חביב לרצון
ברכות מא ע"א
"ורבנן סברי: מין חביב עדיף".
פירש רש"י: "חביב עדיף - איזהו שירצה דמתניתין - את החביב עליו משמע".
וקשה, הרי לשון המשנה הוא: "וחכמים אומרים: מברך על איזה מהן שירצה", ומשמע שלא חביב עדיף, ולא אחר עדיף, אלא יברך על איזה שיבחר. ואדרבה, רבים יעדיפו לשייר את החביב לסוף בכדי להותיר בפיהם את מתק האפיקומן.
אלא שאין פירוש לשון המשנה כלשון ימינו – שיברך על איזה שיבחר.
אלא פירוש "איזהו שירצה" כמו בפסוקים: (בראשית לג, י) רָאִיתִי פָנֶיךָ כִּרְאֹת פְּנֵי אֱלֹהִים וַתִּרְצֵנִי; (שמות כח, לח) לְרָצוֹן לָהֶם לִפְנֵי ה'; (ויקרא כב, כ) כִּי לֹא לְרָצוֹן יִהְיֶה לָכֶם.
כלומר, אותו הפרי שייסב לו את נחת הרוח הרב ביותר.