var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=37895;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","44"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","25"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","17")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("37895","0","איש דרכו לכבש","09/12/14 00:53","יז כסלו","תשע"ה","00:53","דוד כוכב","מה בכך שכתיב המילה וְכִבְשֻׁהָ חסר כבלשון יחיד, והלא תחילת הפסוק כולו בלשון רבים: וַיֹּאמֶר לָהֶם אֱלֹהִים פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת הָאָרֶץ!
כיצד יכולים האנשים לקיים את מצוות פריה ורביה אם הנשים לא נצטוו?
מה הקשר בין שלשת אמרותיו של רבי אילעא משום רבי אלעזר ברבי שמעון?

על כך כאן.","125","","3445","True","True","False","","764","212.76.100.87","0","0","יבמות|סה ע"ב",""),new Message("37900","37895","עם כל הכבוד","09/12/14 10:04","יז כסלו","תשע"ה","10:04","עלי","לרב כוכב, הדברים ממש אינם משכנעים.
לולא היינו רגילים לומר שדרכו של האיש לכבוש לא היו הדברים הגיוניים כלל. כיבוש נעשה ע"י מי שחזק לגבי מי שחלש והכוונה לרוב חזק וחלש גופנית, ומבחינה זו אין ספק שהגברים חזקים מהנשים. אך הרי איננו בהמות, ולא מדובר באונס ח"ו. אינני יודע מהיכן למד הרב שכיבוש פירושו בשכנוע, בד"כ במקרא לשכנע נכתב בפועל "לקח".
אני מבין את הכתוב כפשוטו, שיש לשלוט בטבע שבכדור הארץ, כלומר בחי ובצומח, לטובת האדם ולטובת העולם עצמו, וכמובן בזהירות שלא לגרום שום היזק ככל האפשר, וזהו שכתוב 'לתקן עולם במלכות שדי'.
השאלה המעניינת אותי, היא : האם בדרך כלל אנו פוסקים הלכה לפי הכתיב או הקרי, ומדוע, והרי נראה שבמקרה זה ההלכה נפסקה לפי הכתיב.
בכל מקרה נלענ"ד שמדובר במדרש הלכה ולא בפשט הכתוב.","209","","3445","True","True","False","","144","194.114.146.227","0","37895","יבמות|סה ע"ב",""),new Message("37921","37900","אין מדובר בכיבוש במלחמה","09/12/14 22:13","יז כסלו","תשע"ה","22:13","דוד כוכב","ראה ברש"י על המילה וכבשה - "שהזכר כובש את הנקבה" ובהמשך שם.
ואכן, לא מדובר באונס ח"ו, האסור (מסכת נדרים דף כ ע"ב), כי אם בריצוי (מסכת חגיגה דף ה ע"ב). וכמו שכתבתי: לכבוש את ליבה.

אם הלכה לפי הכתיב או הקרי, זה תלוי (בין השאר) במחלוקת המפורסמת אִם: "יש אם למסורת" או: "יש אם למקרא".","125","","3445","True","True","False","","126","31.44.140.239","0","37895","יבמות|סה ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82818);