var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19818;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","26")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19818","0","בענין לימוד התורה לתינוק","19/06/12 22:57","כט סיון","תשע"ב","22:57","שיננא","ומלמדין אותו כל התורה כולה ...
וכיון שבא לאויר העולם בא מלאך וסטרו על פיו ומשכחו כל התורה כולה...


שאלה קצת צדדית:
האם מישהו מכיר תינוק שבא לאויר העולם ולא בא מלאך וסטרו, ואז הוא נשאר ת"ח מופלג?
(שמעתי פעם לפני שנים רבות סיפור שכזה, ובסיפור - אחד מגדולי הדור בא וסטר לתינוק כדי שישכח את תורתו - האם מישהו מכיר סיפור שכזה?)

[כל הנ"ל בהנחה כמובן שדברי הגמרא מתבארים כפשטם]","146","","4331","True","True","False","","1295","84.229.195.15","0","0","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19820","19818","סיפור מפורסם","20/06/12 01:12","ל סיון","תשע"ב","01:12","המכריע","והסוטר היה רבי אהרן מבעלז.","199","","4330","True","True","False","","239","85.130.221.217","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19821","19818","זה אכן סיפור ידוע","20/06/12 01:35","ל סיון","תשע"ב","01:35","לומד","ושמעתי מהגה"צ ר' דן סגל שליט"א שהוא בעצמו ראה את הילד וכמדומה לי שהוא אמר שבשעה שהוא ראה אותו הילד היה אומר ברצף פרקים מהבן איש חי [שמעתי זאת ממנו לפני שנים רבות ויתכן אי דיוק]","193","","4330","True","True","False","","105","31.210.191.235","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19837","19818","אין מדרש יוצא מידי מדרשו, ופשט אין כאן","20/06/12 07:39","ל סיון","תשע"ב","07:39","Almuaddib","והעד - מנורת השמן הדלוקה מעל ראשו.




ולמן דאמר כי היה תינוק כזה, והוא ישב על קברו - כנראה שטעה וזה היה קברו של הדג המדבר, ואכמ"ל.



והמדרש - עמוק הוא, וראה במהר"ל אפשרות לפתרונו.","107","","4330","True","True","False","","181","84.229.185.143","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19852","19818","כתוב בגמרא","20/06/12 13:27","ל סיון","תשע"ב","13:27","יאירה","אודות שלמה המלך. לימדו אותו תורה במעי אמו ולא שכח לאחר ביאתו לאוויר העולם. הוא יחידאה, שידע את כל סודות העולם.","192","","4330","True","True","False","","366","95.86.101.127","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19822","19820","קישור למהר"ל","20/06/12 01:40","ל סיון","תשע"ב","01:40","איתן","קישור

כדאי לעיין תחילה בדיבור הקודם, "תחילת ברייתו של ולד" (דף כ"ה ע"ב), בטור הימני למעלה","123","","4330","True","True","False","","394","213.151.57.176","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19832","19820","האם זה היה נכון לסתור אם כך התינוק יצא ?","20/06/12 04:18","ל סיון","תשע"ב","04:18","הודו_כי_טוב","זה הוא לא באג של מחשב, זה בן אדם שבשמים לא סטרו לו אז איפה כתוב שצריך לתקן את יצירתו של הקדוש ברוך הוא?
המקרה פה זה לא צורך רפואי.","207","","4330","True","True","False","","174","46.117.14.249","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19824","19821","ויש להקשות בענין ״ הסטירה״","20/06/12 02:45","ל סיון","תשע"ב","02:45","עם הארץ","מסכת מגילה מסופר על מלאך שסטר לאחשורוש על פיו וכן בסנהדרין צב ב מלאך סטר על פיו של נבוכדנצר.
אבל תינוק לא מדבר, ואם למד את כל התורה , למד במחשבה ולא בדיבור אם כך למה הסטירה על פיו?","248","","4330","True","True","False","","329","98.77.142.57","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19829","19821","ברוך השב, לומד","20/06/12 03:48","ל סיון","תשע"ב","03:48","דוד כוכב","ראיתי הודעה זו רק אחר שכתבתי את ההודעה באשכול הסמוך, שם הזכרתי את דברי הרב מרדכי אליהו שגם כן הזכיר את אותו ילד הבקי בבן איש חי.","125","","4330","True","True","False","","127","212.76.124.211","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19828","19824",""בא מלאך וסטרו על פיו"","20/06/12 03:44","ל סיון","תשע"ב","03:44","דוד כוכב","בודאי על פיו - שלא יוציא בפיו את מה שלמד. "ומשכחו כל התורה כולה" - גם מחלק התודעה שבמחשבה - אותו החלק שממנו נמשך הדיבור שבפיו.

אבל עמוק עמוק, בחלק הבלתי מודע שבמחשבה, נותרת כל התורה כולה. באותו החלק אין המלאך סוטר וסותר כלל וכלל.","125","","4330","True","True","False","","432","212.76.124.211","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19855","19824","זה לא שייך, מחילה.","20/06/12 13:40","ל סיון","תשע"ב","13:40","יאירה","כשם שפירוש הצירוף "מכה בפטיש" - "גמר מלאכה" כך "סטירה בפיו" פירושו: גמר בריאת האדם.","192","","4330","True","True","False","","258","95.86.101.127","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19836","19828","אבל למה סטירה?","20/06/12 05:21","ל סיון","תשע"ב","05:21","עם הארץ","אי אפשר להשכיח בנשיקה?
או בלשים את אצבעו על הפה?","248","","4330","True","True","False","","202","98.77.142.57","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19856","19828","אכן כך","20/06/12 13:45","ל סיון","תשע"ב","13:45","יאירה","והשכיחה הזאת נועדה להקל על התינוק להיזכר בתורה כאשר יגדל וירצה להרבות בלימוד תורה (דהינו יהיה לו חופש הבחירה והוא יבחר בדרכי תורה ומצוות).","192","","4330","True","True","False","","322","95.86.101.127","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19845","19829","ברוכים הנמצאים","20/06/12 11:38","ל סיון","תשע"ב","11:38","לומד","ראיתי את התגובה שלך שם, וצ"ע כי הילד הזה שדיבר ודיבר את אשר למד במעי אמו, היה אשכנזי, ואע"פ כן הוא דרש פרקים שלמים בבן איש חי, וגם מסברא נראה פשוט שלא אמור להיות חילוק כי הלא תורתנו תורת אמת ואלו ואלו דברי אלקים חיים, ומדוע שלא ילמדו ילד אשכנזי מדברי הבן איש חי, וכי ח"ו גם את דברי הרמב"ם לא ילמדוהו??????","193","","4330","True","True","False","","105","31.210.191.235","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19833","19832","אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹקִים - לַעֲשׂוֹת","20/06/12 04:36","ל סיון","תשע"ב","04:36","דוד כוכב","יש דברים שמהשמים לא עושים, ומניחים אותם לאנשי בארץ לעשותם.

כל המצוות שמדברי סופרים כלולים בקטגוריה זו, כדברי הרמח"ל במאמר העיקרים:
ונדע שכל התקנות האלה שיתוקנו לשמירת מצות התורה, ולעשות הרצוי לפניו ית', הנה דעתו ית"ש מסכמת שישמרו שמירה מעולה ככל מצות התורה עצמה, ולא עוד אלא שכך באה המצוה בקבלה לעשות סייגים לתורה. וכבר היה ראוי שיצוה עליהם הוא ית"ש בתורה עצמה, אלא שהיה הרצון לפניו שיבא הדבר מצדנו, ושנהיה אנחנו המעמידים עלינו מצות על פי דרך תורתו, ובאותם החוקים והגבולים שנתן לדבר.","125","","4330","True","True","False","","148","212.76.124.211","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19839","19836","מה רע?","20/06/12 08:18","ל סיון","תשע"ב","08:18","דוד כוכב","סטירה ממלאך? למה לא. חטפתי כבר מהרב עובדיה.
הבעיה היא בעצם השכחה, השכחה עצמה היא היא הסטירה הכואבת האמיתית.","125","","4330","True","True","False","","132","212.76.124.211","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19842","19837","עוד סיבה למה לא אמורים לסטור","20/06/12 09:25","ל סיון","תשע"ב","09:25","הודו_כי_טוב","כי לא הולכים לפי המדרש","207","","4330","True","True","False","","188","46.117.14.249","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19859","19837","לא כתוב מנורת שמן דולקת על ראשו","20/06/12 14:13","ל סיון","תשע"ב","14:13","לומד","אלא נר וביארו המהרש"א והמהר"ל שהכוונה היא לנשמתו והרחיב בזה המהר"ל שהנשמה מחוץ לגופו ולכן בכחה לראות מסוף העולם ועד סופו כי עדיין אין היא מוטבעת לגמרי בחומר. וראה עוד במלא העומר ריש פרשת תזריע שהאריך שהכוונה לאור של שבעת ימי בראשית. וכן בטעם שמלמדים אותו תורה ידועים דברי הגר"א שבלעדי כך לעוצם קדושת התורה לא היה שייך ללומדה אחר שנתלכלך בעבירות ולכן בעודו במעי אמו מלמדים אותו, ואחר כך משכחים אותה ממנו כדי שיתיגע בלימודה ויקבל שכר. וזה אשר נאמר יגעתי ומצאתי תאמין, שיגיעה ואחר כך זו מציאה שהוא מוצא את הנאבד ממנו בשעת לידתו.","193","","4330","True","True","False","","86","31.210.191.235","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19922","19837","לגבי הנר הדולק מעל ראשו","21/06/12 11:44","א תמוז","תשע"ב","11:44","מנהל האתר","הרב חנוך גבהרד שלח אלי הרגע את המאמר הזה ואת הדברים הבאים:

ללומדי הדף היומי, ה' עמכם גבורי החיל

השבת הזו, פרשת קורח מבחינה אסטרונומית, היא היום הארוך ביותר!
יש בכך מעין קריאת תיגר, חז"ל אומרים שהשמש לא רצתה לזרוח אחר הסיפור עם קורח, וה' אילץ אותה לעשות כן, והנה ראו זה פלא, לא רק שהיא זורחת, אלא אין עוד יום ארוך יותר השנה.
בשביל יום כה ארוך, דאגתי לתעסוקה מלאה.
לבודד את הביאור על דף ל' מתוך הסדרה "שיעורים בהגדות חז"ל".
עלינו להצטייד בשני בקבוקים מים, להתרווח באיזושהי פינה שקטה, והנה חיש קל תברח לנו השבת הנפלאה

באהבה
חנוך גבהרד
","1","","4329","True","True","False","","311","77.126.160.76","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19848","19845","מכאן ראיה שבמעי אמו - עדיין אינו אשכנזי","20/06/12 12:12","ל סיון","תשע"ב","12:12","Almuaddib","הואיל וכולנו בני אברהם אבינו נחנו, ואבינו היה עיראקי - כי מארם נהרים בא - הרי שכל אחד ואחד - בבטן אמו הוא עיראקי.

רק לאחר שנולד, מתברר אם הוא עיראקי-עיראקי, עיראקי-איראני, עיראקי-מנצ'ורי או עיראקי-אשכנזי.

אבל תמוה מדוע מלמדו המלאך דוקא מתורת הבן-איש-חי, ולא מתורת גאוני הישיבות, וליבי אומר לי שאכמ"ל.","107","","4330","True","True","False","","206","212.25.82.194","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19849","19848","עדיין נראה לי פשוט","20/06/12 12:28","ל סיון","תשע"ב","12:28","לומד","שהתירוץ האמיתי הוא שאלו ואלו דא"ח ומסתמא אף אתה לא נתכוונתה אלא למילתא דבדיחותא. המלאך מלמדו כל התורה אלא שהגה"צ ר' דן שליט"א היה שם כשהוא אמר מדברי הבן איש חי, ולית מאן דפליג בגדולתו וגדלות חיבוריו","193","","4330","True","True","False","","94","31.210.191.235","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19850","19849","לי נראה יותר פשוט להסביר","20/06/12 12:46","ל סיון","תשע"ב","12:46","Almuaddib","שהמעשה לא היה ולא נברא, אלא משל היה.","107","","4330","True","True","False","","156","212.25.82.194","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19858","19850","זה לא משל","20/06/12 14:08","ל סיון","תשע"ב","14:08","לומד","שמעתי מר' דן סגל שהוא ראה את הילד הזה, ושאל עוד הרבה הרבה בחורי ישיבה שהיו בישיבה לפני כחמישים שנה ויתברר לך שהם גם הלכו לראותו, זה היה כמעט מוקד עליה לרגל. ומלבד זאת שהילד הזה מוכר גם כיום, הוא יהודי חסיד בעלז העובד לפרנסתו כאחד האדם","193","","4330","True","True","False","","105","31.210.191.235","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19865","19852","המהר״ל בספר גבורות ה׳ פרק כח","20/06/12 15:43","ל סיון","תשע"ב","15:43","עם הארץ","אומר שהסטירה היא משל לגמר בריאת האדם כמו מכה בפטיש שזהו לשון של סיום מלאכה.
 
כאן","248","","4330","True","True","False","","277","98.77.142.57","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19864","19858","אם כך, לא היה, לא נברא ואף משל אינו","20/06/12 15:31","ל סיון","תשע"ב","15:31","Almuaddib","ואם ראייתך מדן סגל - אסכור פי, שאינו ראוי בעיני להעיד על מאומה.","107","","4330","True","True","False","","268","212.25.82.194","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19863","19859","הרי אתה מחזק את דברי","20/06/12 15:24","ל סיון","תשע"ב","15:24","Almuaddib","נר, בלשון חז"ל, הוא תמיד נר שמן. לא היה אז נר אחר.

וטענתי כי משל - אותה אתה מחזק, שהרי בדבריך אתה מסכים שאין המדובר בנר ממש, אלא בנשמת האדם, וד"ל ואכמ"ל.","107","","4330","True","True","False","","143","212.25.82.194","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19874","19859","נר בתקופתם הוא כלי קיבול לשמן","20/06/12 21:30","ל סיון","תשע"ב","21:30","יהודי_קדום","העשוי בד"כ חרס לתוכו הכניסו פתילה השואבת את השמן.
את הפתילה הדליקו כפי שמדליקים נר בימינו.
גם לכל המכלול הזה קראו נר ("המכבה את הנר מפני שהוא מתיירא...").","233","","4330","True","True","False","","135","79.183.169.221","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19868","19864","אני שמעתי את הסיפור מהגיס של אותו ילד","20/06/12 16:26","ל סיון","תשע"ב","16:26","דוד שפירא","","180","","4330","False","True","False","","371","31.44.142.56","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19870","19864","למיטב הבנתי","20/06/12 16:54","ל סיון","תשע"ב","16:54","כדי","לדידך כל מה שכתוב בתורה - שבכתב ובע"פ, משל היה אא"כ יוכח אחרת...

ועכשיו ברצינות:
אם מנסים לדלות מדבריך גבולות גיזרה אימתי יש לפרש כפשוטו רח"ל ואימתי כמדרשו, לא כ"כ מוצאים אותם. חסרים מאוד קווים מנחים והגדרות נחרצות. דומה שיותר מאשר ניתוח לגופם של דברים, יש כאן נטיית לב ורצון גדול להאמין שזה לא כפשוטו שלא לחרוג מסידרו של עולם.

עד כדי כך, שבהתחשב בשלל תגובותיך, המשפט הבא כלל לא נראה מופרך:
נראה לי שאם ימצאו באיזו גניזה נידחת באיזור שכוח כת"י של אחד מהגאונים שטוען שמעמד הר סיני משל היה, נשמע אנחת רווחה מפיך שתשחרר את הלחץ והמבוכה אשר ליוו אותך ב-50 (?) שנות חייך, ותשמח ותגיל בו כמוצא שלל רב, ואותו היום יקבע במגילת תענית דלא למיספד ביה ודלא להתענאה ביה.

קיצור הדברים, אשמח אם תוכל לפרוס את משנתך, במראה ולא בחידות. (עם כמה שפחות: "וד"ל" "ואכמ"ל" "..." וכיוצ"ב).

נ.ב ונא לא להיטפל לדוגמא של מעמד הר סיני וכו' וכו'. לעקרונות רצוננו.","249","","4330","True","True","False","","524","79.180.235.135","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19904","19864","לא ראוי ולא מתאים","21/06/12 03:13","א תמוז","תשע"ב","03:13","לומד","לבזות תלמיד חכם וצדיק גדול שהעמיד אלפי תלמידים, ועוד אפילו תואר רב לא עלה בדעתך להוסיף לשמו. צר לי עליך שנכשלת בדבר חמור כזה.","193","","4329","True","True","False","","133","31.210.191.235","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19890","19865","זה בדיוק מה שכתבתי לך בהודעה הקודמת","20/06/12 23:51","ל סיון","תשע"ב","23:51","יאירה","אלא שלא ציינתי את המקור.","192","","4330","True","True","False","","249","176.13.163.135","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19869","19868","וממי שמע הגיס את הסיפור?","20/06/12 16:45","ל סיון","תשע"ב","16:45","Almuaddib","הרי הוא לא היה נוכח שם...","107","","4330","True","True","False","","131","84.229.185.143","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19875","19870","...והפילו השופט, והכהו כדי...","20/06/12 21:31","ל סיון","תשע"ב","21:31","Almuaddib","דומני כי מדבריך עולה, שלו היית שומע את רבי אמי אומר כי דיברה תורה לשון הואי, או את רבא קובע גוזמא, היית מוחק את דבריהם מהגמרא.


אנסה להתעלם מהדיון באופיי הנלוז, בדברי הבלתי-ראויים ומכך שאינך מוצא בדברי קווים מנחים והגדרות נחרצות, ואם יעלה בידי, אכתוב כמה דברים בהמשך; אך לא אודותיך אישית - אלא אודות נושא ההתייחסות למדרשים מסויימים.


והאמת והשלום אהבו.","107","","4330","True","True","False","","200","84.229.185.143","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19907","19875","אאמע"ר","21/06/12 04:17","א תמוז","תשע"ב","04:17","כדי","","249","","4329","False","True","False","","130","79.180.235.135","0","19818","נידה|ל ע"ב",""),new Message("19913","19904","לא אדבר בגנותו עוד","21/06/12 08:49","א תמוז","תשע"ב","08:49","Almuaddib","שכן יש להפך בזכותו שהוא בגדר של תינוק שנישבה.","107","","4329","True","True","False","","134","192.114.91.245","0","19818","נידה|ל ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);