message("39763","39760","החילוק אחר","26/05/15 00:11","ח סיון","תשע"ה","00:11","דוד כוכב","במלחמה מצוה להסתכן, עד לחד משיתא.

מי שכבר עלה לארץ כבר מקיים בכך מצוה, וגם אם ימות אח"כ. משא"כ מי שרגלים לדבר שלא יזכה למצוה כלל.

לענין מלחמה בלא ניצחון, יש בספר מכבים שפינו ישובים היות שהיתה סכנה קרובה.

המתים במלחמה שותפים במצות הכיבוש והניצחון.
רמב"ם הלכות מלכים ז, טו:
"וכל הנלחם בכל לבו בלא פחד ותהיה כוונתו לקדש את השם בלבד, מובטח לו שלא ימצא נזק ולא תגיעהו רעה, ויבנה לו בית נכון בישראל ויזכה לו ולבניו עד עולם ויזכה לחיי העולם הבא, שנאמר כי עשה יעשה ה' לאדוני בית נאמן כי מלחמות ה' אדוני נלחם ורעה לא תמצא בך וגו' והיתה נפש אדוני צרורה בצרור החיים את ה' אלהיך".
אין הפשט האמיתי שמובטח לו שלא ימות, כִּי כָזֹה וְכָזֶה תֹּאכַל הֶחָרֶב (שמואל ב יא, כה).
אלא שגם לכשימות תהא נפשו צרורה בצרור חיי המצוה.
זוהר פרשת בראשית דף מא ע"א:
"שמיה דא קיימא על כל אינון נשמתין דקטולי דשאר עמין לעאלא לון גו פורפרא דמלכא ואתרשימו תמן עד יומא דינקום לון קודשא בריך הוא דכתיב (תהלים ק"י) ידין בגוים מלא גויות מחץ ראש על ארץ רבה".","125","","3266","True","True","False","","180","95.86.110.20","0","39735","כתובות|קי ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);