var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9487;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9487","0","חידה","01/05/11 10:23","כז ניסן","תשע"א","10:23","מתפעל","איזה יום בשנה יש בו הכי הרבה קרבנות ציבור שבאים לחובת היום?


נא לפרט.","148","","4751","True","True","False","","1295","94.188.248.70","0","0","",""),new Message("9490","9487","שבת סוכות","01/05/11 10:38","כז ניסן","תשע"א","10:38","המכריע","דומני שכך מפורש בסוגיית התקיעות.
לפרט? זה כבר קשה...","199","","4751","True","True","False","","203","95.86.92.183","0","9487","",""),new Message("9497","9487","ועוד חידות","01/05/11 11:56","כז ניסן","תשע"א","11:56","עציוני","כיצד יתכנו חמישה ימים ברצף בהם קוראים בתורה אך לא אומרים הלל?

מהו התאריך אשר בו בחלק מן השנים אומרים הלל ובחלק מן השנים - תחנון?

כיצד יתכנו שתי שבתות רצופות בהן קוראים את אותה ההפטרה? (אני מכיר שתי תשובות, ויש קשר מסויים ביניהן)","159","","4751","True","True","False","","330","132.70.40.183","0","9487","",""),new Message("13064","9487","חידה חדשה טריה","24/08/11 08:56","כד אב","תשע"א","08:56","מתפעל","חם מהתנור

איך יכול להיות,

אדם טמא נוגע בחפץ מסוים, ועכשיו הדין הוא שחלק מהחפץ טמא וחלק טהור?
שייך דבר כזה?","148","","4636","True","True","False","","211","94.188.248.67","0","9487","",""),new Message("9493","9490","אני יכול לפרט ","01/05/11 11:34","כז ניסן","תשע"א","11:34","דוד שפירא","יש תמיד שזה 2 כבשים, יש מוסף של שבת שזה עוד2 כבשים ויש מוסף של היום הראשון של סוכות שהוא 13 פרים 2 אילים ו14 כבשים ושעיר לחטאת. כך הכל 34 בהמות 33 עולות 1 חטאת. ה33 עולות הם 18 כבשים 2 אילים ו13 פרים.","180","","4751","True","True","False","","300","31.44.130.136","0","9487","",""),new Message("9507","9493","יישר כח","01/05/11 12:46","כז ניסן","תשע"א","12:46","מתפעל","מישהו הטעה אותי.
אמר לי שכולם עונים יו"ט ראשון של סוכות בגלל ה - 13 פרים אבל בשבועות יש 2 סטים.
מוספים שבפרשת פנחס והקרבנות שבאים עם 2 הלחם שבפרשת אמור.

הטעות שלו היתה שבסוכות יש גם כפול כבשים. 14 במקום שבע כך שבסוכות יש יותר
מבשבועות. בשבועות יוצא אם זה נופל בשבת שיש 26 קרבנות.","148","","4751","True","True","False","","221","94.188.248.70","0","9487","",""),new Message("9498","9497","לגבי החידה השניה התאריך הוא ג' כסליו.","01/05/11 12:18","כז ניסן","תשע"א","12:18","דוד שפירא","התאריך הוא ג' טבת, אם השנה היא שלימה (חשוון וכסליו מלאים) או כסדרה (חשוון חסר כסליו מלא) אומרים תחנון, ואם השנה חסרה (חשוון וכסליו חסרים) אומרים אז הוא חלק מחנוכה ואומרים הלל.","180","","4751","True","True","False","","284","31.44.130.136","0","9487","",""),new Message("9500","9497","עיין","01/05/11 12:23","כז ניסן","תשע"א","12:23","המכריע","עיין בחוברת של מתפעל קובץ חידו"ת או"ח שאלה טו ושאלה יב. על השאלה הראשונה והשלישית.","199","","4751","True","True","False","","184","95.86.92.183","0","9487","",""),new Message("9520","9497","לגבי החידה הראשונה-","01/05/11 17:24","כז ניסן","תשע"א","17:24","ביינישית","אם ראש השנה יוצא בחמישי: חמישי, שישי- ראש השנה; שבת; ראשון- קריאה של תענית; שני- קריאה רגילה של ימי שני.","141","","4751","True","True","False","","168","212.235.59.51","0","9487","",""),new Message("9521","9497","עוד דבר מעניין לגבי הפטרה,","01/05/11 17:37","כז ניסן","תשע"א","17:37","ביינישית","(בלי קשר לחידות הנ"ל אך בעקבות השבת האחרונה)-

השבת קראו בביהכנ"ס שלי (ואני מאמינה שכך בשאר בתי כנסת אשכנזים) את ההפטרה מעמוס- הלא כבני כושיים...
אולם בחלק מהחומשים מופיע שזו ההפטרה של אחרי מות, ואילו בקדושים אמורים לקרוא את יחזקאל כב- התשפוט התשפוט וכו'.

עיינתי בכמה ספרי מנהגים ומתברר שבמקור, כפי הנראה, המנהג הוא אכן הפוך ממה שהיה ברוב החומשים, וההפטרה של יחזקאל שייכת דווקא לקדושים ושל עמוס לאחרי מות, ואם מעניינים בתוכן של ההפטרה מיחזקאל היא בהחלט מתאימה בתכנים לפרשת קדושים.
אולם, מתברר שיש בפועל "מאמץ" גדול במנהג, שלא לקרוא את ההפטרה מיחזקאל בגלל התוכחה הקשה שבה. לכן אם הפרשות מחוברת, קוראים את ההפטרה מעמוס למרות שהיא שייכת בעיקרון לאחרי מות ולא לקדושים (כאמור בחלק מהחומשים זה מודפס הפוך אבל כנראה כך במקור וכך מצוי גם במשנה ברורה בסוף הל' ראש חודש). גם אם הפרשות נפרדות (בשנה מעוברת), בד"כ אחת מהם יוצאת בשבת מיוחדת- ראש חודש, ערב ראש חודש, שבת הגדול (כמו השנה) וכן הלאה, ואז בשבת האחרת, קוראים את ההפטרה מעמוס.

בפועל, הקריאה של ההפטרה ביחזקאל כב היא נדירה מאד. הסתכלתי בלוחות שנה, וזה לא צפוי לצאת בשנים הקרובות, והפעם האחרונה שזה קרה היה ב1997 ולפני כן ב1973.
אם יש פה איזה גבאי או בעל קורא עם זכרון טוב שזוכר שקראו אצלם את ההפטרה הזאת מתישהו אשמח לשמוע :)

התופעה מעלה מחשבות מעניינות סביב השאלה (עליה חלקו כבר במס' מגילה) האם קוראים בתוכחות. שאלה זו מעניינת לא רק ברמת המנהג או ההלכה אלא גם ברמה המחשבתית: אם דברים כתובים, למה שלא נקרא אותם?","141","","4751","True","True","False","","178","212.235.59.51","0","9487","",""),new Message("13056","9497","החידה השלישית","23/08/11 16:34","כג אב","תשע"א","16:34","אהרן","כשפורים חל בשבת (פורים המשולש) מפטירים הפטרת פרשת זכור.","226","","4637","True","True","False","","137","81.218.178.70","0","9487","",""),new Message("9503","9500","איפה?","01/05/11 12:35","כז ניסן","תשע"א","12:35","שיננא","איזו חוברת?","146","","4751","True","True","False","","202","84.229.55.80","0","9487","",""),new Message("9506","9503","חוברת "קובץ דברי חידו"ת"","01/05/11 12:44","כז ניסן","תשע"א","12:44","המכריע","כך נקראת החוברת של ידידנו מתפעל, ובה כמה מאות חידות מופלאות. בקשו נא ממנו. הוא הוסיף כאן איזו חידה שעוד לא מופיעה אצלו בחוברת, ואתם הוספתם חידות ידועות יחסית שכולם וכל חברותיהן כבר נדפסו אצלו.. אני אישית זכיתי לשמחת המועד בזכות החוברת שלו. רק קצת היה לי קשה להתאפק לכתוב תוך כדי קריאה, ונאלצתי לשחזר מעט ממה שהיה לי לומר, מהזיכרון אחר המועד.
אולי הוא יכול להעלות לאתר אחרי שישמיט את שמו המלא... לאוהבי חידות תורניות זה פשוט תאווה לעינים.","199","","4751","True","True","False","","916","95.86.92.183","0","9487","",""),new Message("9508","9503","אשמח לתת מתנה לכל חבר בפורום","01/05/11 12:49","כז ניסן","תשע"א","12:49","מתפעל","יישר כח המכריע על דבריך הטובים. אתה לארג'. רוב החידות מלוקטות, לא שלי.","148","","4751","True","True","False","","196","94.188.248.70","0","9487","",""),new Message("9514","9507","לא ספרתי מה יש בשבועות,","01/05/11 13:57","כז ניסן","תשע"א","13:57","דוד שפירא","אבל גם לפי הטעות שלך עדיין יוצא שבשבועות יש 26 וביום טוב ראשון של סוכות יש 27.","180","","4751","True","True","False","","271","31.44.130.136","0","9487","",""),new Message("9586","9507","היה שיעור של הרב יצחק גינזבורג אצלנו ביש","02/05/11 16:36","כח ניסן","תשע"א","16:36","דוד שפירא","בישיבה ותוך כדי השיעור הוא הביא הלכה ברמב"ם שמסכמת את מספר הקורבנות של חג השבועות.
וזאת ההלכה פרק ח' מהלכות תמידין ומוספין הלכה א': "ביום חמשים מספירת העומר הוא חג השבועות והוא עצרת וביום הזה מקריבין מוסף כמו מוסף ראש חדש שני פרים ואיל ושבעה כבשים כולם עולות ושעיר חטאת ואלו הן הקרבנות האמורות בחומש הפקודים והם מוסף היום ועוד מביאין יתר על המוסף ביום הזה מנחה חדשה שתי הלחם ומקריבין עם הלחם פר ושני אילים ושבעה כבשים הכל עולות ושעיר חטאת ושני כבשים זבח שלמים ואלו הן הקרבנות האמורות בחומש ויקרא נמצא הקרב ביום זה יתר על שני התמידין שלשה פרים ושלשה אילים וארבעה עשר כבשים הכל עשרים בהמה עולות ושני שעירי חטאות נאכלים ושני כבשים שלמים נאכלים:" יוצא מפה שסך הכל בשבועות שחל בשבת מקריבים 28 בהמות 24 עולות, 2 חטאות ו2 שלמים.
אני לא יודע מי הטעה אותך שיש 26.","180","","4750","True","True","False","","293","95.86.82.162","0","9487","",""),new Message("9518","9508","האם החוברת שלך כוללת חידות לשון?","01/05/11 16:32","כז ניסן","תשע"א","16:32","יאירה","","192","","4751","False","True","False","","194","95.86.117.148","0","9487","",""),new Message("9574","9518","לא","02/05/11 12:26","כח ניסן","תשע"א","12:26","מתפעל","","148","","4750","False","True","False","","152","94.188.248.70","0","9487","",""),new Message("9563","9521","על הפטרות אחרי מות וקדושים","02/05/11 08:52","כח ניסן","תשע"א","08:52","עציוני","אכן, הפטרת "התשפוט התשפוט" היא ההפטרה הנדירה ביותר ונקראת רק בכ 6% מן השנים! כפי הנראה הדבר באמת קשור לרתיעה מקריאה אודות תועבות ירושלים, כפי המעשה בראב"ה בגמ' במגילה. נדיר מאוד שפרשיות אחרי מות וקדושים נקראות כל אחת עם ההפטרה הראויה לה (בדרך כלל או שהן מחוברות, או - אם נפרדות - אחת מהן היא שבת הגדול או ר"ח, ארבע פרשיות וכד') ולכן ניתן להימנע מקריאת "התשפוט". אגב, מנהג ירושלים הוא שגם במקרים נדירים אלה, מפטירים בשתי השבתות את "הלא כבני כשיים" על מנת שלא להזכיר את תועבות ירושלים (וזו אחת התשובות לחידה ג)","159","","4750","True","True","False","","456","132.70.40.183","0","9487","",""),new Message("16091","13056","כמו כן בשבת יום הכיפורים במנחה","21/12/11 21:17","כה כסלו","תשע"ב","21:17","אהרן","קורים בהפטרה מפסוקי הפטרת שבת שובה -מי קל כמוך וגו'- שקרו בשבת שובה שקרו בשבת הקודמת (אכן לא ממש את אותו הפטרה. הקשר בין שני הפעמים מובן שהרי ידוע שפורים כפורים).","226","","4517","True","True","False","","194","212.76.101.237","0","9487","",""),new Message("13080","13064","מסכת כלים פרק כה משנה ו","24/08/11 12:58","כד אב","תשע"א","12:58","דוד כוכב","כְּלִי <של חרס> שֶׁנִּטְמָא אֲחוֹרָיו בְּמַשְׁקִין, אֲחוֹרָיו טְמֵאִים, תּוֹכוֹ וְאָגְנוֹ וְאָזְנוֹ וְיָדָיו טְהוֹרִין.","125","","4636","True","True","False","","131","31.44.128.212","0","9487","",""),new Message("17517","13064","האם ה'חפץ' הזה כולל אדם?","09/02/12 15:43","טז שבט","תשע"ב","15:43","כדי","אם כן, הציור הוא אדם שנטמא לשרץ (וכן כל וולד טומאה אחר) שנגע בידיו של אדם אחר, שאז רק ידיו טמאות, כמבואר ברש"י חגיגה (יח: כ:).

בתחילה חשבתי על שלג כנדה (יז.) אך משמע קצת שלא לאופן כזה התכוונת.","249","","4467","True","True","False","","177","109.186.56.219","0","9487","",""),new Message("13101","13080","יפה, אבל לא לזה התכוונתי","24/08/11 14:25","כד אב","תשע"א","14:25","מתפעל","זה קשור לאחד מדפי הדף היומי האחרונים.

ולא מדובר בציור שיש הבדל בכלי עצמו אלא הכלי הוא חפץ אחיד חלקו הראשון שווה בדיוק נמרץ לחלקו השני ובכל זאת חלק טהור וחלק טמא.","148","","4636","True","True","False","","177","94.188.248.67","0","9487","",""),new Message("16116","13080","במחילה הרב כוכב לענ"ד זו לא התשובה לשאלה","23/12/11 01:19","כז כסלו","תשע"ב","01:19","איתן","המשנה מדברת על כלי חרס שנטמא במשקין, ואילו החידה היתה על אדם שנגע בכלי.
אמנם עבר זמן רב מאז שנכתבו החידה והתגובה, אבל בימים אלו למדנו את הסוגיא בכורות ל"ח ע"א על המשנה הזו.","123","","4515","True","True","False","","231","31.44.128.160","0","9487","",""),new Message("16117","16116","טוב","23/12/11 02:34","כז כסלו","תשע"ב","02:34","דוד כוכב","","125","","4515","False","True","False","","95","213.151.38.89","0","9487","",""),new Message("17556","17517","אני כבר לא זוכר בדיוק אבל","12/02/12 15:49","יט שבט","תשע"ב","15:49","מתפעל","זכור לי שזה היה קשור לחבל של מיטה.
עם דעה במפרשים של המשנה ששייך מצב שחלק מהחבל נטמא וחלק לא.","148","","4464","True","True","False","","272","94.188.248.67","0","9487","","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);