var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19102;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19102","0","חידה - למי יש פתרון?","12/05/12 21:30","כ אייר","תשע"ב","21:30","בבא רגל","ציטוט מעלון השבת של רדיו קול ברמה גליון מס' 1:

כיצד יתכן שאדם ימסור שיעור ב'דף היומי' בשבת אחה"צ, ויעבור בכך על איסור חמור מהתורה?

באיזה מקרה יהיה אדם חייב לעשות קידוש פעם נוספת, דקות לאחר שכבר עשה קידוש ויצא בו ידי חובה?

תשובות ניתן לשלוח למערכת קול ברמה באמצעות פקס שמספרו 03-5777798. בין הפותרים יוגרל פרס.","51","","4370","True","True","False","","1407","84.229.17.167","0","0","כללי|",""),new Message("19106","19102","לגבי המקרה השני","12/05/12 22:47","כ אייר","תשע"ב","22:47","יאירה","אדם חייב לעשות קידוש נוסף אם באו נשים, שלא שמעו.
אבל אני לא בטוחה אם מדובר כאן במקרה הזה כי לענ"ד בשאלות קלות מסתתר משהו מאחורי הקלעים.","192","","4370","True","True","False","","240","46.210.252.82","0","19102","כללי|",""),new Message("19115","19102","היתה להם חידה על מרק","13/05/12 08:00","כא אייר","תשע"ב","08:00","מתפעל","שרצה הרבה זמן,
אולי זה כבר נפתר,

כיצד יתכן ושני יהודים מתארחים אצל ידיד והוא מגיש להם מרק פטריות פרווה כשר למהדרין, לאחד זה מותר ולשני זה אסור. וכמובן שהשני הזה לא שרוי בתענית ולא מודר וכדומה.

לגבי חידה א', אולי מדובר שיושב בקהל גוי ואסור ללמד לגוי תורה, אבל אם כך זה לא קשור בדוקא לשבת אחה"צ.

חוץ מזה, ללמד תורה לגוי, לא נראה לי שזה איסור תורה.

לגבי הקידוש, האם ציינו אם מדובר בקידוש של הלילה או של היום?","148","","4369","True","True","False","","249","212.29.198.117","0","19102","כללי|",""),new Message("19116","19102","קידוש","13/05/12 08:41","כא אייר","תשע"ב","08:41","עציוני","השנה חג השבועות חל ביום א'. מי שלא קידש בליל שבת חייב לקדש (מדאורייתא) ביום. אם קידש סמוך לסוף היום, מייד בערב הוא יתחייב בקידוש נוסף - של יו"ט.","159","","4369","True","True","False","","296","93.172.153.58","0","19102","כללי|",""),new Message("19347","19102","איך משיגים את עלון השבת","24/05/12 15:19","ג סיון","תשע"ב","15:19","מתפעל","של רדיו קול ברמה?","148","","4358","True","True","False","","177","212.29.198.117","0","19102","כללי|",""),new Message("19352","19102","והתשובה לקידוש","24/05/12 19:10","ג סיון","תשע"ב","19:10","כדי","יכולה להיות כמו שכתוב כאן","249","","4358","True","True","False","","208","46.116.188.10","0","19102","כללי|",""),new Message("19343","19115","לגבי חידת המרק","24/05/12 11:34","ג סיון","תשע"ב","11:34","מתפעל","סיפר לי מאן דהוא ששמע את הפיתרון

מבוסס על המשנה בבכורות פ"ד מ"ט שמי שחשוד למכור תרומה כחולין, קנסו אותו חכמים שלא לקנות ממנו אפילו מים או מלח.
וטענו שם שהגרי"ז חידש כי אסור אך ורק לקנות ממנו אבל מותר לאכול בביתו. (נשמע לי חידוש גדול). וממילא התשובה פשוטה, אחד קנה ממנו את המרק והשני אכל אצלו בביתו מבלי לקנות.

לגבי חידה א', אכן הפיתרון היה שהיה שם בשיעור גוי.","148","","4358","True","True","False","","223","212.29.198.117","0","19102","כללי|",""),new Message("19117","19116","יפה עציוני, שלח פקס אולי תזכה","13/05/12 10:06","כא אייר","תשע"ב","10:06","מתפעל","","148","","4369","False","True","False","","245","212.29.198.117","0","19102","כללי|",""),new Message("19119","19117","אם הייתי רוצה לזכות לא הייתי מפרסם ברבים","13/05/12 11:47","כא אייר","תשע"ב","11:47","עציוני","","159","","4369","False","True","False","","253","93.172.153.58","0","19102","כללי|",""),new Message("19350","19343","אם אכן הפתרון הוא כך, יש בעיה","24/05/12 18:12","ג סיון","תשע"ב","18:12","כדי","איסור לימוד תורה לגוי אינו מוסכם לכו"ע שהוא מן התורה. ואכמ"ל.","249","","4358","True","True","False","","247","46.116.187.113","0","19102","כללי|",""),new Message("19348","19347","זה חולק בבתי-כנסת","24/05/12 15:30","ג סיון","תשע"ב","15:30","בבא רגל","ואולי תוכל לברר באתר שלהם","51","","4358","True","True","False","","223","77.127.172.152","0","19102","כללי|",""),new Message("19353","19350","ומה דעתך על חידושו של הגרי"ז?","24/05/12 19:53","ג סיון","תשע"ב","19:53","מתפעל","לגבי האיסור ללמד לגוי, בחידות מספיק שיש דעה כזו. לא צריך שזה יהיה להלכה.
והחידה היא לפי אותה שיטה. אמנם היה רצוי לומר מראש שהחידה היא לפי שיטה אחת.
מי המה המחולקים בדבר?","148","","4358","True","True","False","","178","95.86.85.64","0","19102","כללי|",""),new Message("19360","19353","הנה הם","24/05/12 21:54","ג סיון","תשע"ב","21:54","כדי","הנה בעיקר האיסור, מהגמ' (חגיגה יג.) משמע שלכל היותר הוא מדברי קבלה. וכבר בתשובת באר שבע הידועה (במ"ח סי' יד), תמה על השמטת הפוסקים דין זה, ודעתו דאינו אסור מעיקרא דדינא.
ואף להחולקים עליו (כהדב"ש ועוד), כתב באג"מ בב' מקומות - בחיו"ד ח"ב סי' קלב ובח"ג סי' צ, שאין איסור אם מלמד לישראל והגוי יושב שם.

ויש בזה עוד הרבה סייגים הכתובים בספרי האחרונים - תושב"כ ושבע"פ, אם אין לפנ"ע, בז' מצוות דידהו, אם לא מוסר לו את טעמי הדברים, גוי קטן, ועוד.","249","","4358","True","True","False","","211","46.116.43.163","0","19102","כללי|",""),new Message("19372","19360","יישר כח","25/05/12 12:16","ד סיון","תשע"ב","12:16","מתפעל","חג שבועות שמח לך ולמשפחתך ולכל בית ישראל.

ואשאל שאלה לכבוד החג,

הרי יש דין לשמוח בחג ואין שמחה אלא בבשר ויין.
והנה רבי יהודה סיפר על עצמו (נדרים מ"ט ע"ב) למטרוניתא שקשה לו מאד שתיית יין, ואינו שותה כי אם קידוש והבדלה וד' כוסות של פסח. ובמהרש"א שם הקשה מדוע לא הזכיר רבי יהודה גם שתיית יין של שמחת יו"ט שהוא חובה. ותירץ שאם אצלו זה היה עינוי, אם כן אין לו מזה שמחת חג ופטור.

וקשיא לי, מדוע לא נאמר שיצא ידי חובת שמחת חג ביין כששתה כוס הקידוש. הרי קידושא כן שתה. ולכאורה אין לומר שזה מצד אין עושין מצוות חבילות חבילות, שכן דין זה הוא מפני שנראה עליו כמשאוי וכטורח, אבל כאן כשעושה קידוש, אין ניכר כלל שמתכוון לצאת בזה עוד מצוה, והשמחה שבאה בעקבות שתיית היין היא ממילא, ירצה או לא ירצה ולכן קשה לומר שיש כאן בעיה של אעמח"ח.

חג שמח.","148","","4357","True","True","False","","270","95.86.85.64","0","19102","כללי|",""),new Message("19375","19372","הנראה","25/05/12 18:17","ד סיון","תשע"ב","18:17","דוד כוכב","לכאורה ביחוד לכמה שיטות בפרק ערבי פסחים שהבינו ברמב"ם שענין קידוש ושמחה חד הם, י"ל דאה"נ, דלא כמהרש"א.
ולמהרש"א י"ל שלצורך קידוש די במלא לוגמיו, ולשמחה בעי לפחות רביעית.
עוד שמא י"ל שלקידוש היה רבי יהודה מקדש רק בליל שבועות, ולשמחה בעי גם ביום כבמסכת פסחים דף סח ע"ב: "אמר רבי אלעזר: הכל מודים בעצרת דבעינן נמי לכם. מאי טעמא - יום שניתנה בו תורה הוא". ופירש הרב מרדכי אליהו דהסוגיה מיירי בכבוד היום דוקא.","125","","4357","True","True","False","","101","213.151.37.245","0","19102","כללי|","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);