var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27612;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","54"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27612","0",""דלמא יוסף שידא אמרינהו" - שאלות","19/04/13 11:33","ט אייר","תשע"ג","11:33","שאינו יודע לשאול","תא שמע הני שב שמעתא דאיתאמרן בצפר' בשבתא קמיה דרב חסדא בסורא בהדי פניא בשבתא קמיה דרבא בפומבדיתא מאן אמרינהו לאו אליהו אמרינהו אלמא אין תחומין למעלה מעשרה
לא דלמא יוסף שידא אמרינהו


1 - למה הגמרא לא דחתה ואמרה "דלמא אדם אחר (שלא שומר תורה ומצוות) אמרינהו"? וכי יש רק את אליהו ויוסף שידא שלא מחוייבים/שומרים תחומין?

2 - ומי זה "יוסף שידא"??","48","","4037","True","True","False","","3047","84.228.116.225","0","0","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27614","27612","תשובות","19/04/13 12:32","ט אייר","תשע"ג","12:32","כדי","1. אדם שאינו שומר תורה ומצוות, מקומות הטיבעי הוא לא בבית המדרש. ואף אם נקלע לשם בטעות, לא מסתבר שיידע להעביר השמועות כתיקנן ובדייקנות. לעומתו, לשדים גם הייתה ידיעה מסויימת בהלכות.

2. נזכר גם בפסחים (קי.). ועי' ביבמות (קכב.) יונתן שידא. ובשניהם הלשון: "אמר לי". וכנראה היו אלו שדים שהיה לחכמים עמם קשר ישיר (אישי?).","249","","4037","True","True","False","","550","109.65.183.191","0","27612","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27648","27614","והשד כן שומר תורה ומצוות ?","21/04/13 20:36","יא אייר","תשע"ג","20:36","הודו_כי_טוב","","207","","4035","False","True","False","","481","46.117.14.249","0","27612","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27682","27614","פליאני על תשובתך הרב כדי","24/04/13 12:05","יד אייר","תשע"ג","12:05","מתפעל","זאת התשובה?

לכאורה התשובה הרבה יותר פשוטה,

הגמרא מחפשת מישהו בעל כוחות פלאיים שיכול להיות בשבת בבקר בסורא ואחה"צ בפומבדיתא. לכן הבינה שזה חייב להיות אליהו הנביא. וענתה הגמרא שיש עוד כאלו שיש להם כוחות ולמשל יוסף שידא.
ומכאן ברור שלא שייך לומר זאת על אדם אחר רגיל.","148","","4032","True","True","False","","404","212.29.198.117","0","27612","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27649","27648","בזוהר מוזכרים שדין יהודאין","21/04/13 20:48","יא אייר","תשע"ג","20:48","דוד כוכב","","125","","4035","False","True","False","","549","212.76.114.9","0","27612","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27673","27649","ראה מה כתב מוהר"ן על שדין יהודאין","23/04/13 13:50","יג אייר","תשע"ג","13:50","בתר ממוצע","כי התלמידי חכמים שדין יהודאין מקבלים תורתם מהשדין שיש להם תורה נפולה מאלפין נפולין.
ובאלפין אלו כתוב בשלמה "וידבר שלשת אלפים משל ויהי שירו חמשה ואלף" ...","138","","4033","True","True","False","","1243","94.188.248.67","0","27612","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27675","27673","חזק וברוך","23/04/13 17:35","יג אייר","תשע"ג","17:35","דוד כוכב","","125","","4033","False","True","False","","265","212.76.114.9","0","27612","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27691","27673","תוכל לבאר את המילים?","24/04/13 12:50","יד אייר","תשע"ג","12:50","מתפעל","מה פירוש 'שיש להם תורה נפולה מאלפין נפולין'?","148","","4032","True","True","False","","377","212.29.198.117","0","27612","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27686","27682","מה המרחק בין סורא לפומבדיתא?","24/04/13 12:23","יד אייר","תשע"ג","12:23","לינקוש","האם המרחק בין סורא לפומבדיתא כל כך גדול (ראה כאן), עד כדי כך שחייבים מישהו בעל כוחות פלאיים כדי להגיע מאחד לשני מהבוקר עד הערב?

כנראה שכן, כי הרי המרחק בין סורא לנהרדעא שקרובה יותר הוא כ-100 ק"מ וצריך לשם כך גמלא פרחא.","58","","4032","True","True","False","","707","84.229.26.35","0","27612","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27687","27682","אני חוזר בי מפליאתי","24/04/13 12:36","יד אייר","תשע"ג","12:36","מתפעל","ומתפלא על עצמי שנחפזתי לבקר,

השאלה היתה אולי זהו אדם שלא שומר תורה ומחלל שבת ונסע במרכבה.
מחילה הרב כדי.

התשובה שלך אכן נכונה וצודקת.","148","","4032","True","True","False","","404","212.29.198.117","0","27612","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27689","27687","במחשבה שניה, השאלה לא מתחילה","24/04/13 12:43","יד אייר","תשע"ג","12:43","מתפעל","יבוא יהודי מחלל שבת בפרהסיא עם סוס לעיר ויתנו לו לדרוש בשבת לומר דברי תורה?

יותר מסתבר שיכניסו אותו לכיפה ויתנו לו מכות מרדות למחרת.","148","","4032","True","True","False","","382","212.29.198.117","0","27612","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27701","27689","מסכת חגיגה דף טו ע"א","24/04/13 15:21","יד אייר","תשע"ג","15:21","דוד כוכב","תנו רבנן: מעשה באחר שהיה רוכב על הסוס בשבת, והיה רבי מאיר מהלך אחריו ללמוד תורה מפיו. אמר לו: מאיר, חזור לאחריך, שכבר שיערתי בעקבי סוסי עד כאן תחום שבת. אמר ליה: אף אתה חזור בך. - אמר ליה: ולא כבר אמרתי לך: כבר שמעתי מאחורי הפרגוד שובו בנים שובבים - חוץ מאחר.","125","","4032","True","True","False","","347","212.76.114.9","0","27612","עירובין|מג ע"א",""),new Message("27696","27691","ציטוט מהמקור "ליקוטי מוהר"ן בתורה כ"ח"","24/04/13 16:27","יד אייר","תשע"ג","16:27","בתר ממוצע","בספר ליקוטי מוהר"ן בתורה כ"ח כתוב כך:

"המתנגדים המבזים והמחרפים יראי השם - זה מחמת שמקבלים תורה מתלמידי חכמים שדין יהודאין (עיין זוהר פינחס רנג), כי תלמידי חכמים שדין יהודאין הם מקבלים תורתם מהשדין, שיש להם תורה נפולה מאלפין נפולים, ובאלפין אלו כתיב בשלמה (מלכים א, ה'): וידבר שלשת אלפים משל, ויהי שירו חמישה ואלף; כי שלמה זכה להם בקדושה, אבל תלמידי חכמים שדין יהודאין מקבלין מהם דרך הקליפות, ובשביל זה כל דיבורם - דרך משל ומליצה וטעמים נפלאים, כי שרשה מאלו אלפין הנ"ל. ואלו התלמידי חכמים נאמר עליהם (ישעיה ז') המעט מכם הלאות אנשים, כי תלאו גם אלקים; כי מיגעים אנשים שבאים לשמע דרושם ותורתם, ואנשים חושבים שיבואו לאיזהו תועלת על ידם, הינו שיבואו לדעת את ה' איך לעבוד, והם - האנשים -אין משיגים שום תועלת, כי תורתם של אלו התלמידי חכמים אין לה כח להדריך את האדם בדרך הטוב, כי מבישא לא הוי טבא, (עיין ברכות כ"ט, בראשית רבה פרשה כב, מצורע פרשה י"ט, ועיין שבת קכט ע"א); ולא עוד, כי תלאו גם אלקים - כאילו לואה הקדוש ברוך הוא מלעזור לעובדים אותו. נמצא, שעל ידי זה אלו בני אדם נופלים בכפירות גדולות, וחושבים, חס ושלום, לא יראה ולא יבין אלקים במעשה בני אדם (מלשה"כ תהלים צד, ז.) על ידי זה את יראי ה' לא יכבדו, ומחרפים ומבישים אותם;...וזהו(משלי כג) למי מדנים - למי שיח. הינו, על ידי שי"ח, ע"י ח'כם ש'ד י'הודאי, (ראשי תבות שי"ח) על ידו מדנים, על ידו בא התנגדות;" ע"כ.

ועוד ראה מה שכתב בהמשך דבריו כל המאמר.....ואיך הוא מסביר נושא זה בטוב טעם.

לגבי אלפין נפולים זה מושג של מוהר"ן שהוא מקשר למושג של קליפות/כפירה .
האות "אלף" מורה על לימוד "האלפך חוכמה", וכשהיא נפולה מעורב בה הרבה קליפות....","138","","4032","True","True","False","","1207","94.188.248.67","0","27612","עירובין|מג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82674);