var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=38311;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("38311","0","האשה באו ואמרו לה כו': בעד אחד ,,,(רש"י)","05/01/15 06:39","יד טבת","תשע"ה","06:39","אלף בית רשי","בשיטתו של הגרמ"מ מלובביץ זצוקללה"ה בביאורי רש"י על התורה מוכיח כמה פעמים שכשרש"י מצטט בד"ה את התיבות הראשונות של הפרשה בנוסף למילים המדוייקות אותם בא רש"י להסביר יש קשר ישיר להסבר הדבר עיין בריש פרשת ויגש,
חשבתי שאולי גם ברש"י על הש"ס כלל זה נכון ועדיין לא בדקתי לעומק, וכאן אני חושב למצוא רמז לכך בשני אופנים מדוע רש"י כתב גם את המילה הראשונה של הפרק בד"ה,
וכוונתו להסביר מדוע באמת נקט התנא לשון רבים כשמדובר בעד אחד והביאור לכך יתכן בב' אופנים:
א)שהלשון האשה שהלך בעלה למדינת היום ובא ואמר לה וכו' נשמע לשון שאינה מובנת,
ב)כפי שנראה בגמרא שהסיבה שמאמינים לעד אחד הוא מפני שהאשה חוקרת ועל כן זה עדות שמתקבל בצירוף "האשה" ועל כן האשה והעד הם כעין שניים ועל כן זה נקרא "באו ואמרו"","278","","3408","True","True","False","","815","76.68.226.85","0","0","יבמות|פז ע"ב",""),new Message("38326","38311","צריך בדיקה","06/01/15 00:49","טו טבת","תשע"ה","00:49","המכריע","דומני שכך דרך כתבי היד של רש"י וגם תוס'. באין סוף פרקים. אולי רובם. (כשאין מה לפרש בטבעיות על המילים הראשונות עצמם). והיה כתוב בכתב היד ככותרת את שם הפרק אולי באותיות גדולות יותר. כך שאין לזה כל משמעות.","199","","3407","True","True","False","","318","95.86.127.229","0","38311","יבמות|פז ע"ב",""),new Message("38329","38326","דומני לסתור? אף אני כתבתי שצריך חקירה","06/01/15 06:05","טו טבת","תשע"ה","06:05","אלף בית רשי","להלן מדגם ממסכתינו
1)ארבעה אחין. ולא מתייבמות. מפרש טעמא בגמ' משום זיקה דכיון דתרוייהו זקיקן להאי ולהאי קמא דמייבם פגע באחות זקוקתו דהויא כאשתו:

גם כאן אפשר שרומז שענין זה נלמד בגמרא במכוון למספר ארבעה

2)הבא על יבמתו שוגג. כסבור שהיא אשתו או אשה אחרת:

כאן המדפיסים לא שמו נקודה אבל רש"י מדלג את המילה "בין" וברור שהסרו של רש"י הוא גם על המילים הראשונות שציטט מתחילת הפרק

3) אלמנה לכהן גדול: הכניסה לו עבדי מלוג. מה שהאשה מכנסת לבעלה ושמה לו לקבלם עליו באחריות כתובתה כמו שכותבין ודא נדוניא דהנעלת ליה והוא מוסיף כנגדן וכותב סך הכל קבל עליו פלוני כך וכך בכתובתה קורין צאן ברזל ויש שמכנסת ממון הרבה ואינה כותבת כולו בכתובתה ומשיירת לעצמה הן נכסי מלוג והבעל אוכל פירות והקרן שלה קיים ואם מתו מתו לה או פחתו פחתו לה לשון צאן ברזל קרן קיים שאין פוחת ונפסד שאפילו מתו כולן אחריותן עליו לשלם לה כשימות או יגרשנה:

אין לי כרגע הסבר מיוחד

4)יש מותרות. כהן הדיוט שנשא את האלמנה. ה''ה לבתולה דכשמת נעשית אלמנה ואסורה לכ''ג אחיו ובגמרא פריך ליתני בתולה:
כאן יתכן שרש"י רומז לדברי תוס' שפרק זה הוא כעין סיכום ואם הכותרת "יש מותרות " היה צריך ליכתוב גם אלמנה וגם בתולה ולכן הגמרא שואלת

5)נדון דנן

6)ואפילו שלשתן הדיוטות. שאינן (מסנהדרי עירן) ובגמרא פריך מאי דיינין:

כאן רש"י לא מצטט את תחילת הפרק מצות חליצה

7)אין ממאנין. יתומה שהשיאוה אמה ואחיה אלא מן האירוסין:

גם כאן רש"י לא מצטט את תחילת הפרק בית שמאי

8)חרש. כשם שכונס ברמיזה. מה טעם קאמר כלומר כקידושין . כך גירושין וכן פקח בחרשת ברמיזה כנס שרמז באצבע עד שנתרצית לו וברמיזה אם רצה להוציא יוציא:

כאן ברור שציטוט המילה הראשונה היא חלק מהפשט

9)האשה ושלום בעולם. שאין . שעת חירום דתימא בדדמי מאומד לבה אם פירש הימנה חדש או חדשים ודאי הואיל ולא חזר הרגוהו ליסטים דהואיל ולאו שעת חירום אי לא חזיתיה דמית חיישא לקלקולא שמא יבא לאחר שניסת ותהא מקולקלת כדאמר בהאשה רבה (לעיל דף פז:) ולא אמרה בדדמי:

כאן אפשר שרומז גם לענין שם הפרק "האשה שלום" ע"ש שלום בעולם ומבדיל בין "האשה רבה" שרש"י מביא בתוך דבריו

10)האשה שהלך בעלה כו' לא תנשא. הואיל ובלא בנים יצא בעלה:
כאן וודאי מפרש את כל הענין וכתב וכו' (גם בהאשה רבה כתב וכו')

בשאר הפרקים הביאור ברש"י הוא ממש על המילים הראשונות שהם שם הפרק

לסיכום המדגם ממסכת יבמות הוא לא חד משמעי לשום כיוון ויש לזכור שיש שני פרקים שרש"י לא מצטט שמם בתחילת הדיבור

לגבי כתב יד אני משאיר לידידי החוקרים לחקור זאת כי אני כרגע לא יכול להתפרש לתחום המחקר בהיותי כרגע עסוק בפשט בלבד הנראה לעיני","278","","3407","True","True","False","","196","76.68.226.85","0","38311","יבמות|פז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);