var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26175;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26175","0","על טעויות דפוס ברש"י ועוד","14/01/13 16:03","ג שבט","תשע"ג","16:03","אלף בית רשי","בשבת זו שמעתי דבר מעניין מהרב דזיבוי שליט"א
בפרשתינו הובא ברש"י וארא "אל האבות" וכו' ונשתברו הרבה קולמוסים ליישב מה רש"י רצה להוסיף, והראה שבחומש בהוצאת ארט סקורל נכתב שדבר זה נובע מטעות של המדפיס "הבוחער הזעצער" שקיצר במקום לכתוב אל אברהם אל יצחק וכו' כתב אל האבות (וכן ראיתי שבחומש פירוש רש"ר הירש מופיעים מילים אלו כהמשך בתוך הדיבור המתחיל וזהו חומש המסתמך על רש"י דפוס ראשון), וסיפר שסבו התארח אצל סבו של האדמו"ר מאמשינוב הנוכחי, וכדרך המתארחים בין רבנים שכל אחד כיבד את השני להתחיל ראשון לברך על הכיבוד ואמר האדמו"ר מאמשינוב הרי נאמר כל מה שיאמר לך בע"ב עשה חוץ מצא, וענה לו שדבר זה הוא טעות וכי אם בע"ב אומר לאורחו לצאת יכול הוא להשאר בבית? אלא צ"ל שהיה כאן השמטה של "גרשיים" חוץ מצ"א והכוונה ר"ת מצד איסור , ענה האמשינובר בסיפור שפעם בפולין ביקש מדפיס חשוב להדפיס את החומש מחדש ובתיקון חשוב ברש"י פרשת וישב שכתוב שם ברש"י ביקש יעקב לישב וכו' אמר הקב"ה צדיקים וכו' ודבר זה אינו מובן מדוע הקב"ה לא נוח לו בשלוות הצדיקים ומה גם שמקור דברים אלו הוא במדרש ושם נאמר אמר "השטן" צדיקים וכו' וזה יותר מובן וע"כ ניסה הנ"ל לומר שהמקור הוא טעות שהיה כתוב אמר הש' והבוחער הזעצער חשב שזה קיצור של "השם" וע"כ כתב הקב"ה, ואחד מגדולי הצדיקים לא הסכים לתת לו הסכמה להדפיס מחדש ואמר לו וכי רוצה אתה למחוק את תורתו של החוזה מלובלין שביאר רש"י זה אמר הקב"ה בביאור נפלא? וע"כ אמר האמשינובר וכי רוצה אתה למחוק את תורתו של בעל השל"ה שהביא בשם אביו שהפירוש כל מה שיאמר לך בע"ב - הקב"ה בע"ב של העולם עשה, חוץ אם אומר לך "צא" מלפני אני לא רוצה בתשובתך, כאן עליך להתעקש ולא לקיים רצון הבע"ב,
ע"כ אני מביא דברים אלו שהרבה פעמים נכתבים תורות על טעויות שהשתרבבו ולא תמיד כדאי לקום ולשנות ע"פ דפוסים קודמים וכדומה שזהו היופי שבתורה","278","","4126","True","True","False","","1065","70.53.200.161","0","0","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);