var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20018;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","46"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20018","0","איך להבין את הסיפור הזה????","26/06/12 09:57","ו תמוז","תשע"ב","09:57","שיננא","(מתחיל בעמוד הקודם:)

שילא בר אבינא עבד עובדא כוותיה דרב כי קא נח נפשיה דרב א''ל לרב אסי זיל צנעיה ואי לא ציית גרייה הוא סבר גדייה א''ל בתר דנח נפשיה דרב א''ל הדר בך דהדר ביה רב א''ל אם איתא דהדר ביה לדידי הוה אמר לי לא ציית גדייה א''ל ולא מסתפי מר מדליקתא א''ל אנא איסי בן יהודה דהוא איסי בן גור אריה דהוא איסי בן גמליאל דהוא איסי בן מהללאל אסיתא דנחשא דלא שליט ביה רקבא א''ל ואנא שילא בר אבינא בוכנא דפרזלא דמתבר אסיתא דנחשא חלש רב אסי עיילוה בחמימי אפקוה מקרירי עיילוה בקרירי אפקוה מחמימי נח נפשיה דרב אסי אזל שילא אמר לדביתהו צבית לי זוודתא דלא ליזיל ולימא ליה לרב מילי עילואי צביתה ליה זוודתא נח נפשיה דשילא חזו דפרחא אסא מהאי פוריא להאי פוריא אמרי ש''מ עבדו רבנן פייסא

יש כאן הרבה דברים מוזרים בסיפור הזה,
אך השאלה שלי היא בנוגע לקטע המודגש:
האמנם כך קרה במציאות או שמישהו מכיר הסבר רעיוני לקטע זה?","146","","4332","True","True","False","","1451","77.124.134.175","0","0","נידה|לז ע"א",""),new Message("20024","20018","קושי נוסף מהקטע המודגש","26/06/12 16:07","ו תמוז","תשע"ב","16:07","הודו_כי_טוב","הרי הם כבר לא היו בעולם הזה ואחרי הפטירה למדנו שלא קיימת תשובה
אז איך הם השלימו ?","207","","4332","True","True","False","","206","46.117.14.249","0","20018","נידה|לז ע"א",""),new Message("20053","20018","אין שום דבר מוזר בסיפור הזה","27/06/12 10:31","ז תמוז","תשע"ב","10:31","Almuaddib","לא אאריך כאן, כי הרי יש הרבה מה להאריך בסיפור זה, אך אתמקד בשאלתך על המשפט המודגש.

לענ"ד, פשיטא שכך היה בפועל. כנראה מנהגם היה להניח ענפי הדס על המיטה, ליד הנפטר, וככל הנראה לווייתם של שני תלמידי חכמים חשובים כאלו, היתה ביחד (*).
מהתיאור, נשמט ונפל ענף של הדס ממיטה זו למיטה זו, ואין בכך "נס", שהרי ענפים נופלים לעיתים, ואם שתי המיטות סמוכות, לא מפתיע שנפל הענף ממיטה זו לשכנתה.

ואנשים - כך אמרו האנשים כאן. לא נכתב בסיפור כי כך היה בעולם הבא, או כי נשאו ונתנו ביניהם בעוה"ב שני החכמים עד שהתרצו זה לזה. כתוב במפורש כי כך אמרו המלווים בלוויה, אנשי העיר כך אמרו. תלמידי חכמים שבאותה העיר כך אמרו.

ומה מפתיע בכך? והלוא כל העימות ביניהם היה לכבודה של תורה, היה עימות הלכתי, ולא היה בכך משהו אישי, מדוע שלא ישלימו?











(*) ותהום העיר. אפשר לנחש את התגובה כאשר שני תלמידיו של רב נפטרים בו-ביום. מסתמא קירות העיר כוסו במודעות בנוסח ניצחו אראלים את המצוקים וכד'.","107","","4331","True","True","False","","183","81.218.141.168","0","20018","נידה|לז ע"א",""),new Message("20027","20024","תלוי את מי אתה שואל","26/06/12 18:31","ו תמוז","תשע"ב","18:31","כדי","מהשוואת לשון רש"י בביצה (ו.) ולשונו כאן, נראה שהוא כפשוטו. וע"ע בב"ק (טז:) זיני זיני ע"ש.
וכן מתבאר מדברי שו"ת קרית חנה דוד ח"א (בליקוטים שבסוף הספר סי' ג. ומייתי ליה בשו"ת יבי"א ח"ג חיו"ד ס"ס כד. וע"ע בשו"ת מלמד להועיל ח"ב סי' קט), שהביא מכאן סמך למנהג העולם להניח זרים על הקבר ושאין בזה משום ובחוקותיהם.

ומה ששאל היאך השלימו, נראה שבעלמא דקשוט התגלה הרצון הפנימי ושורש המעשים של שניהם, והתברר שאחד הוא.
וכעין זה סיפר הרב מימון שפעם ראה הגאון ראי"ה קוק בספרייתו את ספר 'כרתי ופלתי' של הגר"י אייבשיץ ואת ספר 'מור וקציעה' של היעב"ץ מונחים אחד ליד חבירו. ואמר לו שיפה עשה, שאע"פ שבעולם הזה היו כאויבים זה לזה, מסתבר ששם כבר עשו שלום ביניהם.","249","","4332","True","True","False","","253","79.180.199.219","0","20018","נידה|לז ע"א",""),new Message("20052","20027","אולי כך צריך להסביר","27/06/12 08:53","ז תמוז","תשע"ב","08:53","עלי","יסלחו לי הכותבים המלומדים שאני מתפרץ לדיון.
שמא כך צריך להסביר את הסיפור :
אנשים 'לוקחים ללב' ויכוחים ואי הסכמה, וככל שהענין יותר 'בנפשם' העומס הנפשי גדול יותר. יש לא מעט אנשים הלוקים במחלת לב סמויה,( גם כיום ), אשר במצב של מתח או התרגשות ניכרת עלולים ללקות באוטם של הלב או בהפרעות קצב, ובימיהם כשלא ידעו לטפל במחלות הלב, חש החולה בהפרעות אלו הגורמות גם קוצר נשימה ותחושת מחנק, ותסמינים נוספים של אי ספיקת הלב, והרגיש שהוא הולך להיפטר מהעולם.
זה כנראה הסיפור ( פחות או יותר ) מהבחינה הרפואית הפשוטה.
אם נשים לב, למרות שהיה בין האמוראים עימות חזיתי ואולי 'ריב' במובן הפשוט, הרי שבלויה נשאו את מיטותיהם יחד קרובות זו לזו ( כך עולה לענ"ד מפשט הסיפור ).
הכיצד זה עושים מעשה כזה לאנשים שבחייהם רבו זה עם זה ? אלא ממה נפשך, מלווי הנפטרים עצמם רצו להשכין שלום ביניהם, והקרובים גם הבינו שלמרות הויכוח הקשה, הם עצמם לא רצו בו ורצו להשלים,וכפי שגם מסופר כנראה ביסודו - הויכוח נוצר מאי הבנה מסוימת בדברי רב, ולכן נהגו כך, אלא ש'חיפשו' סימן לכך שגם בעולם העליון נעשה כמשאלתם,ולכן כשהרוח העיפה את אחד מענפי ההדס ממיטה למיטה, ראו בזה אות משמים לכך שגם בעולם העליון נעשה שלום בין נשמות שני הנפטרים.
האם לא יכלו להרים טלפון ולשאול מאחורי הפרגוד מה קרה באמת שם ?
בינתיים אינני יכול לענות על זה, ומי שרוצה תשובה - שיתקשר...","209","","4331","True","True","False","","172","212.117.142.227","0","20018","נידה|לז ע"א",""),new Message("20060","20053","שוב אשאל איך אפשר להשלים בעולם הבא ?","27/06/12 14:06","ז תמוז","תשע"ב","14:06","הודו_כי_טוב","גם לא בשמיים היא וגם שם לא ניתן לשנות לפחות כך למדתי","207","","4331","True","True","False","","189","46.117.14.249","0","20018","נידה|לז ע"א",""),new Message("20061","20060","לי אין שום זכרונות מהעולם הבא. עדיין","27/06/12 15:14","ז תמוז","תשע"ב","15:14","Almuaddib","אבל שים לב - הגמרא לא מספרת לנו שהם השלימו בעולם הבא.

הגמרא מספרת שבעולם הזה אמרו אנשים שהם השלימו בעולם הבא.","107","","4331","True","True","False","","171","81.218.141.168","0","20018","נידה|לז ע"א",""),new Message("20071","20060","איך אפשר שלא להשלים בעולם הבא ??","28/06/12 02:52","ח תמוז","תשע"ב","02:52","דוד כוכב","בעולם הבא אין ריב ואין מדון, אין קנאה ואין תחרות. וכי מה איכפת לו אם יש מי שניסה לנדותו, וכי זה מפריע למישהו?
בעולם האמת גלוי לכל עַיִן שהכבוד אַיִן, הכעס אשליה, והקנאה איוולת.
בעולם האמת מכירים הכל שכל נשמות ישראל אינם אלא חלקי נשמה אחת, כדברי מדרש תנחומא פרשת כי תשא סימן יב:
עד שאדם הראשון מוטל גולם הראה לו הקב"ה כל צדיק וצדיק שעומד מזרעו יש שתלוי בראשו ויש תלוי בשערות ויש בצוארו ויש בשתי עיניו ויש בחוטמו ויש בפיו ויש באזניו ויש בזרועו.
וממילא, כל אחד חפץ בטובת רעהו בדיוק באותה מידה שהוא חפץ בטובת עצמו...","125","","4330","True","True","False","","208","95.86.77.193","0","20018","נידה|לז ע"א",""),new Message("20064","20061","הגמרא במועד קטן כה ב","27/06/12 22:42","ז תמוז","תשע"ב","22:42","עם הארץ","מספרת על הבאתם לקבורה של רבה בר הונא ורב המנונא מבבל לא״י.
הגמרא מספרת שגמלים נשאו את ארונותיהם וכשהגיעו לגשר צר שבו היה מקום רק לגמל אחד לעבור נעצרו הגמלים ולא המשיכו.
הערבי בעל הגמלים שאל מה קורה פה, אמרו לו החכמים המלווים שהחכמים (המתים ) חולקים כבוד אחד לשני מי יעבור ראשון.
החליט הערבי ואמר שרבה בר הונא יעבור ראשון ואכן כך היה, גמלו של רבה בר הונא עבר ראשון אבל ״נתור ככיה ושניה דההוא טייעא״,
נשרו השניים התוחנות והשניים החותכות של אותו ערבי.
והנה מהסיפור הזה ניתן ללמוד שאם חכמים חולקים כבוד אחד לשני בעולם הבא אז אולי אפשר להקיש שגם מתפייסים בעולם הבא.
ואולי מסר נוסף שאסור להתערב במחלוקות של צדיקים אפילו אם אתה צודק ( לכאורה רבה בר הונא היה מיוחס יותר) שכן בכל מקרה אתה רק תצא ניזוק.","248","","4331","True","True","False","","246","98.77.142.57","0","20018","נידה|לז ע"א",""),new Message("20080","20064","המממ","28/06/12 13:03","ח תמוז","תשע"ב","13:03","Almuaddib","אקדים ואכריז - אין לי שמץ של מושג מה קורה בעולם הבא.


אך למי שמבין דברים אלו כפשוטם, אעלה שתי שאלות:


1.
מצאנו במסכת ברכות דף יח: מחלוקת, האם המתים יודעים מה קורה בעולמנו, או שמא אין להם מושג.
לכאורה, המבין מעשה זה כפשוטו - הכריע במחלוקתם זו של בני רבי חיא - כי המתים יודעים. שאם לא כן, כיצד ידעו שהגמלים הגיעו לגשר צר?

2.
אפילו למן דאמר שהמתים יודעים מה קורה בעולמנו, וכי יש להם כוח להשפיע על הנעשה?
הרי בסיפור זה, לא רק שהם יודעים, הם גם עוצרים את הגמלים! ואל ייקל הדבר בעיניכם, לא כל אדם חי מצליח לעצור גמל, ונדרש כוח לשם כך!



ותזכורת, כיצד יש לקרוא סיפורים בגמרא.","107","","4330","True","True","False","","216","81.218.141.168","0","20018","נידה|לז ע"א",""),new Message("20083","20080","שתי התמיהות אינן,","28/06/12 14:46","ח תמוז","תשע"ב","14:46","כדי","שכבר היה לעולמים.
עי' בח"א למהרש"א בתענית (כג:) ובחגיגה (ד:).","249","","4330","True","True","False","","235","79.183.214.7","0","20018","נידה|לז ע"א",""),new Message("20142","20083","אני בא אליך בבני רבי חיא, ואתה דוחני בקש","03/07/12 09:55","יג תמוז","תשע"ב","09:55","Almuaddib","במסכת ברכות מצינו שבני רבי חיא נחלקו האם המתים יודעים מה שקורה בעולם החיים, ואין מוכרעת הסוגיא. בשום מקום לא מצאנו מי שסובר שיכולים המתים להתערב במעשיהם של גמלים בעולם הזה.

ומה אתה מביא לי? את המהרש"א שנכנס בין הרי הרים?

הנה דברים שהזכרת:

אשתטח על קיברא דאבוה כו' הני מצערו לי כו'. הך עובדא ה"מ לאתויי בסוגיא פרק מי שמתו שהמתים יודעים גם בצערא דאחריני ע"ש:
(מהרש"א בתענית)

ובחגיגה:

דליכא מלתא דכתיב באורייתא דלא כו'. כתבו התוספות לא בעי למימר שיעיד לו שקיים כו' לא היה בדורו כו'. עכ"ל ולמאי דמסיק בפרק מי שמתו שהמתים יודעים ניחא:


הרי מה שכתב בחגיגה - תקף לשניהם - לדעתו של מי שסובר שהמתים יודעים - ניחא דבר זה.

והרי זה רק לאותה הדעה.

ובין כך ובין כך, לטענתי השניה כלל לא התייחסת - וכי יכולים המתים לצוות על הגמל הנושא את ארונם - אף למ"ד שיודעים הם מה שקורה - לעמוד? וכי מלמד הבקר בידיהם?","107","","4325","True","True","False","","199","81.218.141.168","0","20018","נידה|לז ע"א",""),new Message("20148","20142","למה בכלל אמרתם שהמתים עצרו את הגמלים","03/07/12 19:08","יג תמוז","תשע"ב","19:08","הודו_כי_טוב","השם אמר לגמלים לעצור והם עצרו, אמר לשיניים ליפול והם נפלו .
מי שאמר לשמן שידלוק יגיד לחומץ שידלוק","207","","4325","True","True","False","","183","46.117.14.249","0","20018","נידה|לז ע"א",""),new Message("20151","20142","לא קש ולא גבבא","03/07/12 22:47","יג תמוז","תשע"ב","22:47","כדי","כוונתי פשוטה - המהרש"א נקט "ולמאי דמסיק" - משמע דהכי הוי מסקנה דמילתא.

ולשאלה השנייה - עי' בגוף המעשה בגמרא שם בתענית, ויובן בס"ד (וסליחה שלא העירותי ע"כ מלכתחילה, שחשבתי שהדבר פשוט הוא שיקראו את הגמ' לפני דברי המהרש"א עליה).","249","","4325","True","True","False","","247","79.177.224.176","0","20018","נידה|לז ע"א",""),new Message("20149","20148","זה לא אנחנו אמרנו, זו הגמרא","03/07/12 20:10","יג תמוז","תשע"ב","20:10","Almuaddib","התירוץ שלך יפהפה - הוא פשוט לא שייך לסיפור הזה.

כי נח נפשיה דרבה בר הונא ורב המנונא, אסקינהו להתם.
כי מטו אגישרא, קמו גמלי.
אמר להו ההוא טייעא: מאי האי?
אמרו ליה: רבנן דקא עבדי יקרא אהדדי; מר אמר מר ניעול ברישא, ומר אמר מר ניעול ברישא.
","107","","4325","True","True","False","","159","77.124.95.30","0","20018","נידה|לז ע"א",""),new Message("20159","20151","מוץ, גבבא והשערות פורחות באויר","04/07/12 10:25","יד תמוז","תשע"ב","10:25","Almuaddib","המהרש"א נקט "ולמאי דמסיק" - הרי הדבריםברורים - מחלוקת היא, וזה לשיטת מי שנקט כי המתים יודעים. מסקנה דמילתא? הרי הגמרא שם לא מגיעה למסקנה, ומהיכן, לשיטתך, מסיק זאת המהרש"א?


ולשאלה השניה, הרי גוף המעשה, בשום מקום לא נכתב בו כי המת הוא שעצר את רגלי הסוסים, אלא שאלו נעצרו. כאן תוכל לבוא לאחד מתירוצים הרבה - ושעריהם לא ננעלו - לגבי מי שאמר ועצרו הסוסים.

ושים לבך, רבי מני הקפיד ולא ביקש מאביו, ולא התפלל אליו, אלא בכה והסח את מר לבו. צדיק סובל, הקב"ה לא ידאג לו?

"רבי מני בריה הוו קא מצערי ליה דבי נשיאה אישתטח על קברא דאבוה אמר ליה אבא אבא הני מצערו לי
יומא חד הוו קא חלפי התם אינקוט כרעא דסוסוותייהו עד דקבילו עלייהו דלא קא מצערו ליה
."


"אינקוט" כתוב - לא שהמת נקט, לא שהמת ידע בכלל במה שהתפלל בנו - אלא שרבי מני דיבר ממר לבו על הקבר - וכך קרה. אתה תקבע שביקש מאביו וזה נענה לו, ואני קובע כי דברים אלו לא כתובים בסיפור כלל.


ושים לב, שבמעשה דבני רבי חיא, אף אחד לא מביא הוכחות לאחד מהצדדים. בני רבי חיא נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?","107","","4324","True","True","False","","256","81.218.141.168","0","20018","נידה|לז ע"א",""),new Message("20162","20159","שבקיה לאלמעודיב דאיהו דחיק ומוקי אנפשיה","04/07/12 10:57","יד תמוז","תשע"ב","10:57","כדי","א. דומה שלא עיינת אפילו קלות בגמ' ברכות שם.

ב. המהרש"א כתב "מסיק" היינו מסקנה...

ג. "לא שהמת ידע בכלל במה שהתפלל בנו" -אתה עם המהרש"א או שמלך פורץ גדר?

ד. המסקנה המתבקשת היא תוצאה של חשבון פשוט:

בגמ' נאמר שהתפלל לאביו; המהרש"א הביא על זה גמ' דברכות שהמתים יודעים מהחיים; נאמר עוד בגמ' שסוסיהם נעצרו על קבר אביו.

כבר הראת בעבר את כוחך במתמטיקה מורכבת, אבל כאן החישוב פשוט למדי: 3=1+1+1.


ה. ר' אלמעודיב, אתה דמגוג עם תעודות! ממש!

הלל ושמאי נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
ר' אליעזר ור' עקיבא נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
ר' יוסי ור' יהודה נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
ר' שמעון ור' מאיר נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
ר' יהודה הנשיא ור' חייא נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
ר' יוחנן וריש לקיש נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
רב ושמואל נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
רבה ורב יוסף נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
רב חסדא ורב הונא נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
אביי ורבא נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
רב פפא ורב הונא בריה דרב יהושע נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
רב אשי ומרימר נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
רב נטרונאי גאון ורה"ג נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
רבינו חננאל והרי"ף נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
הרמב"ם והראב"ד נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
רש"י ור"ת נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
האשכול והרז"ה נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
הרמב"ן והרשב"א נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
הריטב"א והר"ן נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
הריב"ש והרשב"ץ נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
הרא"ש והמרדכי נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
מהרי"ק ותרומת הדשן נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
הרדב"ז ומהרי"ט נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
המהרש"א והמהרש"ל נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
הבית יוסף והרמ"א נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
הש"ך והט"ז נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
המגן אברהם והלבוש נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
המשנה למלך והמחנה אפרים נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
הגר"א והגר"ז נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
המשכנות יעקב והנחלת דוד נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
החת"ס והנוב"י נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
רעק"א והבית מאיר נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
הקצות והנתיבות נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
החכם צבי והשבות יעקב נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
היעב"ץ והחיד"א נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
הכנה"ג והלב חיים נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
הכפי אהרון וערך השולחן נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
הישועות יעקב והאמרי בינה נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
השדי חמד והבן איש חי נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
המשנה ברורה וערוך השלחן נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
הקובץ והשערי יושר נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
הגר"ח והגרנ"ט נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
הרידב"ז והמשפט כהן נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
הישכיל עבדי וההר צבי נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
החזו"א והדובב מישרים נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
האגרות משה ושבט הלוי נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?
היביע אומר והאור לציון נותרו במחלוקת, ואתה בא להכריע ביניהם?","249","","4324","True","True","False","","264","79.177.224.176","0","20018","נידה|לז ע"א",""),new Message("20165","20162","מה נורא המקום הזה האם זה שער הרקיע?","04/07/12 15:42","יד תמוז","תשע"ב","15:42","הודו_כי_טוב","כמה מחלוקות רבונו של עולם","207","","4324","True","True","False","","147","46.117.14.249","0","20018","נידה|לז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);