var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28783;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28783","0","צימוק מתוק לאוהבים דיוקי","18/06/13 06:59","י תמוז","תשע"ג","06:59","אלף בית רשי","ביאור מעניין לביטוי "צל קורתי"","278","","3973","True","True","False","","935","174.91.198.71","0","0","עירובין|קב ע"א",""),new Message("28784","28783","עד מתי תתלה בוקי סריקי שלך ברש"י?","18/06/13 08:33","י תמוז","תשע"ג","08:33","Almuaddib","חוששני ששוב לא נכנסת לעבי קורתו של פירוש רש"י, ומצאת גם קיסם בין שיניך גם קורה בין עיניך. וקורה זו - עבה כקורת בית הבד.


ראשית, אתה בונה תילי תלים של משמעויות על כך שרש"י לא תימצת כפי שאתה חושב שהיה צריך לתמצת, אבל לך ותמצי שפעמים רבות כך עושה רש"י, שדרכו לכתוב בבהירות, וכאשר יש צורך להוסיף מלה - יוסיף כהנה וכהנה, לפי הצורך של הפירוש.
שנית, מדרש שאתה כותב על משמעות המלה "קורה" בביטוי "בצל קורתי", שלך הוא, וחסר בסיס הוא. פעמים רבות מצאנו שדבר נקרא על שם העיקר שבו, וכפי שבית הבד כולו נקרא על שם קורה אחת - "הבד" - קורת בית הבד, כך פעמים שהגג כולו נקרא על שם הקורה המרכזית - Beam בלע"ז - הסומכת אליה את כל התקרה.
שהרי כבר במשנה מצינו - ועוד מעט קט נלמד שוב - שתי שורות שאמרו מן הארץ ועד שמי קורה" - שמי קורה היא התקרה עצמה, וכן דוגמאות רבות מספור.

שלישית, הבדל שאתה עושה בין כשורא לבין שריתא - אין לו על מה שיסמוך, וכדברי נבואה דבריך אלו. ואכמ"ל.","107","","3973","True","True","False","","216","77.126.63.124","0","28783","עירובין|קב ע"א",""),new Message("28791","28784","מקורת רוחך ניכר שחכמי אתה","18/06/13 14:28","י תמוז","תשע"ג","14:28","אלף בית רשי",""כך פעמים שהגג כולו נקרא על שם הקורה המרכזית - Beam בלע"ז - הסומכת אליה את כל התקרה".
ממילים אלו לבד אני מגלה שגם אתה נתפסת לחדש משמעות חדשה לקורה זו והיא עצמה אין תפקידה לצל אלא אוחזת את שאר הקורות שתפקידם לצל והנה לנו פשט חדש ומעניין לביטוי זה

על כל פנים שמחתי לגרות את ידך להקליד כי בכך הינך מגדיל את התורה ומאדירה ולך תשכיל עוד במונח 70 פנים לתורה
ובשולי הדברים אשתמש במשפט שכבר עניתי לידיד בפורום אם יש לך ביאור יותר טוב לכל שינויי הלשונות וכן לכפל דברי רש"י עה"ת המשולבות בפשט הנאה "שלך" לביטוי בצל קורתי אני אמחוק את דברי ואכתוב את שלך ואקשטם בציצים ופרחים

מראה מקום למדרש שהבאתי כאן

עוד פלא מדוע בכלל נכנסת לקרוא את דברי כשכתבתים תחת הכותרת "לאוהבים דברי"?","278","","3973","True","True","False","","311","174.91.198.71","0","28783","עירובין|קב ע"א",""),new Message("28796","28791","הוא לא אמר שהוא לא אוהב","18/06/13 19:27","י תמוז","תשע"ג","19:27","הודו_כי_טוב","","207","","3973","False","True","False","","176","46.117.14.249","0","28783","עירובין|קב ע"א",""),new Message("28798","28791","מקורות ביתך ניכר שפחמי אינך","18/06/13 20:17","י תמוז","תשע"ג","20:17","Almuaddib","ומקורות כתיבתך ניכר שדיוקיך, פעמים רבות שאינם דיוקים אלא כישורי בעלמא.","107","","3973","True","True","False","","180","77.126.63.124","0","28783","עירובין|קב ע"א",""),new Message("28797","28796","תקרא שוב את כותרת דבריו שאהבה מתפרצת מהם","18/06/13 19:37","י תמוז","תשע"ג","19:37","אלף בית רשי","ולעצם הענין מה דעת כבודו האם אין מקום לפרפרת נאה זו שכך הגדרתיה כצימוק מתוק כמובן שדרך לימוד זו מתאימה לטובלים במקוה חמה מאוד בשבת ודי לחכימה ","278","","3973","True","True","False","","265","184.145.210.88","0","28783","עירובין|קב ע"א",""),new Message("28799","28798","מודה במקצת אינו חייב תגובה","18/06/13 20:36","י תמוז","תשע"ג","20:36","אלף בית רשי","ומתוך דברים כדורבנות אלו אני מבין את דברי הודו כי טוב שאת הקצת שאתה מסכים אתה אוהב נו נו וכלך לך אצל בעלי תריסין לגבי השאר ועיין קצת במשנתו של הרמ"מ מליובאוויטש על רש"י על התורה וכן בעוד כ300 ספרים שהתחברו על התורה ועם מבקרים כמוך יתכן שאפשר למחוק חצי מהנכתב ולא פלא בעיני שיותר משמינית נתגנבה אלי כתיבתך ולא התייחסת לתגובתי ולא התנצלת שנעלם ממך הדרש שהבאתי לו מקור ואולי גם אותו היית מוחק כי הוא לא מתקבל בעיניך ואינני רוצה לפתוח פה שוב את תיבת הפנדורה על חלקים יפים מתורת ישראל על דרש וקבלה שלא מתקבלים על אזניך, עוד אני חייב להודות שבאמת באמת אני מודה לך ועל כל דרך התבטאות ואף חריפה שהינך מוצא לנכון להקליד כי מתוך שלא לשמא בא לשמא והם הם הגורמים לי לכתוב בפורטל זה גם כתבתי לך בעבר באופן אישי ולא התייחסת שאני הייתי מאוד מאוד להכיר אותך ואף לדבר איתך בסקייפ כי באמת ניכר שאתה מלא בידע","278","","3973","True","True","False","","252","184.145.210.88","0","28783","עירובין|קב ע"א",""),new Message("28802","28799","משלי ג' יב'","18/06/13 21:46","י תמוז","תשע"ג","21:46","Almuaddib","","107","","3973","False","True","False","","129","77.126.63.124","0","28783","עירובין|קב ע"א",""),new Message("28804","28802","משלי ג' יג' ","18/06/13 22:12","י תמוז","תשע"ג","22:12","יהודי_קדום","אַשְׁרֵי אָדָם מָצָא חָכְמָה וְאָדָם יָפִיק תְּבוּנָה:

כ......ו........ל........נ........ו !!!


","233","","3973","True","True","False","","150","109.67.154.122","0","28783","עירובין|קב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);