var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23892;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","73"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23892","0","ברוך המקום שהרגו","16/10/12 06:36","ל תשרי","תשע"ג","06:36","דוד כוכב","חייבים מיתה על קורבה בימי הליבון? ועוד בשוגג?!

על כך כאן.","125","","4219","True","True","False","","834","37.60.47.104","0","0","שבת|יג ע"ב",""),new Message("23901","23892","אם כך","16/10/12 11:34","ל תשרי","תשע"ג","11:34","עם הארץ","אז למה אותו ולא אותה?
ואיך ת״ח ששונה הלכות ושמש ת״ח שוגג בשבעה נקיים?","248","","4219","True","True","False","","252","184.32.253.163","0","23892","שבת|יג ע"ב",""),new Message("23902","23892","אבל העיקר חסר מן הספר!","16/10/12 11:44","ל תשרי","תשע"ג","11:44","ינון","בס"ד

כבודו פתח בשאלה למה התחייב ע"ז מיתה, והרי אליהו לא רק מצדיק את דין המיתה שקיבל אותו תלמיד, אלא גם נותן לו טעם: "שלא נשא פנים לתורה". ובזה כבודו לא נגע.... (יש כאן עוד להרחיב אך לא אתהדר באיצטלא שאיני ראוי לה).

וזה אולי גם נותן תירוץ לשאלתו של עם הארץ: "מדוע אותו ולא אותה?" - משום שההנגה ההלכתית של הבית היא אחריותו של האיש, והוא זה שפסק לעצמם את דרך ההנהגה ולכן הוא זה שלא נשא פנים לתורה ולא היא.","301","","4219","True","True","False","","482","132.69.229.230","0","23892","שבת|יג ע"ב",""),new Message("23909","23901","אלו שתי שאלות שונות","16/10/12 18:51","ל תשרי","תשע"ג","18:51","דוד כוכב","על השאלה הראשונה התשובה היא שכנראה היתה בידו עברה נוספת, לא ידועה, שבעטיה מת.
על השאלה השניה עניתי כאן - "אותו תלמיד סבר וכו'".","125","","4219","True","True","False","","204","37.60.47.104","0","23892","שבת|יג ע"ב",""),new Message("23910","23902","פירוש "שלא נשא פנים לתורה".","16/10/12 19:06","ל תשרי","תשע"ג","19:06","דוד כוכב","מדבריך ניכר שאתה מפרש "שלא נשא פנים לתורה" כהבנת הרמב"ן בספר המצוות, שהתלמיד הוא שלא נשא פנים לתורה, ונענש על כך.
אך אני מבין כמו שהוכיח השפת אמת מלשון התד"א, שהקב"ה הוא שלא נשא פנים. זה לשון השפת אמת:
"בגמ' שלא נשא פנים לתורה י"ל פי' דקאי על הקדוש ברוך הוא שלא נשא פנים לתורתו של אותו תלמיד [וכדאיתא בתדב"א (פ' ט"ו) ברוך המקום שהרגו שאין לפניו משא פנים] אך נראה יותר דקאי על התלמיד שלא נשא פנים לתורה שלא נזהר כראוי במה שכתוב בה [וכן פי' המהרש"א וכ"מ בחי' הר"ן שהי' גורס שלא נשא פנים בתורה ע"ש]".

לשון האליהו רבה (איש שלום) פרשה טז:
"אמרתי לה, בתי, ברוך המקום שאין לפניו משוא פנים".
וכך הוא בילקוט שמעוני תורה פרשת מצורע רמז תקסט.
שלא כדברי השפ"א, מהגירסה הנמצאת בכמה מקומות: "שלא נשא פנים בתורה" אין ראיה שלא מדובר בקב"ה.","125","","4219","True","True","False","","457","37.60.47.104","0","23892","שבת|יג ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);