var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=622;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("618","0","בבא בתרא - ממש מסתורי","20/08/09 23:09","ל אב","תשס"ט","23:09","shay","מעניין המסכת הגדולה ביותר היא בבא בתרא.
מספר הדפים תואם את מספר הפסוקים בפרק תהלים הגדול ביותר - קי"ט
וכן את מספר הפסוקים בפרשה בתורה הגדולה ביותר- פרשת נשא.

למי שיש הסבר רציונלי מוזמן לבאר
בתודה שי","83","","5369","True","True","False","","1457","212.76.100.65","0","0","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("619","618","מעניין בהחלט!","20/08/09 23:15","ל אב","תשס"ט","23:15","לינקוש","יפה.

22 אותיות א"ב כפול 8. מעניין אם יש לזה איזה משמעות מיוחדת.

אגב, לגבי דבריך - "המסכת הגדולה ביותר" - ראה דיון לעיל, שהיא הגדולה במספר הדפים אך לא בכמות המילים והאותיות.","58","","5369","True","True","False","","247","77.126.164.131","0","618","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("628","618","כן, אבל בבא בתרא מתחילה מדף ב'...","22/08/09 21:39","ב אלול","תשס"ט","21:39","ERIK85","","78","","5367","True","True","False","","170","84.229.215.144","0","618","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("47896","618","מתהלים נלמד גם לפרשת נָשֹׂא ולב"ב","24/01/17 12:40","כו טבת","תשע"ז","12:40","דוד כוכב","בתהלים מבואר שהמספר הוא בדוקא, כל אות מאותיות הא'-ב' שמונה פעמים.

ומפורש בגמרא שיש בכך מעלה מיוחדת.
במסכת ברכות דף ד ע"ב:
"אמר רבי אלעזר אמר רבי אבינא: כל האומר תהלה לדוד בכל יום שלש פעמים - מובטח לו שהוא בן העולם הבא. מאי טעמא? אילימא משום דאתיא באל"ף בי"ת - נימא אשרי תמימי דרך דאתיא בתמניא אפין?".

כלומר,
א) יש מעלה מיוחדת בכך שנמנות כל האותיות, הגמרא נשארת בקביעה זו גם לענין אשרי.
ב) יש גם מעלה בכך שיש שמונה פסוקים לכל אות, אחרת לא מובנת קושיית הגמרא. גם בענין זה אין הגמרא חוזרת בה, היא רק מוצאת מעלה אחרת וחשובה באשרי.
ולמה דוקא 8? 'ברכה כפליים' של אַרְבָּעָה פָנִים לְאֶחָת (יחזקאל א, ו).

נמצא שהחשבון השלם: 8 פעמים 22 אותיות = 176 יש בו מעלה של כללות הכל.","125","","2655","True","True","False","","273","95.86.121.75","0","618","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("621","619","האלמנה והאחים רום","20/08/09 23:22","ל אב","תשס"ט","23:22","shay","כידוע את סדר הדפים סידרו בדפוס וילנא של האלמנה והאחים רום
כך "שהלך" להם ואין ליחס לזה משמעות מיוחדת
מעניין בהוצאות אחרות ישנות מה קורה שם בעניין זה","83","","5369","True","True","False","","329","212.76.100.65","0","618","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("622","621","אם לדייק - דניאל בומברג (המדפיס הנוצרי)","20/08/09 23:29","ל אב","תשס"ט","23:29","לינקוש","חלוקת הדפים בש"ס נקבעה הרבה יותר מוקדם.

הנה ציטוט מויקיפדיה:
המהדורה המלאה הראשונה של התלמוד הודפסה בשנים ר"פ-רפ"ג (1520 - 1523) בבית הדפוס של דניאל בומברג בוונציה. במהדורה זו נקבעה לראשונה חלוקת הדפים של התלמוד המקובלת עד היום, שבה התלמוד מחולק לדפים - כל מסכת מתחילה בדף ב', אחרי השער - וכל דף מחולק לשני עמודים, א' וב'. כן נקבעה צורת הדף של התלמוד, עם פירוש רש"י בצד הפנימי של הדף, פירוש התוספות בצד החיצוני ונוסח התלמוד עצמו במרכז.

אכן, בכתבי היד - חלוקת הדפים אחרת לחלוטין.

אבל עדיין שאלה במקומה עומדת - הקב"ה סובב כך את הדברים שבבבא-בתרא יהיה קע"ו דפים (כמו בפסוקי כי תשא ובתהילים קי"ט) - ומה הטעם לכך?","58","","5369","True","True","False","","1187","77.126.164.131","0","618","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("624","622","תודה לך על הדיוק ועל מהירות התגובה","20/08/09 23:35","ל אב","תשס"ט","23:35","shay","","83","","5369","False","True","False","","238","212.76.100.65","0","618","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("629","628","ERIK85 - מה התכוונת? אינך ברור","22/08/09 21:52","ב אלול","תשס"ט","21:52","לינקוש","","58","","5367","False","True","False","","188","84.229.28.122","0","618","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("632","629","מס' הדפים בבבא בתרא הוא לא קע"ו אלא קע"ה","22/08/09 22:45","ב אלול","תשס"ט","22:45","ERIK85","מכיוון שהמסכת מתחילה בדף ב' (כמו כל מסכת בש"ס) ולכן זה לא כמו מספר הפסוקים בתהילים קי"ט ובפרשת נשא (ולא "כי תשא" כמו שכתוב למעלה...) ששם מתחילים את הספירה מפסוק א'...","78","","5367","True","True","False","","154","84.229.215.144","0","618","בבא בתרא|ב ע"א",""),new Message("633","632","אה... הבנתי. אבל -","22/08/09 23:22","ב אלול","תשס"ט","23:22","לינקוש","להשכלה כללית: למה אין דף א?

ידוע ה"וורט" (שאקטואלי ממש להיום - יום סיום ב"מ) - שמי שמסיים מסכת ומרגיש גאוה וכדו' אז אומרים לו: "ריקא, כלום את דף א למדת?" [ולכן גם התורה נפתחה באות ב'].

אבל, נראה שהסיבה האמיתית היא, ש(הכריכה או) הדף הראשון לפני "דף ב" - נספר כדף א. כי באמת מבחינת בית הדפוס - לפני "דף ב" מופיע דף נוסף [הדף שבו כתובים כל המפרשים במסכת וכו' - דף הפתיחה].

אבל - לענייננו - ניתן לומר שבכל זאת סובב המסובב שיהיו -מבחינת בית הדפוס - קע"ו דפים בבבא בתרא. שהרי ממילא כבר הוזכר לעיל, שכל עניין הדפוס הוא אקראי ורק מלפני 500 שנה יש חלוקה כזו לדפים, ובהחלט בכתבי היד של התלמוד היתה כמות דפים אחרת. אז בא הדפוס, עם כללי הדפוס (להקדיש דף א לשער), וקבע קע"ו דפים למסכת בבא בתרא.","58","","5367","True","True","False","","200","84.229.28.122","0","618","בבא בתרא|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);