var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26346;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","74"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26346","0","ראיתי חידה יפה","21/01/13 07:25","י שבט","תשע"ג","07:25","מתפעל","היכי משכחת לה כהן שנשוי לאשתו בכשרות, אמנם אם יפטר אותו כהן מהעולם והיא תישאר אלמנה, תוכל להתחתן עם כל איש ישראל אבל לא תוכל להתחתן עם אף כהן.
מדוע?","148","","4122","True","True","False","","1024","212.29.198.117","0","0","כללי|",""),new Message("26348","26346","נעשה פצו"ד לאחר נשואיו?","21/01/13 07:58","י שבט","תשע"ג","07:58","המכריע","","199","","4122","False","True","False","","100","95.86.121.15","0","26346","כללי|",""),new Message("26353","26346","אחר מות בעלה הכהן התחתנה והתגרשה..","21/01/13 08:23","י שבט","תשע"ג","08:23","יהודי_קדום","ובכך נאסרה לכל כהן .
ברור שאין זו כוונת המחבר - אבל זו תשובה אפשרית ואני דורש לפחות נקודה אחת!","233","","4122","True","True","False","","133","79.182.145.217","0","26346","כללי|",""),new Message("26357","26346","אם","21/01/13 09:50","י שבט","תשע"ג","09:50","כדי","לאחר שנישאה לראשון, יצא עליה קול שפלוני גירשה לפניו, שלראשון מותרת כיוון דלקלא דבתר נישואין לא חיישינן. אך אם מת בעלה הראשון אסורה לכל כהן, כיוון דלגביו הוי קול שלפני נישואין. וזה מבואר בגיטין (פא.) ובאה"ע סי' ו.","249","","4122","True","True","False","","189","109.64.219.96","0","26346","כללי|",""),new Message("26365","26346","והיכי משכחת לה בהיפך: מותרת אף לכהן","21/01/13 10:12","י שבט","תשע"ג","10:12","יהודי_קדום","למרות שנתגרשה או נתאלמנה?

יש דבר כזה!

אני מתלבט אם לבקש מהרב כדי לתת לנו "פסק זמן" לפחות לכמה שעות לפני שישיב כהרף עין.","233","","4122","True","True","False","","143","79.182.145.217","0","26346","כללי|",""),new Message("26376","26346","(לחידת מתפעל) משכחת לה שמת ובן אין לו,","21/01/13 12:01","י שבט","תשע"ג","12:01","כוכב קטן","ואחיו אינו כהן אלא בן גרושה או חלוצה, או שאחיו כהן גדול, או אפילו כהן הדיוט אלא שאינו יכול ליבמה, מפני שהיא "שניה" לו, ואסורה עליו מדבריהם.

ובכה"ג מותרת לכל ישראל ע"י חליצה, אבל לכהן אסורה.","262","","4122","True","True","False","","85","95.86.93.19","0","26346","כללי|",""),new Message("26382","26346","שמא מדובר שבעלה זצ"ל היה ספק חלל?","21/01/13 12:49","י שבט","תשע"ג","12:49","יהודי_קדום","כי " משפחה שנתערב בה ספק חלל כל אלמנה מאותה משפחה אסורה לכהן לכתחלה"

(משנה תורה - ספר קדושה-הלכות איסורי ביאה - פרק תשעה עשר, כג)","233","","4122","True","True","False","","114","79.182.145.217","0","26346","כללי|",""),new Message("26397","26346","כגון","21/01/13 14:52","י שבט","תשע"ג","14:52","דוד כוכב","שנתן לה בעלה גט ואמר לה הרי זה גיטך שעה אחת לפני מותי על מנת שתנשאי אי פעם לכהן.","125","","4122","True","True","False","","81","95.86.93.19","0","26346","כללי|",""),new Message("26354","26348","לא הבנתי מה לפצוע דקה ולמת?","21/01/13 08:24","י שבט","תשע"ג","08:24","יהודי_קדום","","233","","4122","False","True","False","","97","79.182.145.217","0","26346","כללי|",""),new Message("26358","26353","זו לא תשובה אפשרית","21/01/13 10:02","י שבט","תשע"ג","10:02","מתפעל","כי כתוב להדיא שהתאלמנה וזהו.
מלבד, ידוע כבר לכולם כאן שכל מה שהוא מילתא דפשיטא לא שייך להיות הפיתרון כלל וכלל.","148","","4122","True","True","False","","216","212.29.198.117","0","26346","כללי|",""),new Message("26359","26354","לכאורה צודק יהודי קדום","21/01/13 10:03","י שבט","תשע"ג","10:03","מתפעל","הרי במקרה שכזה האשה נאסרת גם על בעלה הכהן, הלא כן?","148","","4122","True","True","False","","177","212.29.198.117","0","26346","כללי|",""),new Message("26360","26357","יישר כח, נראית תשובה יפה","21/01/13 10:05","י שבט","תשע"ג","10:05","מתפעל","אמנם לא לזה כיוונתי.

אני אבדוק תשובתך ואכניסנה כתשובה נוספת. טנק יו.","148","","4122","True","True","False","","195","212.29.198.117","0","26346","כללי|",""),new Message("26362","26358","מותר לנסות, לא? אולי לא תשים לב?.......","21/01/13 10:06","י שבט","תשע"ג","10:06","יהודי_קדום","","233","","4122","False","True","False","","99","79.182.145.217","0","26346","כללי|",""),new Message("26389","26360","אשת כהן שאמרה לבעלה נאנסתי","21/01/13 13:22","י שבט","תשע"ג","13:22","המכריע",""אע"פ שהיא מותרת לבעלה כמו שביארנו הרי היא אסורה לכל כהן שבעולם אחר שימות בעלה". רמב"ם איסו"ב יח,ט.","199","","4122","True","True","False","","126","95.86.121.15","0","26346","כללי|",""),new Message("26366","26365","מקבל. אשלח לך אפשרויות לפתרון באישי.","21/01/13 10:28","י שבט","תשע"ג","10:28","כדי","","249","","4122","False","True","False","","161","109.64.219.96","0","26346","כללי|",""),new Message("26379","26365","(לחידת קדום) אנסה גם אני לחטוף נקודות...","21/01/13 12:24","י שבט","תשע"ג","12:24","כוכב קטן","טוב, על חצי שאלה אני ודאי יכול לענות, אם נתאלמנה מותרת לכל כהן הדיוט.

חצי השאלה הראשון כבר יותר קשה, גרושה מותרת לכהן?
אולי בפיקוח נפש. כמדומני שאין באיסור קדושה דין "יהרג ואל יעבור" כבאיסור ערוה.

ואולי כוונתו לגירושין שאינם, כגון שגירש אחותו אחרי שקידשה, או שגירש אחרי קידושי טעות.

כנראה גם בזה לא בחר המחבר, אבל מגיע לי 2.5 נק' לפחות, לא כן?","262","","4122","True","True","False","","102","95.86.93.19","0","26346","כללי|",""),new Message("26390","26365","קידשה חוץ מכהן פלוני","21/01/13 13:24","י שבט","תשע"ג","13:24","המכריע","עי' ריש המגרש לחלק מהשיטות. וגם גירשה חוץ מפלוני ואחר כך נתאלמנה.","199","","4122","True","True","False","","144","95.86.121.15","0","26346","כללי|",""),new Message("26404","26365",""זה הכלל: ... מיאון אחר גט - מותרת".","21/01/13 16:40","י שבט","תשע"ג","16:40","דוד כוכב","משנה. מסכת יבמות דף קח ע"ב.
כלומר, קטנה שהשיאוה אימה ואחיה, ואחר שנתגרשה נישאה ומיאנה. והדין הוא שהמיאון מבטל גם את הנישואין הראשונים ואת הגירושין מהם.","125","","4122","True","True","False","","107","95.86.93.19","0","26346","כללי|",""),new Message("26405","26365","והתשובה היא: ","21/01/13 18:40","י שבט","תשע"ג","18:40","יהודי_קדום","להלן שלוש תשובותיו של הרב כדי שניתנו 3.5 שניות לאחר החידה:

א. אם גירש על תנאי ולא נתקיים התנאי.
ב. גירשה מחמת קול, עם כמה תנאים בזה.
ג. קטנה שהתגרשה ואח"כ החזירה ומיאנה בו, שהמיאון מבטל את גט.

את חידתי בניתי על ג' שלעיל שבמלואה מובאת במשנה תורה - ספר נשים-הלכות אישות - פרק שלישי,יג:

"נתקדשה קודם שתבגור שלא לדעת אביה אינה מקודשת ואפילו אם נתרצה האב אחר שנתקדשה. ואפילו אם נתאלמנה או נתגרשה מן אותן הקידושין אינה אסורה לכהן."","233","","4122","True","True","False","","140","79.182.145.217","0","26346","כללי|",""),new Message("26369","26366","התשובה ג. שקיבלתי אליה נתכוונתי","21/01/13 10:52","י שבט","תשע"ג","10:52","יהודי_קדום","לשתי האחרות אני צריך לימוד.

אביאם בהמשך...","233","","4122","True","True","False","","92","79.182.145.217","0","26346","כללי|",""),new Message("26373","26369","אביאם??? שומו שמיים!!!","21/01/13 11:22","י שבט","תשע"ג","11:22","כדי","ולסיבת עלבונן של שתי האפשרויות, מעתה תהיינה לנשים רק לטוב בעיניהם.




והנקדנין תופסין אותו על כך.","249","","4122","True","True","False","","173","109.64.219.96","0","26346","כללי|",""),new Message("26378","26373","התכוונתי לכל השלוש ולא רק לשלישית!","21/01/13 12:22","י שבט","תשע"ג","12:22","יהודי_קדום","גם כתבתי "אני צריך לימוד" ...


אההה... עכשיו הבנתי ... צ"ל אביאן ולא אביאם...

חשבתי שיש לו הסתייגות מכך שבחרתי דווקא ב ג' ","233","","4122","True","True","False","","142","79.182.145.217","0","26346","כללי|",""),new Message("26377","26376","אינו מובן","21/01/13 12:17","י שבט","תשע"ג","12:17","כדי","אם אחיו חלל, יבומי נמי מיבם לה!

ובכלל נראה שמתפעל התכווין שמיד בשעת מיתה מותרת לכל חוץ מכהן, ולא שנעשה בה מעשה אח"כ, שא"כ בואו ונאמר שבא עליה פסול אח"כ, ושלום על ישראל.","249","","4122","True","True","False","","196","109.64.219.96","0","26346","כללי|",""),new Message("26380","26377","ודאי יבומי מיבם","21/01/13 12:37","י שבט","תשע"ג","12:37","כוכב קטן","אבל אינו כהן, ונמצאת מותרת רק לישראלים ולא לכהנים.

ומה שהקשה שצריך שתהיה מותרת מיד ולא ע"י חליצה, שא"כ בואו ונאמר שבא עליה פסול אח"כ - אינו קשה, כי ודאי אם בשעת מיתה היא מותרת לכהן לא קרינן בה "אסורה", ומה שנאסרה אח"כ לא מן השם הוא. אבל אם יכולה להתיר עצמה לישראל, שפיר קרינן בה "מותרת" כיון שיכולה להתיר עצמה. (וראה תוס' ב"ק נה: ד"ה אילימא)","262","","4122","True","True","False","","60","95.86.93.19","0","26346","כללי|",""),new Message("26381","26379","10 נקודות מגיעות על כוכבו שדרך כאן","21/01/13 12:41","י שבט","תשע"ג","12:41","יהודי_קדום","אך אין ניקוד על התשובה.

הגירושין היו גם היו והנישואין כמובן לא היו באיסור.","233","","4122","True","True","False","","136","79.182.145.217","0","26346","כללי|",""),new Message("26383","26380","אינו נכון","21/01/13 12:53","י שבט","תשע"ג","12:53","כדי","שהרי אם ייבם אותה וימות, נמצאת מותרת לכל אדם, ומאי פסקא שדווקא יחלוץ.

ומה שחילק בין הותרה אח"כ לבין נפסלה אח"כ, אינו מובן כלל, שאם אתה אומר שכיוון שיכולה להתיר עצמה שפיר קרינן בה מותרת, למה לא נאמר שכיוון שיכולה לאסור עצמה (כגון שתיבעל לכותי. ועי' בגיטין פד. ודו"ק היטב), קרינן בה אסורה, ומאן פלג לן.","249","","4122","True","True","False","","166","109.64.219.96","0","26346","כללי|",""),new Message("26386","26382","אם כן, אין זה כהן אלא ספק כהן.","21/01/13 13:10","י שבט","תשע"ג","13:10","כוכב קטן","","262","","4122","False","True","False","","66","95.86.93.19","0","26346","כללי|",""),new Message("26391","26383","אמת, צדקת,","21/01/13 13:43","י שבט","תשע"ג","13:43","כוכב קטן","אם אחיו חלל יכולה להיות מותרת לכל, אין בידי אלא שתי האפשרויות האחרות, שאחיו כ"ג או שהיא "שניה" לו.

ולגבי קושיתו - אם בשעת מיתה היא מותרת לכהן, אמנם היא יכולה לפסול עצמה אח"כ, אבל לא מש"ה תקרא עכשיו "פסולה", הרי כל אישה יכולה לפסול עצמה כך, וגם אם תפסול עצמה, אין פסולה נובע כלל מנישואיה הקודמים לכהן, אלא מנישואיה האחרונים לפסול; וברור.
אבל, אישה שאמנם כעת אסורה לכל אדם מפני שהיא שומרת יבם, אבל יכולה להתיר עצמה ע"י חליצה, שפיר קרינן בה "כשרה בישראל" אע"פ שעכשיו עוד אסורה; כמו שלא תקרא לפנויה "פסולה" מפני שהיא מחוסרת קידושין ואכתי קיימא באיסור "קדשה" (למ"ד), הכי נמי לא תקרא לשומרת יבם "פסולה" אע"פ שאכתי מחוסרת חליצה.
הכלל, פסולה זמנית שיכולה להתיר עצמה, שפיר קרינן בה "כשרה" כי האיסור שרובץ עליה זמני הוא ואפשר להתירו, ואפשר לומר שבעצם כשרה היא, ורק במקרה יש איסור המונע ממנה כעת להינשא (מידי דהוא אאיסור פנויה ונדה),
אבל כשרה שיכולה לפסול עצמה, לא קרינן בה "פסולה" מפני שיכולה לפסול עצמה, כי בינתיים כשרה היא בעצמה לגמרי.","262","","4122","True","True","False","","96","95.86.93.19","0","26346","כללי|",""),new Message("26388","26386","לא נודע הדבר מלכתחילה!","21/01/13 13:21","י שבט","תשע"ג","13:21","יהודי_קדום","","233","","4122","False","True","False","","93","79.182.145.217","0","26346","כללי|",""),new Message("26399","26389","החידה אומרת "שנשוי לאשתו","21/01/13 16:08","י שבט","תשע"ג","16:08","יהודי_קדום","בכשרות"
היינו אין חשש שנתנה עינה באחר או נאנסה וכדו'.

אם זו תהיה התשובה אגיש ערעור!","233","","4122","True","True","False","","109","79.182.145.217","0","26346","כללי|",""),new Message("26411","26389","ליבי אומר לי שזה הפיתרון.","21/01/13 21:11","י שבט","תשע"ג","21:11","כדי","","249","","4122","False","True","False","","143","79.182.240.124","0","26346","כללי|",""),new Message("26437","26389","יישר כח, לזאת התכוונתי","22/01/13 09:55","יא שבט","תשע"ג","09:55","מתפעל","ואין כאן שום ערעור יהודי,

היא נשואה לבעלה וחיה איתו בהיתר גמור.

יישר כח גדול להרב המכריע שליט"א.","148","","4121","True","True","False","","192","37.60.47.147","0","26346","כללי|",""),new Message("26400","26397","מתנה על מה שכתוב בתורה תנאו בטל","21/01/13 16:11","י שבט","תשע"ג","16:11","כוכב קטן","וכאן מתנה על מה שכתוב בתורה הוא, כי הרי אסור לה להינשא לכהן כי גרושה היא.

נמצא התנאי בטל ומעשה קיים, והרי היא גרושה גמורה ולא אלמנה.","262","","4122","True","True","False","","65","95.86.93.19","0","26346","כללי|",""),new Message("26402","26400","התירוץ לקושייתך במסכת גיטין דף פד ע"ב.","21/01/13 16:17","י שבט","תשע"ג","16:17","דוד כוכב","","125","","4122","False","True","False","","78","95.86.93.19","0","26346","כללי|",""),new Message("26403","26402","אמת,","21/01/13 16:29","י שבט","תשע"ג","16:29","כוכב קטן","כך הגמרא שם:
(מסכת גיטין דף פד ע"ב) "אמר רבינא: כי אמרינן מתנה על מה שכתוב בתורה תנאו בטל, כגון שארה כסותה ועונתה, [פירוש: המקדש אישה ע"מ שאיני חייב לתת לך שאר כסות ועונה] דודאי קא עקר, אבל הכא מי קאמר לה? לא סגיא דלא אכלה? לא תיכול ולא תיגרש."","262","","4122","True","True","False","","102","95.86.93.19","0","26346","כללי|",""),new Message("26412","26403","מותר לבן "להסכים" עם אביו?","21/01/13 21:21","י שבט","תשע"ג","21:21","המכריע","","199","","4122","False","True","False","","103","95.86.121.15","0","26346","כללי|",""),new Message("26406","26404","נכון. לתשובה זו כיוונתי בשאלתי.","21/01/13 18:44","י שבט","תשע"ג","18:44","יהודי_קדום","כל יתרת הנקודות עברה לכוכב דרוך אחר באותו גלגל !","233","","4122","True","True","False","","108","79.182.145.217","0","26346","כללי|",""),new Message("26415","26412","ודאי וודאי יש הרמוניה בנגינתם...","22/01/13 00:12","יא שבט","תשע"ג","00:12","יהודי_קדום","","233","","4121","False","True","False","","92","79.182.145.217","0","26346","כללי|",""),new Message("26416","26415","מה עם יו"ד רמ, ב ?","22/01/13 00:25","יא שבט","תשע"ג","00:25","המכריע","","199","","4121","False","True","False","","112","95.86.121.15","0","26346","כללי|",""),new Message("26419","26416","אבל ע"ש סע' יט, בסופו (אב שמחל)","22/01/13 00:51","יא שבט","תשע"ג","00:51","דוד כוכב","ומכל מקום הנראה שהכותרת 'אמת' היתה רק לצורך העתקת הגמרא.
ועוד, פירוש 'מכריע' - כשיש ויכוח בדבר.","125","","4121","True","True","False","","102","95.86.93.19","0","26346","כללי|",""),new Message("26422","26419","אבל עי"ש בפ"ת","22/01/13 02:02","יא שבט","תשע"ג","02:02","המכריע","סקט"ז בשם רדב"ז.

וכמדומה די"א דמחילה מהני רק לכיבוד ולא למורא.","199","","4121","True","True","False","","126","95.86.121.15","0","26346","כללי|",""),new Message("26425","26422",""אכתי מצוה איכא"","22/01/13 02:36","יא שבט","תשע"ג","02:36","דוד כוכב","(שו"ת רדב"ז חלק א סימן תקכד) ונ"ל שכוונתו שעדין יש בזה מצוה, אך לא חובה. וכן פירש בדף על הדף בבא מציעא דף לב ע"א: "ותירץ בשו"ת רדב"ז (סי' קכ"ד) בשם הרמ"ה דלא דמי, דהתם אם אמרה לא בעינא ליכא עשה כלל, משא"כ האב שמחל על כבודו, אמנם אין הבן צריך לכבד אותו, אבל אם הוא מכבד אותו הוא מקיים עשה".
וראה בחשוקי חמד בבא מציעא דף לג ע"א: "שאלה. מעשה בחולה שאושפז במחלקה לטיפול נמרץ, והורה לבנו שישוב לישיבתו, ללמוד תורה, הבן מסתפק אם לעשות כך, כי אם יסע מחוץ לעיר, לא יהיה מי שיעטוף את אביו בציצית, ויניח לו תפילין? תשובה. מו"ח מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א השיב לי, שיסע הבן לישיבה, וטעמו הוא מאחר והאב מחל על מצות כיבוד, נפטר הבן ממצוה זו, והרי הוא כאדם זר".
ורובא לא נוהגים כיום לקום תמיד בפני אב ואם, וסומכים על מחילה.

מחילה לא מהני לבזיון (ראב"ד), אבל מבואר שמועיל למורא.","125","","4121","True","True","False","","120","95.86.93.19","0","26346","כללי|",""),new Message("26436","26425","מ"מ לא נראה לקרוא למקום זה","22/01/13 09:25","יא שבט","תשע"ג","09:25","יהודי_קדום",""סוד זקנים" וכל עניין "ולא מכריע את דבריו בפניו..." אינו מתפרש ללימוד בפורטל (כך אני פוסק ) כלל וכלל.

הלואי על עם ישראל עוד ועוד כוכבים "קטנים" כמו המאור הקטן שכאן שעוד יאיר ויפוצו מעייניו חוצה בע"ה! ואני אומר זאת בכל לבי לאחר שזכיתי לראותו וללמוד ממה שכתב כאן!","233","","4121","True","True","False","","158","79.182.145.217","0","26346","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);