דּוֹר - דֹּרְשָׁיו
ערכין יז ע"א
"תניא, רבי אליעזר הגדול אומר: אלמלא בא הקדוש ברוך הוא עם אברהם יצחק ויעקב בדין - אין יכולין לעמוד מפני תוכחה, שנאמר: (שמואל א יב, ז) וְעַתָּה הִתְיַצְּבוּ וְאִשָּׁפְטָה אִתְּכֶם לִפְנֵי ה' אֵת כָּל צִדְקוֹת ה' אֲשֶׁר עָשָׂה אִתְּכֶם וְאֶת אֲבוֹתֵיכֶם.
(תהלים כד, ו) זֶה דּוֹר דֹּרְשָׁיו מְבַקְשֵׁי פָנֶיךָ יַעֲקֹב סֶלָה - פליגי בה רבי יהודה נשיאה ורבנן, חד אמר: דור לפי פרנס, וחד אמר: פרנס לפי דורו".
מה ענין סוגיית הדור ופרנסו אשר בה מסתיים הפרק, לסוגיה שלפניה?
אלא שנזכרו דברי שמואל הנביא: וְעַתָּה הִתְיַצְּבוּ וְאִשָּׁפְטָה אִתְּכֶם לִפְנֵי ה', ופירוש וְאִשָּׁפְטָה אִתְּכֶם ששמואל פרנס הדור נשפט יחד ישראל. ומכאן ענין המחלוקת אם הפרנס נגרר אחר הדור או הדור אחר פרנסו.