var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33829;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33829","0","מה רש"י מחדש?","27/03/14 11:19","כה אדר ב","תשע"ד","11:19","sms","שאלה שהתקבלה במערכת ה-sms של הפורום:

גמרא:
הנהו תרתי כושאי דהוו קיימי קמי שלמה אליחרף ואחיה בני שישא סופרים דשלמה הוו...

רש"י:
אליחורף ואחיה. פסוק הוא במלכים שהיו סופרים לשלמה:

מה רש"י מחדש?","154","","3686","True","True","False","","970","84.228.232.143","0","0","סוכה|נג ע"א",""),new Message("33830","33829","רש"י מחדש עבור מי שאינו בקי בתנ"ך","27/03/14 14:02","כה אדר ב","תשע"ד","14:02","דוד כוכב","בזמנו של רש"י טרם היו בדפי הגמרא מראי המקומות של תורה אור כבדפוסים שלנו.

ואגב, בהתבוננות בהמשך אותו פסוק במלכים א' ד, ג נמצא את הרמז לדרשה:
אֱלִיחֹרֶף וַאֲחִיָּה בְּנֵי שִׁישָׁא סֹפְרִים, יְהוֹשָׁפָט בֶּן אֲחִילוּד הַמַּזְכִּיר.
יְהוֹשָׁפָט בֶּן אֲחִילוּד הַמַּזְכִּיר - משפטם היה שיגיעו סמוך ללוז (אותיות דלת וזין מתחלפות), כך נגזר הוזכר והוכרז במרום.","125","","3686","True","True","False","","175","95.86.68.120","0","33829","סוכה|נג ע"א",""),new Message("33877","33829","יתכן שבכך רש"י רומז שהסיפור אינו לפש"מ","31/03/14 23:08","כט אדר ב","תשע"ד","23:08","אלף בית רשי","רש"י מציין ששני אלה סופרים לשלמה זה "בלבד" מה שמופיע בתנ"ך ולא שום רמז נוסף להמשך הסיפור (והוא על פי הכלל שכשרש"י מציין מקור צריכים לעיין שם) ומכאן שסיפור זה הוא סיפור בעל מימד רוחני ולא מציאותי,
ומעט שאני יכול להרחיב הבבלי נוקט תרי כושים וע"פ רש"י שהיו יפים בגשמיות ונקט שהמקום הוא לוז לרמוז לעצם הלוז שהגוף בתחית המתים נבנה מעצם זה , בירושלמי לא נכתב כושיים אלא איסקבטיריי ובקרבן העדה שהיו סופרים ויעצים למלך וזה יותר המימד הרוחני שלהם וע"כ המשיך בדרך זו חללא דעלמא כמקטם מותם ולא לוז ושוב הרמז לנצחיות הנשמה, ושתי המעשות בגרסתם השונה הם למעשה דו שיח בין שלמה המלך למלאך המות לצחוק מהמות שזה רק בהאי עלמא","278","","3682","True","True","False","","224","65.93.170.178","0","33829","סוכה|נג ע"א",""),new Message("33835","33830","נלענ"ד שנפלה שגגה בדבריו : לוז היא לוז!","27/03/14 22:07","כה אדר ב","תשע"ד","22:07","יהודי_קדום","ואין קשר ללוד (אמנם נכון ש-"אותיות דלת וזין מתחלפות" אבל לא כאן !!)

ראה סוטה מו: שמדובר בעיר המיוחדת - לוז.

"...וילך האיש ארץ החתים ויבן עיר ויקרא שמה לוז היא שמה עד היום הזה תניא היא לוז שצובעין בה תכלת היא לוז שבא סנחריב ולא בלבלה נבוכדנצר ולא החריבה ואף מלאך המות אין לו רשות לעבור בה אלא זקנים שבה בזמן שדעתן קצה עליהן יוצאין חוץ לחומה והן מתים והלא דברים ק''ו ומה כנעני זה שלא דיבר בפיו ולא הלך ברגליו גרם הצלה לו ולזרעו עד סוף כל הדורות מי שעושה לויה ברגליו על אחת כמה וכמה ..."","233","","3686","True","True","False","","247","79.180.99.106","0","33829","סוכה|נג ע"א",""),new Message("33837","33835","עוד על הקשר בין לוד ולוז ועם רבי אליעזר","27/03/14 23:51","כה אדר ב","תשע"ד","23:51","דוד כוכב","בקישור זה.","125","","3686","True","True","False","","159","95.86.68.120","0","33829","סוכה|נג ע"א",""),new Message("33841","33837","ועדיין מדובר בלוז ולא בלוד!","28/03/14 06:46","כו אדר ב","תשע"ד","06:46","יהודי_קדום","אמנם ציין שהמאמר מוסיף ולא מביא ראיה לכאן או לכאן. לא הצלחתי ללמוד ממנו שאפשר שלוז כאן היא לוד. אודה לו על הכוונה ממוקדת.","233","","3685","True","True","False","","169","37.26.146.239","0","33829","סוכה|נג ע"א",""),new Message("33843","33841","ודאי שמדובר בלוז","28/03/14 07:34","כו אדר ב","תשע"ד","07:34","דוד כוכב","ופה מדובר בדרשות אגדה, אשר גבולות הגזרה שבהן רחבות מעט יותר.
חפש את הביטוי "אל תקרי" ותמצא דוגמות רבות לחילופים בלתי אפשריים בפן הפשט.","125","","3685","True","True","False","","141","95.86.68.120","0","33829","סוכה|נג ע"א",""),new Message("33848","33843","אם כך הגענו ללוז הנושא...ללא המראה...","28/03/14 11:53","כו אדר ב","תשע"ד","11:53","יהודי_קדום","מלוד...","233","","3685","True","True","False","","120","79.180.99.106","0","33829","סוכה|נג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);