var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=39544;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","74"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("39544","0","מה הסברא לכך שאין נשבעין על קרקעות?","30/04/15 14:22","יא אייר","תשע"ה","14:22","שיננא","","146","","3293","False","True","False","","942","84.94.81.172","0","0","כתובות|פז ע"ב",""),new Message("39545","39544","תשובות","30/04/15 14:59","יא אייר","תשע"ה","14:59","אור חדש","פורמלית: גזרת הכתוב בלא טעם (כך פשט הגמרא והראשונים)

לדעתי יש סברא והיא שזה כעין שבועת שווא, שהכוונה שנשבע על אבן שהיא אבן או דבר אחר. שאסור להשבע על אמת או שקר מפורסמים.
כך גם קרקע שהינה תמיד ברשות בעליה עומדת ולא שייך בה גזלה וא"כ השבועה מיותרת בעצם שהרי האמת מונחת לפנינו ורק יש לנו בעיה לזהותה אך בפועל להשבע על קרקע שלך שהיא שלך זה כמו להשבע על אבן מלוכלכת שהיא אכן אבן ואסור.","458","","3293","True","True","False","","166","37.26.146.150","0","39544","כתובות|פז ע"ב",""),new Message("39548","39544","כמו "הילך" וחמור ממנו","30/04/15 16:23","יא אייר","תשע"ה","16:23","דוד כוכב","ראה ביאור הגר"א חושן משפט סימן פז ס"ק טז.","125","","3293","True","True","False","","122","95.86.113.18","0","39544","כתובות|פז ע"ב",""),new Message("39569","39544","הסבר מפורט","03/05/15 18:40","יד אייר","תשע"ה","18:40","דוד כוכב","במסכת בבא מציעא דף ה ע"ב הקשתה הגמרא איך ניתן בכלל להשביע, למה לא נאמר: "מיגו דחשיד אממונא חשיד אשבועתא"?
והשיבה שאמנם במקרה שהוא חשוד בגזל גמור אין משביעין, כגון שהוא טוען על חפץ של חבירו שאצלו שהוא שלו. מתי משביעין, רק כאשר משערים שהוא מתחמק, כאשר לא ידוע לו כרגע היכן נמצא החפץ של חבירו, או שאין בידו חפץ מבורר של חבירו אלא רק חוב, והוא רק רוצה לדחות את מועד פירעון ההלואה. במקרה כזה שהוא איננו גזלן גמור, השבועה תרתיע אותו.

גם במקרה של שעבוד קרקעות, הקרקע של הלוה כבר קנויה למלוה למפרע, במידה מסויימת. ויש בזה גזל גמור, כזה שאין משביעין עליו.","125","","3290","True","True","False","","176","95.86.113.18","0","39544","כתובות|פז ע"ב",""),new Message("39550","39548","אפשר קצת יותר פרוט והסבר לכוונתך?","30/04/15 16:40","יא אייר","תשע"ה","16:40","אור חדש","בהילך יש מחל' אם פוטר בשבועת מודה במקצת
על קרקעות לכו"ע לא נשבעים שום שבועה","458","","3293","True","True","False","","150","213.151.45.217","0","39544","כתובות|פז ע"ב",""),new Message("39552","39550","לכן: "חמור ממנו" - בהילך יש מחלוקת","30/04/15 21:35","יא אייר","תשע"ה","21:35","דוד כוכב","וצריך להעמיק בבהגר"א שם.","125","","3293","True","True","False","","119","95.86.113.18","0","39544","כתובות|פז ע"ב",""),new Message("39553","39552","דיו לבא מן הדין להיות כנדון","30/04/15 21:53","יא אייר","תשע"ה","21:53","אור חדש","לצערי תשובתך חסרה מאד, קיוויתי שתוכל לברר לנו דעת הגר"א","458","","3293","True","True","False","","172","5.22.130.248","0","39544","כתובות|פז ע"ב",""),new Message("39568","39553","לאחר העיון","03/05/15 18:29","יד אייר","תשע"ה","18:29","דוד כוכב","בביאור הגר"א שם הוא רק משוה בין ג' מצבים:
שעבוד קרקעות, בזה לכו"ע אין נשבעין.
הילך, בזה יש מחלוקת.
כאשר יש ראיה על המקצת שכל העם מודים בה, גם בזה יש מחלוקת.
בהגהת הרמי"ג צאצאו שם הפנה לביאור הגר"א חושן משפט סימן פח אות נז. שם נמצא הציטוט אליו התכוונתי: "טעמא דהילך, דהילך נמי משום שיעבוד קרקעות".
אלא שגם שם יש לפרש שהכוונה למקרה הספציפי שם ולא לפרש את ענין סברת הילך ושעבוד קרקעות.

בכל אופן יש דמיון בין שלושת המקרים דלעיל. טענה כפירה ושבועה צריכה להיות בדבר שיש בו משא ומתן וספק, לא בדבר "סגור", "וקרקע אינה נגזלת". יש סברה בזה במיוחד בשבועת מודה במקצת (ואכמ"ל) אבל גם בשאר שבועות. הסברה באופן מפורט יותר, בהודעה זו.","125","","3290","True","True","False","","171","95.86.113.18","0","39544","כתובות|פז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);