var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=22917;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","64"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("22917","0","ברוך ה' יום יום","11/09/12 09:04","כד אלול","תשע"ב","09:04","דוד כוכב","בארבעה מקומות נחלקו רבי יהודה וחכמים במחלוקת זו.
אמתי הלכה כרבי יהודה ואמתי כחכמים?

על כך כאן.","125","","4251","True","True","False","","856","31.44.132.147","0","0","ברכות|מ ע"א",""),new Message("22942","22917","תגובת מאירקה15","12/09/12 04:50","כה אלול","תשע"ב","04:50","דוד כוכב","דווקא דברי רבי יהודה בנוגע לים הגדול יכולים להבהיר את שיטתו ואת ההלכה

שהרי רבי יהודה לא חילק בין ימים לנהרות אלא קבע ברכה רק על הים הגדול לפי שהוא חשוב וגדול מכולן(כדברי רש"י שם)
והחשיבות היא כנראה גם ההבדל בין מיני הדשאים למצוות ,וכפי שבאר הגרי"ד סולובייציק(רשימות שיעורים לסוכה עמ' רמ"ה)שלכל מצווה יש חלות שם מיוחדת לעצמה להבדיל מפירות האדמה
לענ"ד ניתן לבאר כך גם את המחלוקת בירושלמי (דמאי פ"ה ה"ב)האם כשמפריש תרומות מעשרות וחלה בזה אחר זה מברך ברכה אחת או חמש (עפ'י החקירה הידועה אם עיקר ההפרשה הוא תיקון הטבל או ההפרשה כשלעצמה)
וכמדומני שהיה מי שרצה לתרץ מעי"ז את הקושיא המפורסמת מדוע לא מברכים על מצוות ארבע כוסות עפ"י דברי הגר"ח(המובאים בחדושי הגרי"ז)שעיקר מצוות ד כוסות אינו בשתיה אלא בברכה דומיא דקידוש



תגובתי:

כוונתך שהלכה כרבי יהודה רק במקום שהברכה המיוחדת היא על יתר חשיבות.

וקצת קשה על כך.
כי דעת חכמים שאין כלל ענין להבחין בין הברכות. וניתן "לחסוך" אפילו בשתי ברכות קיימות שכבר ניתקנו.
ודעת רבי יהודה "כל יום ויום תן לו מעין ברכותיו; הכא נמי, כל מין ומין תן לו מעין ברכותיו". והרי רוב הימים אין בהם מעלה מיוחדת על פני אחרים, כמו שאין מעלה למיני זרעים על מיני דשאים. כלומר שרבי יהודה למד את דינו שצריך בברכות להבחין בין השונים.
מנין איפוא לחדש סברה חדשה - להרבות בברכות רק כאשר יש למין חשיבות יתר? סברה זו אינה לא בדעת חכמים ולא בדעת רבי יהודה.","125","","4250","True","True","False","","151","95.86.127.156","0","22917","ברכות|מ ע"א",""),new Message("23171","22942","קצת קשה על הקושי","20/09/12 13:18","ד תשרי","תשע"ג","13:18","ינון","בס"ד

הלא על האמירה "בכל יום ויום תן לו מעין ברכותיו" מפרש רש"י במקום: בשבת מעין שבת וביו"ט מעין יו"ט ובפירוש אינו מדבר על שני ימים שהם 'סתם יום של חול' בזה אחר זה או על שני ימי חוה"מ בזה אחר זה.
לכן בדומה להבדל בין יום חול לשבת ובין שניהם ליו"ט, כך מחלק ר"י לסוגים כלליים (ולא למינים) של מאכלים שגידולם מן הקרקע ויש להם מכנה משותף המייחד אותם מאחרים (מיני דשאים, מיני זרעים)

ולענ"ד הביא מאירק'ה15 חילוק יפה בסברה נכונה","301","","4242","True","True","False","","153","132.69.229.230","0","22917","ברכות|מ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);