סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

כלליב ע"איט אב תשע"א15:47מאגר עדי הנוסח לתלמוד הבבלי / ‏לינקוש
ידידים יקרים

המאגר עלה למרשתת! http://www.lieberman-institute.com

מאגר עדי הנוסח לתלמוד הבבלי של המכון לחקר התלמוד ע"ש שאול ליברמן עלה לאינטרנט בימים אלה! לאחר כ"ז שנות עבודה של הקלדת נוסח התלמוד מתוך כל כתבי היד, הדפוסים הראשונים, ורוב קטעי הגניזה, בכל השלבים מפענוח עד להגהה, וכן בניית מאגר עם מנוע חיפוש מתוחכם, והפצתו בתקליטורים, זכינו לפתוח כלי יקר זה לכל העולם כולו באמצעות המרשתת (אינטרנט).

גרסה זו אף מציגה עדכון חשוב על הגרסה הקודמת, ונוספו בה תעתיקי מאות קטעי גניזה. מעתה, יתקדמו העדכונים באופן שוטף ובמקביל לעבודה, ללא צורך להמתנות ארוכות בין עדכון לעדכון. כבגרסה הקודמת, גם בה יש תצלומים של קטעי הגניזה של התלמוד הבבלי מאוסף JTS, וכן תצלומים רבים של קטעי כריכה.

הוצאת אוצר זה לאוויר העולם מסמנת, כך נקווה, עידן חדש ללימוד התלמוד ולחקרו, כשנמצא בהישג יד קורפוס שלם של כל כתבי היד, בצורת טקסט, שניתן לבצע בו חיפושים מדוקדקים, וכן להעתיק ולהדביק למסמך. יש בכוחם של האיסוף יחד והנגישות החדשה ללא תקדים, בכדי פתיחת אוצר זה לכל לומד, תלמיד חכם וחוקר. הדיוק והרב-גוניות של נוסח התלמוד כפי שהיה לפני עידן הדפוס יוגש נוצץ מחדש בכלי אחד לכל מעיין. האפשרות לבדוק במהירות כתבי יד רבים מאוד, ובעיקר לבצע חיפושים מדוקדקים ומהירים לרוחב המאגר כולו עשויים לקדם מחקרים ובירורים בדרך שלא היתה ביכולתו של מעיין אחד בשיטות אחרות, גם במשך שנים ארוכות.

התפתחות זו נתאפשרה מתוך שותפותה הברוכה של חברת סידיאי סיסטמס (CDI Systems). המאגר מופץ כמינוי למוסדות וליחידים. הסדר זה יאפשר לרבבות משתמשים להשתמש במאגר ללא תשלום, דרך מינוי מוסדי של אוניברסיטאות, ספריות, ישיבות, כוללים ומכוני מחקר. כבר הצטרפו לחוג המשתמשים אוניברסיטאות וספריות חשובות בארץ ובחו"ל, כשמאגר עדי הנוסח יוגש לכל אנשי אותו מוסד עם שאר אתרי המחקר כמקובל. חלקו של מכון ליברמן המתקבל מדמי המינוי ייתן לו, כך אנו מקווים, להשלים, ללא הפסקות וללא תלות בתרומות, את המשימות הנשארות, וביניהן תוספת הגהה שלישית ופענוח במקומות הנצרכים, והוספת כמה שיפורים המתוכננים אצלנו זה מכבר.

ברכת התודה לכל מי שסייע בידנו להביא את העשייה הזאת עד הלום: הַמְּרַכְּזִים במשך התקופות השונות, צוותי העבודה, פרוייקט השו"ת של אוניברסיטת בר-אילן, מנויים, תורמים, ומעודדים.

אני מבקש ממך לפנות למוסד להשכלה גבוהה, מכון או מוסד אחר שאתה קשור אליו ולייעץ לאחראים לרכוש מינוי מוסדי, וכן לעודד אנשי סגל וסטודנטים במוסדות אחרים לעשות כן. מהלך זה יביא את תורת חז"ל לצבורים רבים בצורה חדשנית המעודדת עיון, ויספק כלי חשוב לקידום המחקר והלימוד. כאמור, בדרך זו גם יסתייע למכון ליברמן להמשיך בעבודתו. יחידים רשאים לקבל שימוש חפשי לתקופת ניסיון.

אם כל מי שיקבל מודעה זו יעביר אותה הלאה למכרים העשויים להתעניין, ולכל אדם שיראה לו לנכון לקרב אותו לתלמוד ולמסורת הנוסח, אזי שותפות זו תביא חיזוק רב לקידום הלימוד והעיון, התורה והמחקר. על כך אני מודה לך מראש.

לשם מידע ובירורים על מינויים מוסדיים וחיבור ליחידים פנו ליעל פורת, [email protected]

ברכה נאמנה

שמא פרידמן

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר