var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24194;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","68"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","51"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","49")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24194","0","הדלקת נר ביו"ט בעיטרן משנ"ב ודיוק ברש"י","28/10/12 06:33","יב חשון","תשע"ג","06:33","אלף בית רשי","הביאור הלכה במשנה ברורה סימן רסד ס"ג מביא דהדין כמו בשבת אבל נראה מרש"י שאינו פוסק כך , ויש סברה לחלק בין שבת ליו"ט על כך כאן בדיוק","278","","4209","True","True","False","","789","184.145.211.65","0","0","שבת|כד ע"ב",""),new Message("24212","24194","אינו מחוור","28/10/12 09:54","יב חשון","תשע"ג","09:54","כדי","אחר המחילה,
מה שכתב להטעים החילוק בין יו"ט לשבת, לא נהירא. עי' בשו"ע (סי' תקכט ס"א), שאדרבה איפכא אית לן למימר, ועכ"פ נקוט מיהא שאיננו קל משבת לעניין זה. וע"ע בברכי יוסף (סי' תעא ס"ק ה) ובמחב"ר (שם ס"ק ד). ועי' במ"ב (סי' תקפא ס"ק כה). וגם שאר הטעמים, לא מצאתי בהם טעם.","249","","4209","True","True","False","","218","79.183.242.45","0","24194","שבת|כד ע"ב",""),new Message("24223","24212","אנסה להנהיר הטעם למר","28/10/12 14:40","יב חשון","תשע"ג","14:40","אלף בית רשי","1)את המ"מ שציין בשו"ע אני לוקח בשני ידיים לחיזוק דעתי כי מזכיר שם הכול חוץ מהדלקת הנר.
2)אין לי את הספר ברכי יוסף תחת ידי.(אבל רשמתי לעצמי לבדוק)
3)וכן לא הבנתי את היהודה ועוד לקרא את המ"מ זה למשנ"ב שאינו מענינינו כלל ואף אם כבודו מצא רמז בדבריו הרי שהמשנ"ב בשיטתו.
4)בקצרה אכתוב שוב את ג' החילוקים ואולי החזרה תאיר עיניו של מר
א.כבוד השבת חמור מיו"ט בפשטות כי קדושת שבת נובעת מהקב"ה בבריאת העולם ומתאים יותר לטעם שנאמר מדוע נשים מתות בשעת לידתן היא כיבתה נרו של כולם וכו' וע"כ יש קשר לשבת עם בריאת העולם ולא ליום טוב שקדושתו נובעת מעם ישראל שמקדשים את החודש ועל ידם באים הימים טובים
ב.בשבת מדליקים הנר לפני שבת וממילא יתכן והיות והזמן שדולק הנר לפני הסעודה מפיץ לזמן ארוך את ריח העיטרן ולכן מפריע משא"כ ביו"ט שמדליק סמוך לסעודה ואולי הריח לא מתפשט כ"כ.
ג.בשבת החשש שמאחר ולא יסבול את הריח ואינו יכול לכבות או להוציא את הנר אזי יניח שולחנו ויצא משא"כ ביו"ט שיכול להוציא הנר כשמפריע לו ריחו.
כל זה כתבתי בדרך אפשר כי הרי אינני יכול לחלוק על משנ"ב מדעתי אלא שכתבתי זאת כדי למצוא את כוונת רש"י במילה בשבת שמיותר כמו שהסברתי ועל כן מה לך להלין ללא פיתרון חדש אדרבה תציע פיתרון חדש למילה בשבת והכל יבוא על מקומו בשלום","278","","4209","True","True","False","","186","184.145.211.65","0","24194","שבת|כד ע"ב",""),new Message("24236","24223","תודה. ממשו ולא טעמו.","28/10/12 22:13","יב חשון","תשע"ג","22:13","כדי","1. אטו תנא כי רוכלא כו'. הלא מבואר שם שכבוד יו"ט אינו נופל מכבוד שבת, ובצד מסויים אף עדיף ממנו.

2. לא נורא.

3. גם לא נורא.

4. א. כנ"ל.
ב. נתת דבריך לשיעורין, ואין כך סוגיית הש"ס. וגם נאחז בסבך המחלוקת האם ביו"ט אפשר להדליק משחשיכה, וכידוע מאשת הסמ"ע.
ג. עיקר החשש הוא שיאכל ללא אור וזהו עניין הכבוד כמבואר ברש"י (כה:) ד"ה חובה, ומה לי אם מרחיק את עצמו מהנר ומה לי אם מרחיק את נרו ממנו.



ובאשר לפיתרוני בזה:
הנה האמת ניתנת להיאמר שאף אם לא היה בידי הסבר אחר שמניח את הדעת, עדיין אין זה שולל את זכותי למקהי אקהייתא אפירושך, ופוק חזי כמה כיוצא באלו יש בים התלמוד. ועוד אוסיף, שבאמת יתכן שהסברך ודיוקך נכונים, כלומר שבאמת רש"י בא לאפוקי יו"ט, אך הטעמים לא ערבו לי.
ויתכן לומר שבאמת רש"י כתב "בשבת" ור"ל אף בשבת, והוא דרישא דמתני' דשמן שריפה, פירשה רב חסדא דעוסקת ביו"ט שחל להיות בשבת. לכן בא רש"י לאורויי דהשתא קא עסיק ואתי בשבת בלחוד. ומה שאמר ר' ישמעאל "מפני כבוד השבת" הוא ממקראות שאין להם הכרע, שהרי עדיין הדיו לח מהמשפט שלפני דבריו "אין מדליקין בשמן שריפה ביו"ט" שפירשה רב חסדא דאיירי בשבת בדרך מה טעם קאמר, והו"א שגם כאן הוא כעין זה.","249","","4209","True","True","False","","181","79.182.188.251","0","24194","שבת|כד ע"ב",""),new Message("24237","24236","אכן שום דבר לא נורא וכל אחד ילמד לדרכו","28/10/12 22:20","יב חשון","תשע"ג","22:20","אלף בית רשי","הרצתי דברי בדיוק הנ"ל ליושבי על מדין תלמידי חכמים דמתא דיתבינן בה ונהנו מאוד מהחילוקים הנ"ל ואם הם לא ערבים לך לאחרים ערבים הם וכמאמרך לא נורא שלא הבנת את החילוקים","278","","4209","True","True","False","","170","184.145.211.65","0","24194","שבת|כד ע"ב",""),new Message("24238","24237","מי אני שאחלוק על גדולים ממני.","28/10/12 22:24","יב חשון","תשע"ג","22:24","כדי","אם הוטב בעיניהם, מסתמא דברים בגו, וחוסר ההבנה תלוי בי.

ואיישר חיליה לאורייתא ויתברך בבריות גופא ונהורא מעלייא לברר מקחו של צדיק!","249","","4209","True","True","False","","144","79.182.188.251","0","24194","שבת|כד ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);