var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=25087;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("25087","0","קדמיה חמריה","25/11/12 01:14","יא כסלו","תשע"ג","01:14","דוד כוכב","ומה בכך שקדם החמור? דוקא רבה בר רב הונא הענוותן אמור להפגע מכך?

על כך כאן.","125","","4179","True","True","False","","719","95.86.85.44","0","0","שבת|נא ע"ב",""),new Message("25089","25087","חידוש גדול אתה אומר","25/11/12 07:11","יא כסלו","תשע"ג","07:11","מתפעל",""וצריך לנהוג בו כבוד כרבו, ומתוך כך גם בבנו ממלא מקום אבותיו".

לא שמענו מימינו כזה חידוש שצריך לכבד את בן הרב.
זה אמנם מצוי בחסידויות שמכבדים בני האדמו"ר ונכדי האדמו"ר רק בגלל יחוסם, אבל כמדומני שזו רק הנהגה של רבים ואין כאן שום סמך הלכתי לדבר.
ולהיפך, לכאורה אם בנו של הרב אינו בר הכי, אין ענין לכבדו רק בגלל אביו.
הרי הגמרא אומרת שבא מישהו לפני רב פרידא (כמדומני) ואמר שאם הוא בעצמו בר אוריין, אכבדנו אבל אם רק שהוא מיוחס, לא אכבדנו ובזכרוני שאף אמר ביטוי קשה.

לעצם הענין ניתן להסביר שרבה לא נפגע בגלל כבודו כלל ועיקר, אלא מה שכאב לו הוא מצבו הרוחני של תלמידו לוי. כיצד קורה שלוי מועד ושוכח לכבד את רבו. זאת היתה חלישות הדעת שלו ולכן מיהר לוי לתקן ולהראות לו שלא עשה זאת מתוך זלזול אלא שחמורו מרדן.","148","","4179","True","True","False","","218","212.29.198.117","0","25087","שבת|נא ע"ב",""),new Message("25091","25087","כבר ראינו ש- "חמור קופץ בראש" מכעיס:","25/11/12 08:39","יא כסלו","תשע"ג","08:39","יהודי_קדום",""רבין ואביי הוו קא אזלי באורחא קדמיה חמריה דרבין לדאביי ולא אמר ליה ניזיל מר אמר מדסליק האי מרבנן ממערבא גס ליה דעתיה כי מטא לפתחא דבי כנישתא אמר ליה ניעל מר אמר ליה ועד השתא לאו מר אנא אמר ליה הכי אמר רבי יוחנן אין מכבדין אלא בפתח ..." (ברכות מז.)

האם גם שם רמז משמים יש?

וידוע שיש (להבדיל) גם דרך ואופן בה התלמיד הגדול מהלך לימין הרב וקצת מאחרי והקטן יותר לשמאלו.

עניין הקדימות קיים עד היום כהבעת חשיבות יתרה לאדם, בזמנם גם החמור היה כלי להבעה זו.
ולי לא נראה שזהו אות משמים הרומז לבאות אלא היסח הדעת של החמר שלא הקפיד לשמור על כללי הנימוס המקובלים וזה הוא שהכעיס את רבה.","233","","4179","True","True","False","","178","79.182.153.61","0","25087","שבת|נא ע"ב",""),new Message("25092","25089","אני מסכים","25/11/12 08:58","יא כסלו","תשע"ג","08:58","דוד כוכב","בענין מה שכתבת: "אם בנו של הרב אינו בר הכי, אין ענין לכבדו רק בגלל אביו".
כך כתבתי גם אני בקישור כאן. ואילו אצלנו הזכרתי שאותו לוי היה "ממלא מקום אבותיו", שהיה בעצמו בר אוריין, ואוחז מעשה אבותיו בידיו.
במקרה כזה, כשהסיפרה אחד קיימת בקצה - האפסים שלפני כן מכפילים את המספר.","125","","4179","True","True","False","","122","95.86.85.44","0","25087","שבת|נא ע"ב",""),new Message("25093","25091","אופן ההליכה והרכיבה","25/11/12 09:01","יא כסלו","תשע"ג","09:01","דוד כוכב","האופן שהזכרת שצריכים התלמידים להלוך בו בצד רבם, באותו אופן צריכים הם גם לרכוב לצידו, דמאי שנא. כך אני מבין את דברי ר"ת שהביאו תוספות והראשונים.","125","","4179","True","True","False","","117","95.86.85.44","0","25087","שבת|נא ע"ב",""),new Message("25098","25093","הראיתי שהתופעה החוזרת","25/11/12 15:04","יא כסלו","תשע"ג","15:04","יהודי_קדום","- בה חמור מקדים חמור - יכולה לשלול שהיה כאן -"אות וסימן מהשמים" .


התייחסותו היא לשוליים של דבריי ולא לעיקר.


ומה שהוספתי על אופן ההליכה לצידי הרב הוא משני לגמרי ! ואליו כבודו מתייחס ולא לעיקר.","233","","4179","True","True","False","","126","79.182.153.61","0","25087","שבת|נא ע"ב",""),new Message("25107","25093","ובימינו איך זה באוטו , באוטובוס במטוס ?","25/11/12 20:05","יא כסלו","תשע"ג","20:05","הודו_כי_טוב","","207","","4179","False","True","False","","148","46.117.14.249","0","25087","שבת|נא ע"ב",""),new Message("25110","25098","חמרא אחמרא קא רמית?","25/11/12 20:35","יא כסלו","תשע"ג","20:35","דוד כוכב","פירושך הוא פירוש רש"י. אני פירשתי באופן נוסף בו מתורצים מספר קשיים.

קושייתך אינה חמוּרה, שכן ודאי שאין להקיש מחמור לחמור. אליבא דכו"ע עולה מהסוגיות שיש חמור ויש חמור. יש חמור חמורותיים הקופץ בראש שעסקיו רעים, ויש גם חמור גרם הנוטה שכמו לסבול, ומנהיגו הוא האחראי לתנועותיו. השאלה היא רק אם רבה בר רב הונא הכיר את טיבו של חמורו של לוי, או שסבר שחמורו של לוי הוא כחמורו של רבין. (או שלוי אכן לא נזהר בתחילה, ורק ניסה לבסוף להפיל את האשמה על החמור הש.ג.).

ויהי רצון שחמורו של משיח יהא מהקופצים בראש וימהר לבא, אפילו טרם עת כי בא מועד.
קוֹל דּוֹדִי הִנֵּה זֶה בָּא, מְדַלֵּג (שיר השירים ב, ח).","125","","4179","True","True","False","","189","95.86.85.44","0","25087","שבת|נא ע"ב",""),new Message("25108","25107","רק כאשר ניתן לנוע ב'מִבְנֶה'","25/11/12 20:23","יא כסלו","תשע"ג","20:23","דוד כוכב","","125","","4179","False","True","False","","94","95.86.85.44","0","25087","שבת|נא ע"ב",""),new Message("25109","25108","נראה שר' הודו_כי_טוב מבקר את ההתנהגות","25/11/12 20:31","יא כסלו","תשע"ג","20:31","יהודי_קדום","והתרבות של האנשים ולא של כלי התחבורה, קרי: אי שמירה על התור ודחיפות המרפקים, העקיפות הגסות ולא חוקיות וכדו'.","233","","4179","True","True","False","","140","79.182.153.61","0","25087","שבת|נא ע"ב",""),new Message("25111","25109","התורה נקנית במ"ח דברים... המכיר את מקומו","25/11/12 20:37","יא כסלו","תשע"ג","20:37","דוד כוכב","","125","","4179","False","True","False","","85","95.86.85.44","0","25087","שבת|נא ע"ב",""),new Message("25118","25109","שאלתי על יישום הסוגיה לתקופתינו","26/11/12 04:25","יב כסלו","תשע"ג","04:25","הודו_כי_טוב","ולא על תרבות הנהיגה והעמידה בטור שאצלינו כל כך מהדרין למהדרין בתרבות זו ","207","","4178","True","True","False","","138","46.117.14.249","0","25087","שבת|נא ע"ב",""),new Message("25112","25110","לִבַּבְתִּינִי... בְּאַחַד עֲנָק ...","25/11/12 20:40","יא כסלו","תשע"ג","20:40","יהודי_קדום","מִצַּוְּרֹנָֽיִךְ...","233","","4179","True","True","False","","98","79.182.153.61","0","25087","שבת|נא ע"ב",""),new Message("25129","25118","סליחה על אי ההבנה ר' הודו כי טוב","26/11/12 18:03","יב כסלו","תשע"ג","18:03","יהודי_קדום","","233","","4178","False","True","False","","110","79.180.163.86","0","25087","שבת|נא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);