var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25891;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","53")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25891","0",""מכניסי רחמים"?! אי אפשר לסמוך אפילו...","01/01/13 00:14","יט טבת","תשע"ג","00:14","Almuaddib","אי אפשר לסמוך אפילו על האבות; לא על אברהם, לא על יצחק, לא על יעקב.


ואין לנו אלא אבינו שבשמים.","107","","4139","True","True","False","","918","87.68.34.208","0","0","שבת|פט ע"ב",""),new Message("25894","25891",""מכניסי רחמים" אינם האבות אלא המלאכים.","01/01/13 02:22","יט טבת","תשע"ג","02:22","דוד כוכב","לגבי יצחק - מחלוקת.
והכל מיירי רק אם ישראל חוטאים.","125","","4139","True","True","False","","168","95.86.106.169","0","25891","שבת|פט ע"ב",""),new Message("25895","25891","האם זה כתב חידה?","01/01/13 02:54","יט טבת","תשע"ג","02:54","אלף בית רשי","אגב אם כוונתך לפיוט מכניסי רחמים ישנם הרבה דיונים בקשר לאמירתו או אי אמירתו, בחסידות שאני נוהג כמנהגיהם לא אומרים פיוט זה מהסיבה שהוא פונה למלאכים ואין מתפלל למלאכים,
ואם כבודו אומר את אמירתו בסוג של סרקסזם אז גם אני מצטרף
מצו"ב לינק לדיון בענין זה","278","","4139","True","True","False","","232","174.91.192.189","0","25891","שבת|פט ע"ב",""),new Message("25898","25891","אבל על ברית אבות אפשר לסמוך...","01/01/13 08:07","יט טבת","תשע"ג","08:07","יהודי_קדום","גם אם במובן מסויים נכון הוא ש-"אי אפשר לסמוך אפילו על האבות" הרי שעל בריתם אנו סומכים גם סומכים:

הגמרא שבת נה. אומרת:

"...ושמואל אמר תמה זכות אבות ורבי יוחנן אמר תחון זכות אבות ..."

ור"ת בתוס' ד"ה ושמואל: " ...אומר ר"ת דזכות אבות תמה אבל ברית אבות לא תמה דהא כתיב (יקרא כו) וזכרתי את בריתי יעקוב..." {ויקרא כו,מב " וְזָכַרְתִּי אֶת בְּרִיתִי יַעֲקוֹב וְאַף אֶת בְּרִיתִי יִצְחָק וְאַף אֶת בְּרִיתִי אַבְרָהָם אֶזְכֹּר וְהָאָרֶץ אֶזְכֹּר:"}

ולדעת הר"י, שם, גם לצדיקים לא תמה זכות אבות "...ועל זה אנו סומכין להזכיר זכות אבות".

בשמונה עשרה אנו אומרים: "... וְזוֹכֵר חַסְדֵי אָבוֹת, וּמֵבִיא גוֹאֵל לִבְנֵי בְנֵיהֶם..." .

וכן בדברים ד,לא: "כִּי אֵל רַחוּם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לֹא יַרְפְּךָ וְלֹא יַשְׁחִיתֶךָ וְלֹא יִשְׁכַּח אֶת בְּרִית אֲבֹתֶיךָ אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לָהֶם:"

על הסיפא שלו: "ואין לנו אלא אבינו שבשמים" ראוי להביא את דברי הצל"ח על מסכת ברכות כח. בהקשר קרוב ביותר:

"וכשאתם מתפללים דעו לפני מי אתם עומדים לומר להם שלא יכוונו לשום מדה וספירה רק דעו לפני מי אתם עומדים והוא מקור שממנו מקבלים כל אחד שפעו והוא ישפיע לכל מדה נכונה בחסדו ובגבורתו וברחמיו
אבל אתם לא תכוונו רק ("לא תכוונו רק"= "תכוונו אך ורק" י.ק) אליו לבד ולא תדעו דבר רק לפני מי אתם עומדים.".","233","","4139","True","True","False","","234","109.65.114.153","0","25891","שבת|פט ע"ב",""),new Message("25899","25894","והלוא אלו היו דברי בדיוק","01/01/13 08:20","יט טבת","תשע"ג","08:20","Almuaddib","אם על האבות לא ניתן לסמוך, נסמוך על מלאכים?!","107","","4139","True","True","False","","153","192.114.91.244","0","25891","שבת|פט ע"ב",""),new Message("25897","25895","האם מותר לומר את הפיוט?","01/01/13 07:23","יט טבת","תשע"ג","07:23","הראל","ראה אשר ליקטתי פה.

וראה גם מאמר זה.","46","","4139","True","True","False","","257","84.228.68.91","0","25891","שבת|פט ע"ב",""),new Message("25900","25898","דברי הצל"ח אינם חדשים","01/01/13 09:35","יט טבת","תשע"ג","09:35","כדי","שכן כבר אמרו בספרי פרשת עקב: "אליו - ולא למידותיו". ומכלל הדברים יש להבין מה שיש להבין. ודו"ק.
ועי' בזה בשו"ת דברי חיים ח"ב (חיו"ד סי' קל) ובשו"ת רב פעלים ח"ב (חסו"י סי' יא). וכבוד אלוקים הסתר דבר.","249","","4139","True","True","False","","247","79.176.216.186","0","25891","שבת|פט ע"ב",""),new Message("25905","25899","ברור שהאבות עדיפים על מלאכים","01/01/13 17:33","יט טבת","תשע"ג","17:33","דוד כוכב","אבל מבחינת אמינות, וקורבת רל"ש (משב"ק בלע"ז) יש בכל זאת עדיפות למלאכים.","125","","4139","True","True","False","","127","95.86.106.169","0","25891","שבת|פט ע"ב",""),new Message("25903","25900","מה יפים, עצומים ומתחדשים יום יום דברי","01/01/13 13:56","יט טבת","תשע"ג","13:56","יהודי_קדום","הצל"ח:

"..אבל אתם לא תכוונו רק אליו לבד ולא תדעו דבר רק לפני מי אתם עומדים.".

ומה שהבנתי שיש להבין מההפניות הוא שאחרי "אליו - ולא למידותיו"

צריך להוסיף:

"... אבל אם הוא מכוון למידה של הא״ס המתלבש במידה זו - אז זה בסדר".

ובדיוק על אלה הדברים באו דברי הצל"ח...

==============

כִּי מִי גוֹי גָּדוֹל אֲשֶׁר לוֹ אֱלֹהִים קְרֹבִים אֵלָיו כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ בְּכָל קָרְאֵנוּ אֵלָיו

... כנראה שמעת לעת חובה עלינו להתרענן בכנ"ל....","233","","4139","True","True","False","","154","109.65.114.153","0","25891","שבת|פט ע"ב",""),new Message("25908","25903","הענין באשכול קודם","01/01/13 19:31","יט טבת","תשע"ג","19:31","דוד כוכב","בקישור זה.","125","","4139","True","True","False","","108","95.86.106.169","0","25891","שבת|פט ע"ב",""),new Message("25910","25908","כדי למנוע "טורח ציבור" אעתיק תשובתי","01/01/13 22:28","יט טבת","תשע"ג","22:28","יהודי_קדום","לכאן והלוואי ונקיים מלכות ה' כדברי הצל"ח: " ולא תדעו דבר רק לפני מי אתם עומדים.".

"ואני מצטט מהמקור שהביא:
״עוד יש בידינו קבלה של אמת כי כל התורה כולה שמותיו של הקב"ה.
שהתיבות מתחלקות לשמות בענין אחד, כאילו תחשוב על דרך משל כי פסוק בראשית יתחלק לתיבות אחרות כגון: "בראש יתברא אלהים".

האם המשמעות במודגש היא שאלוהים נברא בראשית כל בריאה?
אם כן זה סותר את עיקרי אמונתנו המדברת על מלכותו בטרם נברא העולם אך לא מדברת על מתי נברא ואיך (להוציא כמובן ספרי הזוהר והקבלה למיניהם).

אם לא - מה כן?

ואני מתעלם עכשיו מהתחביר של המודגש המשלב את המילה ״יתברא״ שאין לה בסיס לשוני וודאי קשה יותר עם צירוף המילה ״בראש״ לפניה - אמנם כל המשפט הזה בנוי על חלקי הזוהר ואין כאן מקום לנתחו."

ועוד מדברי הצל"ח שהבאתי שם:

"והנה המקובלים המה מסתכלים מה למעלה מה למטה כי הם מתפארים בעצמם שע״י מעשיהם למטה המה יודעים מה נעשה בשמים ממעל . ועוד משתגעים יותר מזה
שהמה מסתכלים ממש בתפלתם מה למעלה ואף כי [=כשבעצם, י"ק] הם מסתכלים למטה וכיוצא בזה דוברים עתק בגאותם מרבים דברי גוזמא והבאי להגדיל עצמם בעיני ההמון וסימן דלא ידע כלום שבוחי."","233","","4139","True","True","False","","153","109.65.114.153","0","25891","שבת|פט ע"ב",""),new Message("25923","25910","לשאלתך אם לא - מה כן?","02/01/13 12:42","כ טבת","תשע"ג","12:42","amdavid","אלוקים הוא מידת/+תיאור הנהגה
אלהים בגימטריה הטבע
שם הויה ב"ה גם הוא מידת ותיאור הנהגה
וכן כל שמותיו של ה'
ואין אנו מדברים לעולם בעצמותו ממש וכו' כידוע
ולכן רומזת התורה על מידת ההנהגה הראשונה (העליונה? הראשונה שנבראה?..)

וגם אפ"ל בדומה למש"כ שעלה במחשבה לברוא העולם במידת הדין, אלוהים מרמז אל מידת הדין - וכדבריך - אלוהים היינו מידת הדין נברא בראשית כל בריאה.

כמובן שבכל מה שכתבתי לי בעצמי אין השגה והבנה כלל ..","175","","4138","True","True","False","","219","80.178.239.20","0","25891","שבת|פט ע"ב",""),new Message("25924","25923","מגימטריה אתה מקשה על הצל"ח ???","02/01/13 13:24","כ טבת","תשע"ג","13:24","יהודי_קדום","הרי באותה גימטריה גם נמצא שכל אלה:

אל הים
בגוים בזוי
לטמאו
אידם אל
לא בטחה אל

הם בגימטריה 86

האם כבודו מקיים את 'מצוות' הטבע?

המדרש "...שעלה במחשבה לברוא העולם במידת הדין..." וכו' הוא מדרש, הוא מדרש הוא מדרש, הוא לא מציאות שהיתה !!! הוא מסר מחכמים, משל שמשלו לנו בזאת הדרך להביננו דבר מה. ואם כבודו מקבל את הדברים אחרת הרי יסודות אמונותינו שונות.

נ.ב "כל אלה", המודגש לעיל, גם הוא בגימטריה - 86","233","","4138","True","True","False","","157","109.65.114.153","0","25891","שבת|פט ע"ב",""),new Message("25938","25924","אני לא מקשה כלום אני מקסימום תהלים כב ז","03/01/13 01:19","כא טבת","תשע"ג","01:19","amdavid","לא נכנסתי כלל לגופו ולעניינו של השרשור, התייחסתי רק לשלושת המילים שכבודו הביא..","175","","4137","True","True","False","","204","109.67.217.101","0","25891","שבת|פט ע"ב",""),new Message("25942","25938","את שלוש המילים הביא הרב כוכב","03/01/13 05:11","כא טבת","תשע"ג","05:11","יהודי_קדום","אני רק ציטטתי אותו והבאתי מה שהבאתי.
לגופו של עניין:
לדבריו משמעות רבה בהשקפה היהודית שאינה מקובלת על כולם.","233","","4137","True","True","False","","121","109.65.114.153","0","25891","שבת|פט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);