var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26002;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","50"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26002","0","רש"י ד"ה להגיה ולקרות: מה רש"י התכווין","07/01/13 00:12","כה טבת","תשע"ג","00:12","אלף בית רשי","מילים אלו מופיעים כדיבור בפני עצמו בסוף ד"ה ולחפור
הפעם משהוא קליל אחרי הדיון המתיש ","278","","4137","True","True","False","","693","70.52.20.115","0","0","שבת|צד ע"ב",""),new Message("26003","26002","זה קליל?","07/01/13 04:01","כה טבת","תשע"ג","04:01","המכריע","בר"ח נראה דגירסתו ס"ת לקרות, ויתכן שרש"י גרס כמוהו ובא להסביר שהכוונה להגיה חוץ מלקרוא שהרי בעינן לפי הס"ד הזו גם צורך המוציא דהיינו לקרוא חוץ מצורך הדבר היוצא דהיינו להגיה.

ולמעשה לפי ההוה אמינא הזו, מי אמר שמספיק קריאה של הגהה, ייתכן מאד שצריך הגהה ממש, כלומר תיקון, ובלא זה אין זה נחשב לצורך הס"ת עצמו. ויש מקום לדון בפרטי שני הצדדים אלא שעת לקצר (כלשון תוס' בדפים אלו), אלא שלמזלינו אין לחוש בדברים הנכתבים חשש גילוי פנים שלא כהלכה כי זו רק ס"ד שנדחית.","199","","4137","True","True","False","","144","95.86.120.67","0","26002","שבת|צד ע"ב",""),new Message("26004","26003","הגירסה בר"ח כמו שכתבת הפוכה לגמרי מרש"י","07/01/13 04:56","כה טבת","תשע"ג","04:56","אלף בית רשי","ואם רש"י גורס כמוהו היה מתאים לגרוס הפוך בדברי רש"י לכאורה לקרות ולהגיה, ובהערתך מה היא הגהה הרי שגם אם לא מתקן ממש הרי שצורך ס"ת הוא בהגהה כי אסור לקרוא בס"ת שאינו מוגה, ובכל זאת לא ניכנס להתשה מחודשת אלא בקלילות ","278","","4137","True","True","False","","185","70.52.21.44","0","26002","שבת|צד ע"ב",""),new Message("26005","26004","להגיה ולקרות","07/01/13 08:36","כה טבת","תשע"ג","08:36","המכריע","שתי השאלות מיתרצות זו בזו. אם הכוונה להגיה ממש וודאי שיש להקדימה לקריאה כדי לקרוא בספר מוגה. והאמת שהוא הדין אם הכוונה להגהה של בדיקה. ועל אותו משקל של מר להתקין בו טס ואז לחפור בו.

דומני שכתבתי ש"ייתכן" שלצורך הספר בעינן תיקון גמור ולא בדיקה. יודעני שיש צד שני ולאהבת הקיצור אקצר.

אחד מהטעמים לאהבת הקיצור היא בדיוק בגלל זה. היות שאין דעותיהם שוות כשם שפרצופיהן, לכן תמיד יהא מי שיסבור כצד אחד ולכן די בציון העובדה שיש כאן שני צדדים. פירוט נרחב מדי סגולתו לגרור ויכוחים מיותרים.","199","","4137","True","True","False","","159","95.86.120.67","0","26002","שבת|צד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);