var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=774;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("774","0","חיזוק מהמהרש"א לכתיבה בפורום ","31/08/09 08:49","יא אלול","תשס"ט","08:49","לינקוש",""אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו"

מהרש"א בח"א:
יש לפרש כי עיקר הלימוד ושנעשה בו רושם הוא הלימוד הבא מכתיבת יד אשר על כן נקראו החכמים סופרים.","58","","5355","True","True","False","","2205","84.228.179.1","0","0","בבא בתרא|י ע"ב",""),new Message("775","774","פירושים נוספים ל"תלמודו בידו"","31/08/09 08:55","יא אלול","תשס"ט","08:55","לינקוש","בשם הגר"א מובא שהכוונה למי שחזר פעמים רבות על תלמודו, וכמו שאמרו (חגיגה ט:) 'אינו דומה שונה פרקו מאה פעמים לשונה פרקו מאה ואחד', וזהו שאמר אשרי מי שבא 'לכאן', שתיבת 'לכאן' עולה בגימטריא מאה ואחד.

רבינו חננאל (פסחים נ ע"א) כתב:
ושמעתי אשרי מי שיבא לכאן ותלמודו בידו
יש מי שאומר שגורס על פה כי הלך וגרסתו עמו
ויש מי שמפרש מי שיבא בכאן ומעשיו מיסדים ותלמודו שקיים כל מה שלמד נמצא כאלו הביא ראיותיו עמו","58","","5355","True","True","False","","343","84.228.179.1","0","774","בבא בתרא|י ע"ב",""),new Message("809","775","הוספה לדבריו המאלפים של לינקוש","02/09/09 10:44","יג אלול","תשס"ט","10:44","כתבן","ברבותינו חכמי הדורות, מצאנו ג' הגדרות מרכזיות לביאור "ותלמודו בידו". חלק ביארו על עמל התורה. חלק ביארו על זכרון התורה. וחלק ביארו על לימוד התורה לשמה. וכך, ברבינו חננאל (פסחים נ) ביאר את הענין שידע את תלמודו בע"פ וכל מקום שנמצא תלמודו עימו וזה המכוון תלמודו בידו. וביאר עוד שכאשר מגיע לעולם הבא וקיים את מה שלמד אז יש לו ראיות על לימודו.
ובהקדמה לספר הבתים ג"כ כתב על זו הדרך רק הוסיף שאף זה חלק מעמל התורה שאדם יגע יומם ולילה בתורה שבע"פ ובתורה שבכתב לדעת פירושיה ודיקדוקיה ועי"ז הדברים מחודדים בפיו והוא המעולה ביותר וע"ז אמרו אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו.
בתשב"ץ (הקדמון) עניני חסידות (סי' תקכט') ביאר שהענין הוא בעשיית התורה והמצוה לשמה. שבעת פטירתו של אדם בא מלאך ומזכיר לו את כל לימודו שלמד לשמה וע"ז אמרו אשרי מי שבא וכו'. המהרש"א (אצלנו בב"ב י') כתב שעיקר הלימוד ושנעשה בו רושם הוא הלימוד הבא מכתיבת יד אשר ע"כ נקראו החכמים סופרים.
בשו"ע הגר"ז (הל' ת"ת פ"א ה"ד) ביאר שאדם שלא עמל ויגע בלימוד התורה בעולם יצטרך לחזור ולעמול על דברי התורה ולכן אמרו חכמים אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו כדי שלא יצטרך לשוב עוד פעם.","66","","5353","True","True","False","","687","80.178.70.71","0","774","בבא בתרא|י ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);