var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28601;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28601","0","בין טלית לסדין והאם שמואל הקניט את רב","09/06/13 22:18","א תמוז","תשע"ג","22:18","אלף בית רשי","דיוק בדרך האפשר אשמח לקבל תגובות","278","","3983","True","True","False","","967","174.91.198.71","0","0","עירובין|צד ע"א",""),new Message("28609","28601","דיוק על הדיוק","10/06/13 12:48","ב תמוז","תשע"ג","12:48","יהודי_קדום","כותב א.ב. רשי: "ואולי בשינויים אלו רש"י רומז לפרש בדרך שונה מהמאירי "

המאירי נולד מאה וחמישים שנה אחרי פטירת רש"י הקדוש
לרש"י הקדוש ודאי הייתה רוח הקודש, אך בכ"ז, קשה להאמין שרצה לרמוז על הבדלי פירוש עם המאירי ","233","","3982","True","True","False","","143","109.65.125.82","0","28601","עירובין|צד ע"א",""),new Message("28610","28601","המאירי אומר ההיפך ממה שאתה כותב שהוא","10/06/13 13:34","ב תמוז","תשע"ג","13:34","יהודי_קדום","אומר,

הנה ההשוואה:

דברי המאירי (בית הבחירה למאירי מסכת עירובין דף צג עמוד ב):
"ולענין ביאור מה שאמרו אמ' להו שמואל אי קפיד אבא קטרו ביה המייניה דרך בדיחותא היא ..."

ואילו אתה כותב:
".ואולי בשינויים אלו רש"י רומז (1) לפרש בדרך שונה מהמאירי שפירש ששמואל בדבריו הקניט בדווקא את רב ..."


יש הבדל גדול בין דרך בדיחותא היא לבין הקניט .

מנין הביא "דברי ההקנטה" בדברי המאירי ?

האם זו דרכו של רש"י הקדוש, הפרשנדתא, להתפתל כדי לרמוז על פירוש כלשהו?


האם לאור זאת ההנחה שלו ש-"הלשון טלית ולאחר מכן כתב סדין ואח"כ שוב טלית.." נופלת?


(1) דבר שלא ייתכן: רש"י הקדוש עלה למרום 150 שנה לפני שהמאירי נולד !","233","","3982","True","True","False","","158","109.65.125.82","0","28601","עירובין|צד ע"א",""),new Message("28616","28601","בקשה להבנת הנצרכות להבנת הריטב"א","10/06/13 21:29","ב תמוז","תשע"ג","21:29","יהודי_קדום","עפ"י הרמז (?!): שגם הבאת הטלית למקום המחיצה נעשה בדרך של מלבוש במקום דברי הריטב"א המפורשים.

הנה דברי הריטב"א מפורשים ולא ברמז:

חידושי הריטב"א מסכת עירובין דף צד עמוד א

"אהדרינהו רב לאפיה. פרש"י ז"ל דקסבר אסור לטלטל הסדין עד לשם וכטעמיה דאמר שאין מטלטלין בו אלא בארבע אמות, ולפירוש זה לא הוליכו הסדין בדרך מלבוש, והוצרך לפרש כן ולא פירשה דאיסורא משום עשיית אהל, דסבר מרן ז"ל שאין משום עשיית אהל עראי במחיצות אלא בגג, וכבר ביררנו במסכת שבת וגם במכילתין לעיל (מ"ד א') בס"ד שיש משום עשיית אהל אף במחיצות, ושם ביררנו דכל מחיצה
שהיא עושה הכשר בדבר האיסור אף על פי שהיא מחיצה שלישית או רביעית חשובה כעושה אהל עראי לכתחלה, ומחיצה זו אליבא דרב עושה הכשר ומשום הכי אהדרינהו לאפיה דלפום טעמיה עושין היו אהל עראי לכתחלה בשבת שהוא אסור, מה שאין כן לשמואל דלדידיה בלא מחיצה מותר לטלטל בה דשבת הואיל והותרה הותרה."

ואילו אצלך כאילו שמואל רומז:
"...ובכך אולי רמז שמואל לרב שגם הבאת הטלית למקום המחיצה נעשה בדרך של מלבוש."

לא הבנתי למה שינית ריטב"א מפורש לרמז?

כמה רמזים יכולים להיות במקום שרוצים לדייק בדברי רש"י הקדוש?


.","233","","3982","True","True","False","","123","109.65.125.82","0","28601","עירובין|צד ע"א",""),new Message("28611","28610","שיניתי את הדרוש תיקון - תודה","10/06/13 14:25","ב תמוז","תשע"ג","14:25","אלף בית רשי","","278","","3982","False","True","False","","151","174.91.198.71","0","28601","עירובין|צד ע"א",""),new Message("28612","28611","משהו תוקן. אבל איך כינוי אהבה 'אבא' בפי","10/06/13 15:43","ב תמוז","תשע"ג","15:43","יהודי_קדום","שמואל הוא הקנטה?

טוב, אפשר שזו דעתך כדי לאפשר כל הגלגולים שהבאת - אני לא השתכנעתי.

ואולי, רק אולי (ואנא לא יחשיב זאת כהקנטה...) פירשת את המילה "המייניה" כ-"ממנו"?

הִמְיָינָא פירושו "האבנט שלו" (אבנט הוא חגורה רחבה (בימינו גם גַארְטְל הוא אבנט). ראה במילון המקוון.

ברשותו אנצל את הבמה לפרש מילים שהופיעו במאמרו:
(לחיצה על מילה מקושרת מציגה אותה במילון הפורטל)

טַלִּית = גְּלִימָא = פרזומא (פַּרְזוּמָא פ' מנוקדת בפתח)

הערה: בתרגום פרזומא לטלית הניקוד במילון אינו נכון. המקושר במילה טלית כמנוקד לעיל הוא הנכון.

יש לשים לב למילה דומה מאוד לפַּרְזוּמָא אך שונה לגמרי בפירושה:
פירזומא ה- פ' בחיריק מלא ולא בפתח שמשמעותו שכר מפסולת כפי שמובא במילון הפורטל ומשום שהמילה מנוקדת לכן היא נכתבת: פִּרְזוּמָא . רש"י הקדוש בפסחים קז. מפרש: פירזומא. שכר שעורים, ולענ"ד זוהי כעין הבירה של ימינו.","233","","3982","True","True","False","","233","109.65.125.82","0","28601","עירובין|צד ע"א",""),new Message("28615","28612","המיינא = האבנט שלו נכון! לא חלקתי","10/06/13 17:22","ב תמוז","תשע"ג","17:22","אלף בית רשי","ואת האבנט שלו לקח ממנו ולא מאחר כנראה, ואינו קשור למילה עצמה היימיניה ולגבי הלשון אבא ישנם המפרשים שכך שמו ולא כשם חיבה כי אכן לא מסתדר להם לפרש שמכנהו בשם חיבה ותוך כדי זה מוסיף להרגיז אותו כך יש מפרשים נוספים שרב הקפיד וע"כ מול ההקפדה של רב קשה קצת לומר שבסיטואציה זו יש מקום להוסיף בדיחה על החשבון, וע"כ רוח הדברים היא במושכל ראשון ואף שני כפירוש המאירי ועוד ואני באתי להציע בדרך האפשר פירוש בדברי רש"י","278","","3982","True","True","False","","238","184.145.210.88","0","28601","עירובין|צד ע"א",""),new Message("28619","28616","הרמז מהרש"י השלישי והריטבא על הרש"י השני","10/06/13 23:43","ב תמוז","תשע"ג","23:43","אלף בית רשי","ואדרבא יעיין שוב בדברי וימצא שאינו סותר במהומה את דברי","278","","3982","True","True","False","","224","184.145.210.88","0","28601","עירובין|צד ע"א",""),new Message("28620","28619","שים לב למהומה על לא מאומה:","11/06/13 00:02","ג תמוז","תשע"ג","00:02","יהודי_קדום","נחשוב פשוט:

1. הריטב"א אומר "לשמואל דלדידיה בלא מחיצה מותר לטלטל בה דשבת הואיל והותרה הותרה"


2. א.ב רשי אומר "אולי רמז שמואל לרב שגם הבאת הטלית למקום המחיצה נעשה בדרך של מלבוש".

המשמעות להבנתי את דבריך היא אחת : יוצא שלשמואל אסור לטלטל! שאם לא נגיד כך נהיה חייבים לשאול מדוע דאג שמואל שהטלית תובא בדרך לבוש.???

אם דיברנו על מהומה הבה ונקיימנה:

סיכום:
או הריטב"א טועה,
או א.ב. רשי טועה
או אני לא מבין וטועה
או שתי האפשרויות האחרונות נכונות
אבל ודאי שהאפשרות הראשונה לא נכונה.","233","","3981","True","True","False","","127","109.65.125.82","0","28601","עירובין|צד ע"א",""),new Message("28621","28620","הככוונה שלי לומר","11/06/13 00:34","ג תמוז","תשע"ג","00:34","אלף בית רשי","שאכן שמואל לא רצה שיטלטלו לעיני רב אף שסבר שמותר וע"כ בדרך רמז אמר שיטלו את אבנטו של רב כדי שלא יטלטלו ארבע אמות כי רב היה בסמיכות למקום המחיצה","278","","3981","True","True","False","","197","184.145.210.88","0","28601","עירובין|צד ע"א",""),new Message("28623","28621","כבודו: הנושא כבד עלי. לי אין דמיון כל כך","11/06/13 00:41","ג תמוז","תשע"ג","00:41","יהודי_קדום","מפותח כדי להמשיך.

עוד 4 שעות אני צריך לברך הנותן לשכוי בינה - אז לילה טוב.","233","","3981","True","True","False","","177","109.65.125.82","0","28601","עירובין|צד ע"א",""),new Message("28624","28623","לילה טוב ומבורך","11/06/13 00:48","ג תמוז","תשע"ג","00:48","אלף בית רשי","אין צורך בדמיון אלא בקריאה פשוטה בלי צורך להעמיק עד כדי כך ולנסות לסתור בכל מחיר אף שהדברים נאמרו ונכתבו בדרך האפשר וכמובן ברגע שיהיה לכבודו הסבר אחר מדוע רש"י כתב טלית סדין טלית ומדוע חזר לומר וקשרו את האבנט לטלית למחיצה כשמספיק לומר וקשרו המחיצה , הרי שאכתוב את דברי מר ואקשטם בציצים ופרחים","278","","3981","True","True","False","","239","184.145.210.88","0","28601","עירובין|צד ע"א",""),new Message("28626","28624","אלה דברי טעם וריח... חוץ מהשורה הראשונה.","11/06/13 05:10","ג תמוז","תשע"ג","05:10","יהודי_קדום","בוקר טוב.","233","","3981","True","True","False","","122","109.65.125.82","0","28601","עירובין|צד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);