var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18952;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","36"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18952","0","רבי יהודה כשיטתו - מצריך מעשה","04/05/12 12:51","יב אייר","תשע"ב","12:51","דוד כוכב","לקח קיני זבים וקיני זבות וקיני יולדות, ושקל שקלו, והביא חטאתו ואשמו מן ההקדש -
כיון שהוציא - מעל, דברי רבי שמעון.
רבי יהודה אומר: עד שיזרוק הדם.

ואזדו לטעמייהו.","125","","4378","True","True","False","","887","95.86.111.64","0","0","מעילה|יט ע"א",""),new Message("19003","18952","היכן הארון?","06/05/12 23:20","יד אייר","תשע"ב","23:20","איתן","יישר כח על הרשימה הארוכה והמפורטת,

לא התעמקתי בכל הרשימה, אני מגיב על סעיף י', בו כתבת שר' שמעון (לדעת עולא) אינו חולק על העובדות היכן הארון אלא מסביר את המשמעות. ולענ"ד לא כך, אלא בנקודה הזו - זו מחלוקת על העובדות. הרי ר' אליעזר - כפי שציטטת - אומר שהארון גלה לבבל, וכידוע ר' אליעזר לא אמר מעולם דבר שלא שמע מפי רבו, ואילו לבית רבן גמליאל היתה מסורת אחרת, כידוע (שקלים פ"ו מ"א).
לענ"ד בבלגן של החורבן נוצרו מסורות שונות, ואין להתפלא על כך, וזה בדיוק מה שרצה ר' מתיא לברר מפי ר' שמעון (באותו ביקור עליו למדנו לפני מספר דפים). אמנם לענין "וזה לכם הטמא" אמר ר' מתיא שר' שמעון שמע את הדרשה מפי ר' אלעזר בן ר' יוסי, אבל לעניינים אחרים הוא בהחלט שאלו.","123","","4376","True","True","False","","197","212.76.108.158","0","18952","מעילה|יט ע"א",""),new Message("19010","19003","בלב כל אדם","07/05/12 04:39","טו אייר","תשע"ב","04:39","דוד כוכב","הכיצד חלק רשב"י?!
רבי אליעזר לא שנאה, רשב"י תלמיד תלמידו מניין לו?
ולהדיא אמר רשב"י "שאני אומר", לא "כך שמעתי", לא "מסורת בידי" כלשון המשנה בשקלים ו, א, אלא "שאני אומר" - מדעתי.
(שמואל ב' ו, יז) וַיָּבִאוּ אֶת אֲרוֹן ה' וַיַּצִּגוּ אֹתוֹ בִּמְקוֹמוֹ - ומשם לא מש. ארון במקומו נגנז.

באשר לרבי אליעזר שלא אמר דבר שלא שמע מפי רבו מעולם, המעיין במסכתות יומא דף סו ע"ב; וסוכה דף כז ע"ב יראה שמדובר שם בעניני הלכה למעשה.
ואילו על דברים שאינם הלכה, במסכת אבות דרבי נתן נוסחא א פרק ו, אמרו: אותו היום נתן עיניו רבן יוחנן בן זכאי ברבי אליעזר ואמר ליה פתח ודרוש. א"ל איני יכול לפתוח. דחק עליו ודחקו עליו התלמידים עמד ופתח ודרש בדברים שלא שמעתן אזן מעולם.
וראיה ברורה, שגם אחר שאמר רבן יוחנן בן זכאי רואה אני את דברי אלעזר בן ערך, שאמר לב טוב, חזר רבי אליעזר על דעתו, ועל דרך רעה שיתרחק ממנה האדם שוב אמר רבי אליעזר: עין רעה.


באשר לכותרת דלעיל,
באחד השיעורים בדיק לן הרב מרדכי אליהו ושאל, (מסכת אבות ו משנה ב) "אמר רבי יהושע בן לוי בכל יום ויום בת קול יוצאת מהר חורב ומכרזת ואומרת אוי להם לבריות מעלבונה של תורה שכל מי שאינו עוסק בתורה נקרא נזוף", איה אותה בת קול, וכי מישהו שמעה?!
ועניתי: מי שמקשיב שומע.
נראה שהדברים מצאו חן בעיני הרב, שכן חזר ומילמלם: מי שמקשיב שומע. אחרי כן אמר את תשובתו הוא: שבאותו הר שבסיני אכן יוצא קול מיוחד מתוך הרוח, והנוצרים בנו שם את בית תיפלותם ומקשקשים בפעמוניהם, לבל ישָמע.

אף אני כרבי אליעזר בדברי אעמודה, ואומַר ג' ימים לפני ל"ג בעומר, שפנימיות דברי רשב"י, שהארון - הוא התורה - גנוז במקומו בלב כל אדם, לֵב יוֹדֵעַ מָרַּת נַפְשׁוֹ (משלי יד, י) - ובת קול מצווחת וצובטת כאשר אין תורה דיליה ודכל ישראל נהירה ומאירה בכל תפארתה כפי צורכה. עד שהוא שב ומלבה את אותו ניצוץ הפועם כבר בליבו הוא. קוֹל דּוֹדִי דוֹפֵק: פִּתְחִי לִי אֲחֹתִי רַעְיָתִי יוֹנָתִי תַמָּתִי! (שיר השירים ה, ב). פתחי ליבך.
ונזכה במהרה בימינו לגאולה שלימה, וגאולת התורה בראשה.","125","","4375","True","True","False","","117","213.151.37.87","0","18952","מעילה|יט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);