סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

הארה שבועית מהתלמוד הירושלמי במסגרת הדף היומי

הרב אברהם בלס, מכון הירושלמי

קידושין עח ע"ב

 

תלמוד בבלי קידושין עח, ב:

"אמר ליה: אין, דכתיב: ונר אלהים טרם יכבה ושמואל שוכב בהיכל ה', והלא אין ישיבה בעזרה אלא למלכי בית דוד בלבד".

לדעת הבבלי מלכי בית דוד יש להם ישיבה בעזרה

הירושלמי אמנם מביא דעה דומה, אולם נראה שהוא בסופו של דבר פוסק שגם למלכי בית דוד אין ישיבה בעזרה.

תלמוד ירושלמי יומא ג, ב:

"תני ר' חייה לא היתה ישיבה בעזרה אלא למלכי בית דוד בלבד וא"ר אמי בשם רשב"ל אף למלכי בית דוד לא היתה ישיבה בעזרה תיפתר שסמך עצמו לכותל וישן לו והא כתיב [שמואל ב ז יח] ויבא המלך דוד וישב לפני ה' א"ר אייבי בר נגרי יישב עצמו בתפילה".

נושא השוויון העקרוני בין בני האדם, שוויון שבא לידי ביטוי במציאות שאנשים ניצבים לפני הקב"ה, מודגש מאוד בירושלמי.

תגובות

  1. טו חשון תשפ"ד 09:49 לא כן יש לקרא | עלי

    צריך לקרא את הפסוק כאילו כתוב בו 'ונר א-לקים טרם יכבה בהיכל ה' ושמואל שכב...' אם כן לא בהיכל שכב שמואל אלא היות ושרתה עליו שכינה ובמקומו שמע את קריאת ה' אליו, העלה עליו הכתוב כאילו היה שוכב בהיכל.

הוספת תגובה

(לא יפורסם באתר)
* (לצורך זיהוי אנושי)
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר