var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23358;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23358","0","התורה שמותיו של הקב"ה","25/09/12 08:29","ט תשרי","תשע"ג","08:29","דוד כוכב","מנין מקור לדברי הרמב"ן בהקדמתו לספר בראשית:
"עוד יש בידינו קבלה של אמת כי כל התורה כולה שמותיו של הקדוש ברוך הוא"?

על כך כאן.","125","","4234","True","True","False","","923","95.86.117.202","0","0","ברכות|נה ע"א",""),new Message("23360","23358","מקור","25/09/12 08:58","ט תשרי","תשע"ג","08:58","כדי","אם מחפשים אנו מקור בש"ס, ניתן למצוא עוד כמה מקורות אפשריים. כמו לעיל (ו.) בדרשה וכל המקום אשר אזכיר את שמי, שדרשה בגמרא על התורה, ויתפרש יפה ע"פ הנ"ל דהתורה שמותיו של הקב"ה, וכן פירשו באמת הגר"ח מוולאז'ין בספר נפש החיים (ש"ד פי"ט) והגרי"ח בבניהו שם. וכן מהא דילפינן (לעיל כא.) לברכות התורה מקרא דכי שם ה' אקרא, וכפי שפירש מהרש"א בח"א שם. וכן פירש בנפה"ח שם. וע"ע בח"א לעירובין (יג.) ולגיטין (ס.).

ברם לקושטא דמילתא, מסתבר שמקורו האמיתי של הרמב"ן הוא מהזוה"ק (שכבר היה למראה עיניו) שם נאמר כן עשרות פעמים, ואפס קצהו תראה ב: פרשת אמור דף פט: צא: צח: פרשת בחקתי דף קיג. ועוד ועוד.","249","","4234","True","True","False","","253","79.182.190.1","0","23358","ברכות|נה ע"א",""),new Message("23424","23358","איך כבודו מבין את המודגש בדברי הרמב״ן?","28/09/12 02:15","יב תשרי","תשע"ג","02:15","יהודי_קדום","ואני מצטט מהמקור שהביא:
״עוד יש בידינו קבלה של אמת כי כל התורה כולה שמותיו של הקב"ה.
שהתיבות מתחלקות לשמות בענין אחד, כאילו תחשוב על דרך משל כי פסוק בראשית יתחלק לתיבות אחרות כגון: "בראש יתברא אלהים".


האם המשמעות במודגש היא שאלוהים נברא בראשית כל בריאה?
אם כן זה סותר את עיקרי אמונתנו המדברת על מלכותו בטרם נברא העולם אך לא מדברת על מתי נברא ואיך (להוציא כמובן ספרי הזוהר והקבלה למיניהם).

אם לא - מה כן?

ואני מתעלם עכשיו מהתחביר של המודגש המשלב את המילה ״יתברא״ שאין לה בסיס לשוני וודאי קשה יותר עם צירוף המילה ״בראש״ לפניה - אמנם כל המשפט הזה בנוי על חלקי הזוהר ואין כאן מקום לנתחו.","233","","4231","True","True","False","","510","79.177.170.104","0","23358","ברכות|נה ע"א",""),new Message("23425","23424","אל נא יטרח כבודו לצטט את סוף ההקדמה.","28/09/12 02:35","יב תשרי","תשע"ג","02:35","יהודי_קדום","אלא מבקש אני אם יואיל להסביר לי את שאלתי.

תודה.","233","","4231","True","True","False","","158","79.177.170.104","0","23358","ברכות|נה ע"א",""),new Message("23439","23424","אני מבין כך","28/09/12 11:45","יב תשרי","תשע"ג","11:45","דוד כוכב","השאלה היא כיצד ניתן לתאר שקיימת כביכול בריאה באלקים.

התשובה לכך קשורה בשאלה אחרת ששאלת פעם, כיצד ניתן לתאר כאילו יש חלילה ריבוי באלקות, כאשר כל שם מהשמות הקדושים מתאר ספירה אחרת.

התשובה היא שהספירות אין משמעותם כלל חלקי אלקות שונים (כפי שהיו אכן שהבינו כך בתחילת תקופת פירסום חכמת הקבלה, ומשום כך העבירו עליה ביקורת).

ההסבר לשמות השונים מובא בכוזרי. הוא משוה זאת לשני אנשים המתווכחים על טיבו של שופט פלוני אם הוא רחמן או אכזר. כל אחד מכירו ומתארו כפי שהוא מכירו - כפי שהכריע במשפטו הוא.

ה' אחד ושמו אחד.
אלא שבעולם הזה יש לו גילויים רבים, המשתנים על פי שינויי הנבראים והמקבלים.
הספירות הן תיאורי הגילויים השונים.
כך שבכל ספירה = שם מהשמות הקדושים, יש שני חלקים.
א) האור, הוא האלקות המתגלה.
ב) הכלי, הוא המייצג את הנברא, שכפי תכונתו כך גילוי האלקות שהוא מאפשר ושהוא זוכה בו.

המשפט "בראש יתברא אלהים" עוסק כמובן רק בחלק הכלי של השם אלקים, כלומר בצפיית הנבראים בבורא כאל שופט כל יכול.","125","","4231","True","True","False","","189","95.86.113.76","0","23358","ברכות|נה ע"א",""),new Message("23427","23425","ובהמשך לבקשה "בלי סודות":","28/09/12 07:08","יב תשרי","תשע"ג","07:08","יהודי_קדום","אנא לא יסביר לי ש-ב' ראש לחכמה, ג' גומלת חסדים לד' וכו' .","233","","4231","True","True","False","","148","79.177.170.104","0","23358","ברכות|נה ע"א",""),new Message("23442","23439","תשובת הצל"ח לדבריו ואח"כ אעיר:","28/09/12 13:24","יב תשרי","תשע"ג","13:24","יהודי_קדום","הצל"ח על מסכת ברכות כח. (מצורף העמוד)

"ולהרחיקם מן כת המקובלים שלא יכוונו בתפלתם רק [=אלא אך ורק, י"ק] פירוש המלות
הזהירם ואמר וכשאתם מתפללים דעו לפני מי אתם עומדים לומר להם שלא יכוונו לשום מדה וספירה רק דעו לפני מי אתם עומדים והוא מקור שממנו מקבלים כל אחד שפעו והוא ישפיע לכל מדה נכונה בחסדו ובגבורתו וברחמיו
אבל אתם לא תכוונו רק אליו לבד ולא תדעו דבר רק לפני מי אתם עומדים.
........


"ובשביל כך שתשמרו עצמיכם מדרכים המסוכנים ותלכו בדרך בטוח בודאי תזכו לחיי עוה״ב כי איו כאן שום מכשול ולא תדאגו שתקבלו חלילה איזה עונש על שאין אתם מתפללים ע"פי סודות כמו שמדמים חסידי הזמן
לא כן הוא ואין כאן עונש ואדרבה תקבלו שכר על הפרישה כי בשביל כך תזכו לחיי עוה"ב :

...... (הקטע להלן מקדים לנ"ל)

"והנה המקובלים המה מסתכלים מה למעלה מה למטה כי הם מתפארים בעצמם שע״י מעשיהם למטה המה יודעים מה נעשה בשמים ממעל . ועוד משתגעים יותר מזה
שהמה מסתכלים ממש בתפלתם מה למעלה ואף כי [=כשבעצם, י"ק] הם מסתכלים למטה וכיוצא בזה דוברים עתק בגאותם מרבים דברי גוזמא והבאי להגדיל עצמם בעיני ההמון וסימן דלא ידע כלום שבוחי.


מחילה מכבודו: אמנם יש ביכולתי להשיב בהרחבה על כל מה שכתב אך חושש אני שנגלוש להתנצחויות שאין מקומם כאן למרות שאמונתי כיהודי במה שכתב מתקוממת וזועקת ביותר. ע"כ בחרתי בדרך זו להביא את הציון לנפש חיה

כפי שהבטחתי בע"ה אחרי חג הסוכות אעמיד פורום עצמאי שישמש רק את גולשי הפורטל לדיון בשאלות ותשובות (חוץ תלמודיות) כגון זו.","233","pdf","4231","True","True","False","","247","79.177.170.104","0","23358","ברכות|נה ע"א","0-pdf"),new Message("23444","23439","[ללא נושא]","28/09/12 14:06","יב תשרי","תשע"ג","14:06","הודו_כי_טוב","אדון עולם אשר מלך
בטרם כל יציר נברא
לעת נעשה בחפצו כל

אזי מלך שמו נקרא","207","","4231","True","True","False","","246","46.117.14.249","0","23358","ברכות|נה ע"א",""),new Message("23445","23444","נכון. גם אמרתי זאת לעיל כך:","28/09/12 14:24","יב תשרי","תשע"ג","14:24","יהודי_קדום","עיקרי אמונתנו המדברת על מלכותו בטרם נברא העולם אך לא מדברת על מתי נברא ואיך ","233","","4231","True","True","False","","182","79.177.170.104","0","23358","ברכות|נה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);