var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19935;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19935","0","נקבה שהכל עצבים בה","21/06/12 14:50","א תמוז","תשע"ב","14:50","דוד כוכב","לידת נקבה - שמחה או עצב?

על כך כאן.","125","","4334","True","True","False","","1262","212.76.124.211","0","0","נידה|לא ע"ב",""),new Message("19939","19935","סנהדרין ק׳ ב","21/06/12 18:34","א תמוז","תשע"ב","18:34","עם הארץ","״בת לאביה מטמונת שוא מפחדה לא יישן בלילה בקטנותה שמא תתפתה בנערותה שמא תזנה בגרה שמא לא תינשא נישאת שמא לא יהיו לה בנים הזקינה שמא תעשה כשפים״","248","","4334","True","True","False","","269","98.77.142.57","0","19935","נידה|לא ע"ב",""),new Message("19941","19935","מסכת קידושין פב (:)","21/06/12 18:58","א תמוז","תשע"ב","18:58","יאירה",""...אי אפשר לעולם בלא זכרים ובלא נקבות..."
הנקבות פטורות ממצוות עשה וזו הסיבה לעצב. אך בניגוד לזכרים לנקבות יש יכולת טבעית ללדת והן יכולות להביא לעולם ילדים זכרים, שילמדו תורה.","192","","4334","True","True","False","","274","95.86.101.127","0","19935","נידה|לא ע"ב",""),new Message("19948","19939","זו דעת בן סירא","21/06/12 22:27","א תמוז","תשע"ב","22:27","דוד כוכב","לדידו לידת בת אינה רצויה. והוא סובר כרבי מאיר.
וכן דעת רבי נחמיה בבראשית רבה (תיאודור-אלבק) פרשה נט.
וכן דעת ריש לקיש בב"ב דף טז ע"ב.","125","","4334","True","True","False","","118","212.76.124.211","0","19935","נידה|לא ע"ב",""),new Message("19947","19941","פטור ממצווה אינו סיבה לעצב כלל!","21/06/12 21:39","א תמוז","תשע"ב","21:39","קותי","אם נולדה לי בת תחילה האם אני צריך להיות עצב שאין בידי מצוות פדיון בכור?

עבודת ה' היא עם הכוחות והנתונים שיש לנו ואין הקב"ה בא בטרוניה עם בריותיו

צריך להזהר לא לההיפך לאספן מצוות זה לא בולים לי יש בול כזה לך אין בול כזה

לאחר שקמתי מהשבעה על אבי נודע למישהו שהייתי אבל אז הוא הצטער שלא הודעתי לו וכך היה זוכה באמצעותי למצוות ניחום אבלים נו, מוחל טובות (בהברה אשכנזית).

צריך להצטער על מצווה שאנחנו מאבדים אותה בידים באשמתנו ולא יותר מזה","217","","4334","True","True","False","","225","89.139.194.64","0","19935","נידה|לא ע"ב",""),new Message("19951","19947","לא פשוט","21/06/12 22:43","א תמוז","תשע"ב","22:43","דוד כוכב","כך אמנם סיפר הרב מרדכי אליהו על הרב בן ציון אבא שאול, שהיו עסוקים בלוויה והיו שדירבנו למהר כדי להספיק להתפלל מנחה. ואמר הרב בן ציון: הפעם אנו פטורים מהמצוה, מה לכם לרדוף אחריה.

אבל יש כמה מקורות מהם עולה שיש ענין לרדוף ולהתחייב במצווה.

במדבר פרק ט, ז:
וַיֹּאמְרוּ הָאֲנָשִׁים הָהֵמָּה אֵלָיו... לָמָּה נִגָּרַע לְבִלְתִּי הַקְרִב אֶת קָרְבַּן ה' בְּמֹעֲדוֹ בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל.

מסכת מנחות דף מא ע"א:
"דמלאכא אשכחי' לרב קטינא דמיכסי סדינא, אמר ליה: קטינא, קטינא, סדינא בקייטא וסרבלא בסיתוא, ציצית של תכלת מה תהא עליה? אמר ליה: ענשיתו אעשה? אמר ליה: בזמן דאיכא ריתחא ענשינן".

מסכת סוטה דף יד ע"א:
"דרש רבי שמלאי: מפני מה נתאוה משה רבינו ליכנס לא"י? וכי לאכול מפריה הוא צריך? או לשבוע מטובה הוא צריך? אלא כך אמר משה: הרבה מצות נצטוו ישראל ואין מתקיימין אלא בא"י, אכנס אני לארץ כדי שיתקיימו כולן על ידי; אמר לו הקב"ה: כלום אתה מבקש אלא לקבל שכר, מעלה אני עליך כאילו עשיתם".

[מכאן סמך לדברי יאירה לעיל] תוספתא מסכת ברכות פרק ו הלכה יח:
"רבי יהודה אומר שלש ברכות חייב אדם לברך בכל יום... ברוך שלא עשאני אשה... אשה שאין הנשים חייבות במצות". (וכן הוא בירושלמי מסכת ברכות פרק ט ה"א).

מסכת מכות פרק ג משנה טז:
"רבי חנניה בן עקשיא אומר רצה הקדוש ברוך הוא לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצות שנאמר (ישעיה מ"ב) ה' חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר".

מסכת בבא קמא דף פז ע"א:
"אמר רב יוסף, מריש הוה אמינא: מאן דאמר הלכה כר' יהודה, דאמר: סומא פטור מן המצות, קא עבדינא יומא טבא לרבנן, מ"ט? דלא מפקדינא וקא עבדינא מצות, והשתא דשמעית להא דר' חנינא, דאמר ר' חנינא: גדול המצווה ועושה ממי שאינו מצווה ועושה, מאן דאמר לי אין הלכה כרבי יהודה, עבדינא יומא טבא לרבנן, מ"ט? דכי מפקדינא אית לי אגרא טפי".

מדרש אלה אזכרה באוצר המדרשים:
"מיד צוה להפשיט את עור פניו, וכיון שהגיע למקום תפילין צעק צעקה גדולה ומרה ונזדעזעה שמים וארץ, צעק פעם שניה ונזדעזע כסא הכבוד... א"ל הקיסר עד עתה לא בכית ולא צעקת ועתה אתה צועק, א"ל לא על נשמתי אני צועק אלא על מצות תפילין שלוקחין ממני".

משנה ברורה סימן רכג ס"ק ב:
"מדסתמו הפוסקים משמע דאפילו היו לו כמה זכרים ותאב שיולד לו בת כדי שיקיים מצות פו"ר אפ"ה אם נולד בת אין מברך ע"ז".
שער הציון שם סק"ג:
ואפשר דהטעם משום דהאשה שאינה מצווית על פו"ר לעולם ניחא לה בזכר. (אמנם קשה ע"ז מצד אחר).


ואמנם אמרו במדרשים כגון בויקרא רבה פרשת צו פרשה ט:
"אמר רבי שמעון בן יוחי גדול שלום שכל הברכות כלולות בו, י"י עוז לעמו יתן י"י יברך את עמו בשלום (תהלים כט, יא). חזקיה אמ' תרתי. חזקיה אמ' גדול שלום שבכל המצות כת' כי תראה (שמות כג, ה), כי תפגע (שמות כ"ג, ד), כי יקרא (דברים כב, ו), אם באת מצוה לידך אתה זקוק לעשותה, אם לאו אי אתה זקוק לעשותה, ברם הכא בקש שלום ורדפהו".
אלא שכאן מדובר על החובה.","125","","4334","True","True","False","","259","212.76.124.211","0","19935","נידה|לא ע"ב",""),new Message("19952","19947","קצ"ע","21/06/12 22:49","א תמוז","תשע"ב","22:49","כדי","עי' בברכות (נג:) כדרך שמחחזרין אחר המצוות. ועי' בשבת (קנו:) חזרן וברש"י שם. ועי' שו"ת תורה לשמה (סי' רעז) ודו"ק.","249","","4334","True","True","False","","191","79.176.227.74","0","19935","נידה|לא ע"ב",""),new Message("19953","19948","לא שאינה רצויה ח״ו","21/06/12 22:59","א תמוז","תשע"ב","22:59","עם הארץ","אלא שהיא מקור דאגה מתמיד לאביה, הקטע הזה מסנהדרין הביא אביי להראות שלא כל דברי בן סירא הם דברים בטלים אלא כמו שציינת חכמים הסכימו איתו לגבי נושא זה.","248","","4334","True","True","False","","258","98.77.142.57","0","19935","נידה|לא ע"ב",""),new Message("19960","19951","דברי הרב בן ציון אבא שאול ראויים מאוד","22/06/12 05:50","ב תמוז","תשע"ב","05:50","קותי","קשה להפנים את העניין שהעוסק במצווה פטור מן המצווה
בעוד שזה דבר מהותי בהבנת המצוות
מצוות אינן דבר כמותי
וכבר האירו חז"ל את עינינו שאין עושים מצוות חבילות חבילות וכו'

תודה על המדרש האחרון הוא חימם את ליבי","217","","4333","True","True","False","","196","89.139.194.64","0","19935","נידה|לא ע"ב",""),new Message("19957","19952","אני חושב שיש לבאר נקודה מסוימת","22/06/12 01:46","ב תמוז","תשע"ב","01:46","לומד","בכל קיום מצוה מלבד מה שהאדם מטיב לנשמתו יש בזה ריבוי כבוד שמים שמלכנו ציוה עלינו ואנו מקיימים רצונו. ויש לאדם לרוץ אחר המצוות ולרדוף עליהם כדי לקיימם כדי להראות עד כמה חשובה בעיניו המצוה והמצווה עליה,
וודאי שכלפי שכר האדם שלא זכה לקיים מצות פדיון הבן כי נולדה לו בת תחילה, או אדם שזכה לקיים מצוה זו, אין על החסר מצות פדיון בנו טענה כלל וכלל, אבל המקיים זכה שיתרבה כבוד שמים על ידו.
ובזה ביאר החיד"א את השמחה בלידת בן והעצב בלידת בת. בן יש ביכלתו להרבות יותר כבוד שמים כשילמד תורה ויקיים מצוות השייכות רק לזכרים, ועל ריבוי כבוד שמים באה השמחה שהכל שמחים.

אבל להגיע לשלמות אישית בזה האשה בהחלט יכולה להיות כמו האיש, ואדרבה בזכות הבינה יתירה שנתנה לה יתכן ויותר קל לה להגיע לכך.
אבל כשדנים על שמחה לבריאה כולה שעליה נאמר 'הכל שמחים' שמחה זו היא בריבוי הכבוד שמים בעולם.","193","","4333","True","True","False","","91","31.210.191.235","0","19935","נידה|לא ע"ב",""),new Message("19966","19952","עיינתי. לא מצאתי בשבת קנו:","24/06/12 00:43","ד תמוז","תשע"ב","00:43","קותי","אין מחזרין על האור כדרך שמחזרים על המצות.
הכוונה לחזר על המצווה לקיימה כמו יין לקידוש או לקיחת לולב
וזאת הדרך לקיימה בלי זה ימצא עצמו ללא מצוות כלל
ואין הכוונה לעשות אקורובטיקה לקיים מצווה שהרי בינתיים מתבטל מחיובים אחרים.","217","","4331","True","True","False","","195","89.139.194.64","0","19935","נידה|לא ע"ב",""),new Message("19965","19953","פירוש נוסף","24/06/12 00:17","ד תמוז","תשע"ב","00:17","יאירה","כשנולדת נקבה כולם עצובים משום שבעתיד היא גם תחוש חבלי לידה ותסבול.","192","","4331","True","True","False","","278","46.210.83.6","0","19935","נידה|לא ע"ב",""),new Message("19961","19960","אל תאכל רק את הכריך","22/06/12 12:58","ב תמוז","תשע"ב","12:58","דוד כוכב","ללא הבשר שבקרבו.","125","","4333","True","True","False","","109","212.76.124.211","0","19935","נידה|לא ע"ב",""),new Message("19967","19961","וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד","24/06/12 00:45","ד תמוז","תשע"ב","00:45","קותי","תהלים פרק קד","217","","4331","True","True","False","","170","89.139.194.64","0","19935","נידה|לא ע"ב",""),new Message("19968","19966","עמך הסליחה.","24/06/12 00:51","ד תמוז","תשע"ב","00:51","כדי","כוונתי הייתה לשבת קנו ע"א.

ופירושך בברכות אינו מוכרח.

והנה כמה מפגני אקרובטיקה:

בברכות (לה:): בא וראה שלא כדורות הראשונים דורות האחרונים, דורות הראשונים היו מכניסין פירותיהן דרך טרקסמון כדי לחייבן במעשר. ע"ש דזהו הפירוש.

ובנדרים (י.): חסידים הראשונים היו מתאוין להביא קרבן חטאת לפי שאין הקב''ה מביא תקלה על ידיהם. מה היו עושין? עומדין ומתנדבין נזירות למקום כדי שיתחייב קרבן חטאת למקום.","249","","4331","True","True","False","","209","79.181.228.35","0","19935","נידה|לא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);