כסף שיווי
עבודה זרה עא ע"ב
"ואי אמרת משיכה בעובד כוכבים אינה קונה, אמאי דמיו מותרין? הכא במאי עסקינן - דאקדים ליה דינר".
ופירש רש"י:
שהקדים לו דינר - שנתן לו מעותיו קודם לכן.
שהקדים לו - ונתן לו מעות יותר מכדי דמי היין עד שיפסוק הדמים יחזיר לו ישראל את המותר.
אמאי - דמיו אסורין.
וקשה, למה נקטו דוקא דינר שהוא סכום מכובד כמבואר במסכת קידושין דף יא ע"א, והדגיש רש"י שהכוונה היא שנתן את הערך הסחורה כולה, למה לא אמרו שהקדים לו רק פרוטה כדמי קדימה בלבד, כדי שיתקיים קנין?
אלא מכאן ראיה שאין קנין כסף מתקיים אלא רק בהנתן הערך המלא של הסחורה, וכמבואר בקישור זה.