סקר
האם אתה לומד עם גמרא מפורשת/מבוארת?






 

פורום פורטל הדף היומי

ברכותב ע"אטו אב תשע"ב11:06למה השימוש במונח "ורמינהו" בסוגיה זו? / ‏שיננא
אמר מר משעה שהכהנים נכנסין לאכול בתרומתן
ורמינהו מאימתי קורין את שמע בערבין משהעני נכנס לאכול פתו במלח עד שעה שעומד ליפטר מתוך סעודתו.
סיפא ודאי פליגא אמתניתין. רישא מי לימא פליגי אמתני'.
לא עני וכהן חד שיעורא הוא.
ורמינהו מאימתי מתחילין לקרות ק''ש בערבית משעה שבני אדם נכנסין לאכול פתן בערבי שבתות דברי ר''מ וחכמים אומרים משעה שהכהנים זכאין לאכול בתרומתן סימן לדבר צאת הכוכבים... קא סלקא דעתך דעני ובני אדם חד שעורא הוא ואי אמרת עני וכהן חד שעורא הוא חכמים היינו רבי מאיר אלא שמע מינה עני שעורא לחוד וכהן שעורא לחוד
לא עני וכהן חד שעורא הוא ועני ובני אדם לאו חד שעורא הוא.


במונח "ורמינהו" משתמשים כאשר מקשים ממקור תנאי על מקור תנאי,
לכן קושיית ורמינהו בסוגיה זו לא מובנת לי:
הרי קושיית הגמרא ("קא סלקא דעתך...") היא על תירוץ הגמרא ("עני וכהן חד שיעורא הוא") ולא על הברייתא שהובאה לפני כן.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר