var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17676;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","46"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17676","0","חשיבות המיעוט","17/02/12 15:34","כד שבט","תשע"ב","15:34","דוד כוכב",""ורבי יהודה - בעלי חוברין לסמיכה לית ליה, מאי טעמא - דהא לא מיחד קרבן דידהו.
ואיבעית אימא: לעולם אית ליה...".

למסקנה ולהלכה, לכו"ע, כל אחד מבעלי חוברין יכול לסמוך.
אמנם להוה אמינא י"ל שרבי מאיר ורבי יהודה לשיטתם, במסכת ערכין דף ה ע"א:
"האומר רגלה של זו עולה ...דמיה חולין חוץ מדמי אותו אבר שבה, דברי רבי מאיר.
רבי יהודה ורבי יוסי ורבי שמעון אומרים: ...כולה עולה".
לרבי מאיר יש חשיבות למיעוט, גם מי שיש לו בעלות רק במיעוט הבהמה נחשב לבעלים. כשם שגם אבר אחד בבהמה יש לו חשיבות בפני עצמה. ורבי יהודה חולק.
עוד על כך בקישור הנ"ל.","125","","4462","True","True","False","","1032","31.44.129.170","0","0","תמורה|ב ע"א",""),new Message("17753","17676","האם ההקדש ישלם את מה שלא הוקדש?","21/02/12 20:40","כח שבט","תשע"ב","20:40","קותי","אחרת זה גזל בידי ההקדש.

מה הדין אם הקדיש את כל הבהמה חוץ מרגלה האם גם אז פושטת הקדושה בכל הבהמה? בניגוד לדעתו המפורשת?

מדוע שלא נאמר שבידי ההקדש בהמה בעלת מום שבעצם נדחתה מעל המזבח ותפדה
או תהיה כפסולי המקודשין. .

אולי כולה עולה כי בית דין הפקירו את ממונו אם עשה כדבר הזה.","217","","4458","True","True","False","","215","85.250.178.29","0","17676","תמורה|ב ע"א",""),new Message("17756","17753","פסיק רישיה ולא ימות?!","21/02/12 22:50","כח שבט","תשע"ב","22:50","דוד כוכב","משל למה הדבר דומה.
חתך את ראש הבהמה. האם יוכל לטעון שהרג רק את ראשה, ושאר הגוף אמור לחיות?!
כך המקדיש חלקה, הריהו מקדיש בזה את כולה.","125","","4458","True","True","False","","122","213.151.52.133","0","17676","תמורה|ב ע"א",""),new Message("17759","17756","נכון זה מה שקורה אבל מדוע?","22/02/12 02:55","כט שבט","תשע"ב","02:55","קותי","בהלכות שבת אם יעשה את המעשה בהכרח תעשה גם מלאכת שבת ולכן אסור

כאן הוא רק דיבר מניין הכוח להרחיב את הקדושה בכל הבהמה? ובחינם?

לכאורה זה נגד פשט הפסוק
רש"י ויקרא פרק כז פסוק ט

(ט) כל אשר יתן ממנו - אמר רגלה של זו עולה, דבריו קיימין, ותמכר לצרכי עולה ודמיה חולין, חוץ מדמי אותו האבר:

מרש"י משמע שההגיון הפשוט מחייב שרגלה לא יהיה הקדש כלל כי אין דבר כזה קורבן רגל לכן צריך פסוק כדי לחדש שאכן יש כאן קדושה אך לא מעבר למה שאמר עד כדי שינזק ממונו.","217","","4457","True","True","False","","193","85.250.178.29","0","17676","תמורה|ב ע"א",""),new Message("17760","17759","כי רואים את כל הבהמה כיחידה אחת אחודה.","22/02/12 03:48","כט שבט","תשע"ב","03:48","דוד כוכב","בינארית - או הכל או לא כלום.
אין משמעות בהקדשת אבר אחד, כשם שאין משמעות בהקדשת אטום אחד.
וכיון שהקדיש ורוצה להקדיש, בהכרח הכל קדוש.","125","","4457","True","True","False","","115","213.151.52.133","0","17676","תמורה|ב ע"א",""),new Message("17761","17760","זה נכון אבל אוזן הבכור מעכבת את הבכורה","22/02/12 04:42","כט שבט","תשע"ב","04:42","קותי","מדוע שם כן וכאן לא

היות וישנה מחלוקת בדבר צריך להבין על מה מבוססת הטענה שהקדש פושט בכולה
זה ממש לא מפורש בתורה שקדושה פושטת בכולה

באומות העולם להקדש יש כוח עודף על אחרים כמו קדימות לזכויות בקרקע וכו'
אצלנו זה להיפך דוד צריך לקנות את גורן ארוונה .

אולי השיטה מבוססת על הקדש בטעות שמיה הקדש

אולי לב בית דין התנה על זה והקורבנות קרבים על האופן שבית דין מוצאים לנכון.

עובדה שרבי מאיר לא יוצא מגדרו ומה שהוקדש הוקדש ומה שלא לא
מוכרים ונותנים להקדש את חלקו

לה' הארץ ומלואה מה העניין לתפוס חתיכת שור. חייבת להיות סיבה ותכלית לעקרון הזה.","217","","4457","True","True","False","","192","85.250.178.29","0","17676","תמורה|ב ע"א",""),new Message("17764","17760","אולי אפשר להסביר את זה כך","22/02/12 13:19","כט שבט","תשע"ב","13:19","קותי","יש לאו להקדיש בעל מום
היות והתורה נקטה דווקא בעל מום משמע שמדובר בבעל מם בפועל ולא חצי בהמה

ולכן המקדיש חצי בהמה אין הוא מקדיש בעל מום שהרי לא אמרו שעובר על לאו
עכשיו נותרה מחלוקת
מה דינה של חצי בהמה?
היות ואין קורבן כזה אז מדובר "בחתיכת בשר" כמו המקדיש צנצנת ריבה
ואז מעריכים את השווי וזאת קדושת דמים בכל מובן שהוא ללא כל קדושת הגוף

או שנאמר

שהיות ויש במינה קורבן והוא לא נהג כראוי(?) וזה דומה קצת לתמורה אז
פושטת הקדושה בכל הבהמה מטעם קנס (של חכמים?) קשה לומר שהוא יכול לכפות על ההקדש לרכוש את מחצית הבהמה שלא הוקדשה. והיות והוא דודאי יעבור על מעילה רשאים חכמים לקבוע שקדושה פושטת בכולה

איני זוכר מה הדין של בהמת השותפים שאחד מקדיש את חלקו
האם נכפה על חברו להקדיש? אני חושב שפשוט שפודים שזה בודאי רק קדושת דמים

זה עושה לי קצת סדר בעניין
מה נעשה התורה היא דבר מאוד הגיוני תמיד צריך לנסות למצוא את השכל שהרי מי שאמר דיבר בשכל וצריך להבינו.","217","","4457","True","True","False","","168","85.250.178.29","0","17676","תמורה|ב ע"א",""),new Message("17765","17764","המקור","22/02/12 14:55","כט שבט","תשע"ב","14:55","דוד כוכב","במסכת תמורה דף יא ע"ב לומדים זאת מפסוק.

ובאנציקלופדיה תלמודית כרך א, [אבר שהנשמה תלויה בו] טור קי, ב:
"אם הקדיש אבר שהנשמה תלויה בו, הרי זו קדושה כולה, לפי שאנו אומרים פשטה קדושה בכולה. יש מן הראשונים (תוספות) סוברים, שלמדנו דבר זה ממה שנאמר: יהיה קודש - לרבות את כולה. ויש מפרשים (לחם משנה) שלא מן הפסוק למדנוהו, אלא שאומדים דעתו שמסתמא נתכוין להקדיש כולה".

השאלה היא מה בדיוק למדו - מאיזה פסוק, ומה מסברה, ולאיזו שיטה.","125","","4457","True","True","False","","99","213.151.52.133","0","17676","תמורה|ב ע"א",""),new Message("17768","17765","יעויין בספר המקנה לקידושין דף ז","22/02/12 17:19","כט שבט","תשע"ב","17:19","המכריע","ובאחרונים הישיבתיים שם כגון שיעורי ר' שמואל","199","","4457","True","True","False","","145","212.179.87.186","0","17676","תמורה|ב ע"א",""),new Message("17772","17768","סבכתני קשות. הכרעתני.","22/02/12 22:35","כט שבט","תשע"ב","22:35","קותי","לא דייני שקשה לי כיצד פשטה קדושה בכולה.
הנה הבאת לי פשטו קידושין באשה.
הרי קידושין אוסרים אותה על אחרים
והקדש בבהמה מתירה להקרבה

אך אם נמשיך בכך הזמן יכלה וקושיות לא יתמו","217","","4457","True","True","False","","183","85.250.178.29","0","17676","תמורה|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);