var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18550;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","45"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18549","0","דינים העולים לדף כא עמ' ב'","12/04/12 00:44","כ ניסן","תשע"ב","00:44","המכריע","כא:
כזית נבילה שחיפהו בבצק – אינו מטמא במגע אבל מטמא במשא.
ואינו צריך הכשר, כיון דעדיין מטמא טומאה חמורה במשאו.
אם ע"י הבצק משלים לכביצה אוכלין טמאין - מטמא טומאת אוכלין אף במגע, אם חשב עליו לאכילה.
(אהל שעל המת שאין בו חלל טפח – טומאה בוקעת ועולה).

חיה – חלבה מותר ודמה אסור (ומכאן שאין איסור דם תלוי באיסור חלב).
עוף – אין בו איסור גיד הנשה ודמו אסור (ומכאן שאין איסור דם תלוי באיסור גיד הנשה).
כלאים דהרבעה וכלאים דחרישה – נוהגים בכל הבהמות והחיה והעוף.
צמר העוף – אין חייבין עליו משום כלאים (וכן שער שור ועז וכנ"ל).

דם שרצים (ורמשים) – אסור (מדרבנן) ואין בו לאו דדם.
אבל יש בו איסור שרצים. (דם השרץ ובשרו, מצטרפין לכזית לאיסור אכילה).
ואם התרו בו משום שרץ, לוקה עליו בכזית. משום דם, אין לוקה.
דם דגים וחגבים; לא כינסו – מותר לכתחילה. כינסו – אסור מדרבנן אם אין בו קשקשים.

דם אדם – מותר מן התורה. וכל זמן שלא פירש אין בו שום מצות פרישה.
וכגון של בין השיניים, מוצצו ובולעו לכתחילה.
פירש אסור מדרבנן. כגון דם שעל הככר, גוררו.","199","","4400","True","True","False","","1005","212.179.87.186","0","0","כריתות|כא ע"ב",""),new Message("18550","18549","חידה נלווית","12/04/12 00:46","כ ניסן","תשע"ב","00:46","המכריע","היכי תימצי משקה שמותר באכילה כמות שהוא. ואם סיננו נאסר.","199","","4400","True","True","False","","903","212.179.87.186","0","18549","כריתות|כא ע"ב",""),new Message("18552","18550","דם דגים עם קשקשים לפי איזה","12/04/12 02:03","כ ניסן","תשע"ב","02:03","כדי","משמעות שיש ברעק"א בסי' סו דלא יועיל ליתנם שוב בדם.","249","","4400","True","True","False","","137","93.172.8.248","0","18549","כריתות|כא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);