var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25263;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25263","0","אמורא לא חולק על ברייתא","03/12/12 13:09","יט כסלו","תשע"ג","13:09","אשרי האיש","שלום עליכם.

יש עיקרון שאמורא לא יכול לחלוק על ברייתא כפי שמופיע ברש"י מסכת שבת דף כז עמוד א:

"דתניא - לא גרסינן, דאי מתניתא היא - היכי פליג עלה אביי ואמר: מיבעיא ליה לשלש על שלש, הא תנא תני בהדיא שלשה על שלשה בשאר בגדים מניין, אלא דרשא דרבא היא."

האם יש למישהו הצעה, איך אם כן בדך היומי שלמדנו היום, אחת התשובות היא שר' יוחנן סבר שאין הלכה כאותה משנה (כפי שציטטתי למטה), לגבי השאלה איך חולצים נעלים, שכן אם סבר שאין הלכה כאותה משנה משמע שהוא חולק עליה וזה לא מתיישב עם העקרון דלעיל.

"אמר ליה אביי: דילמא רבי יוחנן הא מתניתא לא הוה שמיע ליה? ואי הוה שמיע ליה - הוה הדר ביה. ואי נמי שמיע ליה, וקסבר: אין הלכה כאותה משנה".","358","","4168","True","True","False","","862","147.237.70.62","0","0","שבת|סא ע"א",""),new Message("25266","25263","ברוך בואך","03/12/12 13:40","יט כסלו","תשע"ג","13:40","הראל","ראה תוס' ומהרש"א.

וראה את הרא"מ הורוויץ (מידע אודותיו פה), שתולה את דברי ר' יוחנן בדעת תנא אחר.

וראה במאמר זה.

וראה כאן בעמ' 4 את דברי הקובץ שיעורים (השני) ואת דברי המאירי.","46","","4168","True","True","False","","269","84.229.239.142","0","25263","שבת|סא ע"א",""),new Message("25292","25263","וראה גם להלן ברש"ש","04/12/12 11:17","כ כסלו","תשע"ג","11:17","הראל","בסוגיה סג ע"א מובא
תניא אמרו לו לרבי אליעזר וכי מאחר דתכשיטין הן לו מפני מה הן בטלין לימות המשיח אמר להן לפי שאינן צריכין שנאמר לא ישא גוי אל גוי חרב ותהוי לנוי בעלמא אמר אביי מידי דהוה אשרגא בטיהרא ופליגא דשמואל דאמר שמואל אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד גליות בלבד

והעיר הרש"ש:
לכאורה הלשון תמוה לומר על ברייתא דפליגא על אמורא. מהראוי היה שיקשה מהברייתא עליו כדרך כל הש"ס בכל מקום ואולי דהך ברייתא לא מתניא בר"ח ור"א ולא מותבינן מינה כדאיתא חולין (קמ"א) וכה"ג כתבתי לקמן (סה) ע"ש. או משום דאינו בדבר הלכה ועמש"כ לקמן (ע ב').

וראה אשר הבאתי כאן (וכדאי גם להרחיב ולראות את אשר הבאתי פה ואף את המובא פה).

ולהלן ע ע"ב כתב:
כיון דהדין... אמת ומקובל יוכל אמורא להסמיכו על מקרא חדש אשר לא שערוהו התנאים כמו בפק"נ שדוחה את השבת (ביומא פ"ה) ובפרי עץ הדר דהוא אתרוג (בסוכה נה) וכן בכ"מ.","46","","4167","True","True","False","","257","77.126.54.46","0","25263","שבת|סא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);