var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21399;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21399","0","הערות לברכות דף ח' עמ' ב'","10/08/12 18:06","כב אב","תשע"ב","18:06","המכריע","א. ואפילו עטרות ודיבון. עי' תוס'. וי"א דהתרגום שלפנינו על עטרות הוא תרגום ירושלמי שהוכנס לתוך האונקלוס על פי תוס'.

- מאריכין לו ימיו ושנותיו. ידוע מהחת"ס דבא לומר שלא יחוש לאיבוד הזמן על דבר פשוט כזה, דלא יפסיד זמן מכך, כיון דיאריכו וישלימו לו בכפליים.

- במעלי יומא דכיפורי. כפה"נ משום דלא קבעו אז בי מדרשא לצורך מצוות היום דאכילה. אגב ידוע הנידון בפוסקים אי שתייה בכלל, ואי אכילה של פחות מכא"פ בכלל. ואי לילה בכלל. י"א על המהריל"ד שהיה לפניו ביום הזה קערה של צימוקים והיה אוכל אחד אחד במשך כל היום. ויש מפקפקין בשמועה זו. ועכ"פ מכאן הביאו הפוסקים דאף ת"ח צריך למעט מלימודו למצוה זו.

- וידוע מרבינו יונה ג' טעמים למצוה זו, ומרש"י נראה כמו הטעם של הכנת גופו להתענית.

- אמר ההוא סבא ובלבד שלא יקדים ולא יאחר. מענין שאותה לשון בדיוק אמר במס' שבת גבי הדלקת הנר.

ב.דלא תנסבו גיורתא. עי' תשובת מרן הקה"י להגר"מ קליין בענין זה. ובתו"ד הזכיר דהגרים הם הכי מיוחסים מבחינת חשש פסולי חיתון. ודוק.

- בשלושה דברים אוהב אני את המדיים. יש לפרשו לגנאי, דרק אלה יש בהם, וכולם לטובת עצמם מתכוונים ללא שום מדה טובה.

- הפרסיים צנועין באכילתן. יש לפרנס זאת עם הא דאוכלין ושותין כדוב.","199","","4287","True","True","False","","1208","212.179.87.186","0","0","ברכות|ח ע"ב",""),new Message("21401","21399","הע'","10/08/12 18:21","כב אב","תשע"ב","18:21","דוד כוכב","א. ואכן בנוסח אונקלוס המדויק שאצל התמנים עטרות ודיבון כתוב כבחומש, וכן בחרבי ובקשתי, ועוד.

- נדפס המעשה במי שאמר לרב שבשעה שהמתין לו לסיום תפילתו הספיק שתי דפים עם תוספות. וענהו שישלים בשנים שיוסיפו לו - "מאריכין ימיו ושנותיו של אדם - המאריך בתפלתו" (מסכת ברכות דף נד ע"ב).

- הבאתי באשכול אחר (ד"ה לגבי 3 *) את לשון ההוא סבא בשבת, ודייקתי שמסתבר שבב' המקומות הכוונה לענין אחד: (משלי טו, כג) וְדָבָר בְּעִתּוֹ מַה טּוֹב. שלא יהא "פָּרוּשׁ מה חובתי ואעשנה" (מסכת סוטה דף כב ע"ב) להפטר ככל המוקדם מכל חובותיו. אלא שעדיף לעשותם בזמנם הנכון.","125","","4287","True","True","False","","235","95.86.74.222","0","21399","ברכות|ח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);