var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33713;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33713","0","בנוגע למונח "תיקו"","16/03/14 22:11","יד אדר ב","תשע"ד","22:11","לינקוש","כאן הובאו מספר פירושים.

וראיתי כעת בשם הפרי מגדים (באגרתו המופיעה בראש ספרו "פרי מגדים" על שו"ע או"ח) שכותב שיש הבדל בין הפירושים של המילה תיקו, ויש בזה נפקא מינה להלכה, האם אפשר לפשוט ספק זה - כי חז"ל קיבלו בקבלה אימתי פירושה של המילה תיקו הוא "תיק" , ואז יש מקום לפשוט אותה, ומלבד זאת, תיקו שכזה יהיה הדין ספק דרבנן לחומרא שהרי אין זה ספק שהוכרע כי אין בו הכרעה, אלא ספק ידיעה וחסרון חכמה. לעומת זאת כשהכוונה תיקו היא תקום או תשבי יתרץ וכו', אזי הספק הוקבע לספק ללא הכרעה, אי אפשר בשום אופן להכריעו לצד אחד, עד שיבוא אליהו, והדין הוא ספק דרבנן לקולא [אם מדובר בדין דרבנן].","58","","3695","True","True","False","","959","84.228.32.73","0","0","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);