var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24585;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24585","0","מה רצה רב אשי ללמדנו?","05/11/12 21:07","כ חשון","תשע"ג","21:07","שאינו יודע לשאול","אמר רבה בר רב הונא אע''ג דאמור רבנן שלשה דברים צריך אדם לומר וכו' צריך למימרינהו בניחותא כי היכי דליקבלינהו מיניה
אמר רב אשי אנא לא שמיע לי הא דרבה בר רב הונא וקיימתי מסברא


מסתמא רב אשי לא אמר מה שאמר כדי שנגיד לו "שכוייח, כל הכבוד",
אז מה הוא רצה למדנו?","48","","4192","True","True","False","","834","84.228.211.71","0","0","שבת|לד ע"א",""),new Message("24587","24585","ראה על כך","05/11/12 23:50","כ חשון","תשע"ג","23:50","דוד כוכב","בהודעה זו.","125","","4192","True","True","False","","108","95.86.91.187","0","24585","שבת|לד ע"א",""),new Message("24644","24585","ייתכן שיש בזה רמז להעדפת סיני בכ"מ","07/11/12 12:54","כב חשון","תשע"ג","12:54","ינון","בס"ד

שאע"פ שסיני עדיף, עדיין כדאי לפתח חשיבה עצמאית, כיוון שכשהשכל מכוון יפה סברתו עולה לפי הדין וממילא היא תהיה כהלכה. ולכן אמנם סיני עדיף אך אל לנו להזניח את הסברא.","301","","4190","True","True","False","","296","132.69.229.230","0","24585","שבת|לד ע"א",""),new Message("24603","24587","וראה על כך עוד","06/11/12 07:49","כא חשון","תשע"ג","07:49","הראל","במהרש"א בח"א ובמהר"ם שיף - בגיטין ז ע"א","46","","4191","True","True","False","","230","84.229.186.151","0","24585","שבת|לד ע"א",""),new Message("24605","24603","הנה הם, במקבילה:","06/11/12 08:17","כא חשון","תשע"ג","08:17","דוד כוכב","מהרש"א חידושי אגדות מסכת גיטין דף ז ע"א:
"אנא לא שמיע לי הא דרבה בב"ח וקיימתיה מסברא כו'. ק"ק דודאי רבב"ח נמי מסברא קא"ל ויש ליישב דרבב"ח קאמר כי היכי דליקבלו מיניה ולא יבא לידי קלקול בשבת לפי שאלו דברים צריך הבעל הבית לעשות שליח תחתיו כמ"ש לענין מעשר גם אתם לרבות שלוחכם וכן עירוב צריך ליטול רשות מבעה"ב וכן הדלקת הנר שהיא קבלת שבת ולכן מתוך אימתו לא ירצו להיות שלוחו ויבא לידי קלקול אבל רב אשי קאמר דגם שודאי יקבלו ממנו מתוך חשיבותו ולא יסרבו נגדו מ"מ מסברא שיהא דבורו של אדם בנחת עם הבריות קיימתיה וק"ל".

חידושי הלכות מהר"ם שיף מסכת גיטין ז ע"א.","125","","4191","True","True","False","","152","95.86.91.187","0","24585","שבת|לד ע"א",""),new Message("24654","24644","אבל גם רבה בר"ה אמר מסברה","07/11/12 13:43","כב חשון","תשע"ג","13:43","דוד כוכב","כך גם כתבו המהרש"א והמהר"ם שי"ף.
ורבה בר"ה לא ידוע כסיני דוקא.","125","","4190","True","True","False","","110","95.86.91.187","0","24585","שבת|לד ע"א",""),new Message("24707","24654","אך לפי האפשרות שמביא המהר"ם שיף","07/11/12 17:53","כב חשון","תשע"ג","17:53","הראל","רבה בר רב הונא דוקא כן למד דין זה מהמשנה, ואילו רב אשי מסברא.
ובכך, חזרה הצעתו היפה של ינון למקומה.
(ובהחלט כך עולה הרושם כשקוראים את דברי רב אשי - אנא לא שמיע לי, ואעפ"כ קיימתיה מסברא, כי יש דברים שהשכל הפשוט מורה לומר ולנהוג כן, גם אם זה לא סעיף מפורש בשו"ע)","46","","4190","True","True","False","","252","84.229.206.54","0","24585","שבת|לד ע"א",""),new Message("24712","24707","בכל זאת","07/11/12 19:18","כב חשון","תשע"ג","19:18","דוד כוכב","דברי ינון אינם כדברי המהר"ם שי"ף. ינון הזכיר סיני ובקיאות, כלומר שקיבל מימרא זו מרבותיו. ואילו רבר"ה לא קיבל דין זה אלא חידשו, כך כתבו גם המהרש"א והמהר"ם שי"ף.
המהר"ם שי"ף גם כתב שהסברא העיקרית לדין היא סברתו של רבר"ה - דלקבלינהו מיניה. ואילו רב אשי לא נצרך לאותה סברה וקיים מסברה אחרת. לפי דברים אלו לא שייכים כאן דברי ינון "סברתו עולה לפי הדין" כי סברתו פה היא לא הסברה העיקרית של הדין.","125","","4190","True","True","False","","102","95.86.91.187","0","24585","שבת|לד ע"א",""),new Message("24771","24707","בענין דבריך שבסוגריים","08/11/12 16:29","כג חשון","תשע"ג","16:29","דוד כוכב","דברים אלו עומדים בפני עצמם, שיש קצת משמעות שכביכול דברי רבה אינם מסברה.
ויש לפרש כמו שכתבת פה - שכוונת רב אשי: מסברה בלבד בלא שידעתי שיש סעיף מפורש בשו"ע כזה מדברי רבה. בעוד שרבה לימד שיש פה דין, ולא נהג כך לפני כן.
(ואין לכך קשר לדברי יינון).","125","","4189","True","True","False","","134","95.86.91.187","0","24585","שבת|לד ע"א",""),new Message("24744","24712","ואעפ"כ","08/11/12 11:34","כג חשון","תשע"ג","11:34","הראל","המהר"ם שיף כתב כך:
על רבה בר רב הונא - "ואולי... משמע ליה מלשון המשנה".
על רב אשי - "קאמר מסברא בלא דיקדוק (מהמשנה)".

וכפי שכתבתי כאן.","46","","4189","True","True","False","","269","77.127.136.154","0","24585","שבת|לד ע"א",""),new Message("24767","24744","ראה גם את סוף דברי המהר"ם שי"ף","08/11/12 15:47","כג חשון","תשע"ג","15:47","דוד כוכב","הוא מדבר על שתי סברות:
א) דלקבלינהו - כמובא בדברי רבבר"ה.
ב) סברת דרך ארץ שיהיה דיבורו בנחת, כבמסכת יומא דף פו ע"א, וזו היתה סברת רב אשי.

יוצא שלפי המהר"ם שי"ף דוקא רבה חידש סברה - דלקבלינהו, כאשר במשנה רק מרומז שידבר בתוך בתו - כמדבר עם עצמו.
ואילו סברת רב אשי היא מקרא מלא (קהלת ט, יז) דִּבְרֵי חֲכָמִים בְּנַחַת נִשְׁמָעִים, וגם כתובה בדברי תנאים ואמוראים במקומות רבים.

עכשיו אני רואה שבגיטין אלו דברי רבה בר בר חנה, וצריך לבדוק אם יש בזה לשנות את התמונה.","125","","4189","True","True","False","","146","95.86.91.187","0","24585","שבת|לד ע"א",""),new Message("24780","24771","מהי מידת החובה של הנהגה זו.","09/11/12 10:52","כד חשון","תשע"ג","10:52","דוד כוכב","בדברי רבה נמצאת המילה "צריך", מילה זו אינה בהכרח מורה על חובה גמורה, אך משמע שזה מעט יותר ממידת חסידות בעלמא.
ברב אשי לא ברור אם סברתו הורתה לו שכך עדיף, כך ראוי, או כך צריך. סביר יותר שסבר שזו רק מעלה טובה, שאם לא כן היה עליו לפרסם את הנהגתו. אמנם אינו מוכרח.
מהפסוק דברי חכמים בנחת נשמעים משמע שזה לא חובה אלא חכמה.
גם מהאמרה במסכת ראש השנה דף יז ע"א: "אמר רב יהודה אמר רב: כל פרנס המטיל אימה יתירה על הצבור שלא לשם שמים - אינו רואה בן תלמיד חכם", משמע שאינו ממש חובה למרות הסכנה הרבה באי הקיום.","125","","4188","True","True","False","","159","95.86.91.187","0","24585","שבת|לד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);