var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25166;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25166","0","דינים העולים לדף נה","27/11/12 23:54","יג כסלו","תשע"ג","23:54","המכריע","נה.
אוטם אזנו מזעקת דל – גם הוא יקרא ולא ייענה.
מי שבידו לשפוט – הוא הנענש.
(שמואל שתק משום נוכחות מר עוקבא. ובכל זאת עי' בתוס' ב"ב שציין הרעק"א בגליונו).

תוכחה כשסבור שלא יקבלו – חייב.
(והיינו כשיש צד שיקבלו, אבל בודאי שלא, פטור. תוס'. ועי' אריכות בשו"ע או"ח תרח,ב ובנו"כ).

מדה טובה שיצאה מפי הקב"ה – מעולם לא חזר בה לרעה, חוץ מפעם אחת.
והיא בענין עונש הצדיקים שלא מיחו בבני דורם.

תיו שסומן על מצחות האנשים (בס' יחזקאל בעת חורבן בית ראשון);
לרב תחיה לצדיקים (של דיו), תמות לרשעים (של דם).
לשמואל תמה זכות אבות (לרשעים), לריו"ח תחון זכות אבות (לצדיקים).
(עי' תוס' פלוגתא דרבוותא אי פליגי שמואל וריו"ח או מר בצדיקי ומר ברשיעי).
לר"ל סוף חותמו של הקב"ה. לרשב"נ סימן שקיימו כל התורה עד תיו.

מאימתי תמה זכות אבות;
לרב מימות הושע בן בארי. לשמואל מימי חזאל, לריב"ל מימי אליהו. לריו"ח מימי חזקיהו.
(לרב צ"ל דבימי חזאל נזכרה עדיין ע"י רחמים. רש"י).
(לר"ת מזכירים היום רק ברית אבות, ולר"י אף זכות אבות. עי' תוס').

נה:
מיתה בלא חטא;
לברייתא דמלאכי השרת משה ואהרן מתו בלא חטא.
לרשב"א משה ואהרן מתו בחטא, אבל בנימין ועמרם וישי וכלאב מתו בלא חטא.
(בגה"ש בשם הזוהר במק"א הוסיף יהושע, ובמק"א מנה לוי בנימין ועמרם וי"א אף ישי).
ורב אמי דאמר אין מיתה בלא חטא (לפחות בשוגג. תוס'), איתותב.

יסורים – לרב אמי אין בלא עוון (מזיד. והיינו יסורים מכוערים כנגעים, אבל שאר יסורין אף על שוגג).
ומשמע דאיתותב ויש יסורים (אפילו מכוערים) אף בלא עוון. (אף דלא תניא להדיא).

חטא ראובן;
לר' אליעזר ור' יהושע חטא כפשוטו של מקרא.
לר"ג ור"א המודעי (ורבא או ריב"א) ביקש לחטוא כפשוטו ולא חטא.
לרשב"נ א"ר יונתן לא ביקש לחטוא כפשוטו אלא בלבל יצועי אביו.

חטא בני עלי;
לר' יונתן שניהם לא חטאו כפשוטו של מקרא אלא בביזיון קדשים ועיכוב הנשים מלחזור לביתם.
לרב חפני חטא כפשוטו ופנחס בכך שלא מיחה באחיו.
הבא על נכרית וזונה – לא יהא לו בן ת"ח ואם כהן הוא לא יהא בנו ונכדו מגיש מנחה.","199","","4171","True","True","False","","812","95.86.66.12","0","0","שבת|נה ע"א",""),new Message("25176","25166","זכות אבות לרמב"ם לא תמה","28/11/12 08:13","יד כסלו","תשע"ג","08:13","קותי","העתקתי קצת יותר כי זה יפה
"....כן יצא מהבתים וידור בסוכות, כמו שעושים האומללים יושבי המדבריות והשממות, כדי שיזכור שכך היה מצבנו לפנים, כי בסוכות הושבתי את בני ישראל [בהוציאי אותם מארץ מצרים] (ויקרא כ"ג, 43), ועברנו מזאת לשכון בבתים מקושטים במקום הטוב והפורה ביותר בארץ בחסדי האל ולפי הבטחותיו לאבותינו מפני שהיו אנשים שלמים בדעותיהם ובמידותיהם, כלומר, אברהם ויצחק ויעקב, כי גם זה מן הדברים שעליהם סובבת התורה, כלומר שכל טובה שתוענק ושהוענקה הן רק בזכות אבות, כי הם שמרו דרך ה' לעשות צדקה ומשפט (בראשית י"ח, 19)30.
מורה נבוכים ח"ג פרק מ"ג

אם תמה זכות אבות על מה אנו נשענים ?","217","","4170","True","True","False","","208","85.250.163.196","0","25166","שבת|נה ע"א",""),new Message("25194","25166","ולמה מר עוקבא שתק?","28/11/12 15:31","יד כסלו","תשע"ג","15:31","מתפעל","באמת פלאדיק התוס' שמביא הגרעק"א.
שמואל שהיה רבי של רב יהודה בעוה"ז, והנה שם למעלה שמואל יושב לפניו כתלמיד לפני רבו, רק בגלל שפעם אחת העיר לו.

פלאי פלאים.
עד כדי כך?

ואיך מרגיש רב יהודה שהרבי שלו יושב לפניו כתלמיד?
ברור ופשוט שאלו לא ענינים ששייך בכלל להבינם בשכל. מדובר על עולם הבא ואין ספק שאינו כפשוטו. כי הפשוטו אין לו פשט.","148","","4170","True","True","False","","206","212.29.198.117","0","25166","שבת|נה ע"א",""),new Message("25179","25176","על זכות האמהות. כך כתוב.","28/11/12 08:45","יד כסלו","תשע"ג","08:45","דוד כוכב","","125","","4170","False","True","False","","83","95.86.85.44","0","25166","שבת|נה ע"א",""),new Message("25182","25179","לא ידעתי. היכן זה כתוב?","28/11/12 10:44","יד כסלו","תשע"ג","10:44","קותי","הרי לאמהות לא הובטח דבר(?)","217","","4170","True","True","False","","155","85.250.163.196","0","25166","שבת|נה ע"א",""),new Message("25193","25182","במסכת ראש השנה דף יא ע"א","28/11/12 14:41","יד כסלו","תשע"ג","14:41","דוד כוכב",""ואומר (שיר השירים ב) קול דודי הנה זה בא מדלג על ההרים מקפץ על הגבעות. מדלג על ההרים - בזכות אבות, מקפץ על הגבעות - בזכות אמהות".","125","","4170","True","True","False","","163","95.86.85.44","0","25166","שבת|נה ע"א",""),new Message("25222","25193","עוד על כך במאמרו באידיש של הרב ווילינגער","29/11/12 15:22","טו כסלו","תשע"ג","15:22","אלף בית רשי","זכות אמהות","278","","4169","True","True","False","","151","70.52.22.252","0","25166","שבת|נה ע"א",""),new Message("25203","25194","שמואל הוא רבו של רב יהודה","28/11/12 22:59","יד כסלו","תשע"ג","22:59","דוד כוכב","אין הכוונה שרב יהודה נעשה לרבו של שמואל לגמרי, אלא נעשה רבו רק לענין הזה שלימדהו - שכל מי שיש בידו יכולת להשפיע אחראי, ולא רק האחראי הראשי.","125","","4170","True","True","False","","104","95.86.85.44","0","25166","שבת|נה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);