var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1413;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","56"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1413","0",""אנן הכי מתנינן לה"","01/02/10 13:00","יז שבט","תש"ע","13:00","דוד כוכב","קשה, הרי מדובר בסיפור מעשה של אמוראים, ואינו לא משנה ולא ברייתא, ומה שייך בזה לשון "מתנינן"? היה לו לומר "גמרינן"!
אלא שלשון מתנינן הוא לשון לשנות, כלומר לשנן לחזור וללמוד.
ולמרות שלרוב ביטוי זה שמור ללימוד משנה, מצינו ביטוי זה גם בלימוד מפסוקים.

כגון במסכת ברכות דף נה.
"אמר רבי יוחנן: אין הקדוש ברוך הוא נותן חכמה אלא למי שיש בו חכמה, שנאמר (דניאל ב') יהב חכמתא לחכימין ומנדעא לידעי בינה.
שמע רב תחליפא בר מערבא ואמרה קמיה דרבי אבהו, אמר ליה: אתון מהתם מתניתו לה, אנן מהכא מתנינן לה - דכתיב (שמות ל"א) ובלב כל חכם לב נתתי חכמה.

וגם בלימוד מימרא של אמוראים,
כגון במסכת שבת דף קמה.
"אנן משמיה דשמואל מתנינן לה".

ואכן מצינו שהיו שטעו בלשון זו וחשבו שמדובר במשנה ולא במקרא, במסכת מגילה דף ד.
"ואמר רבי יהושע בן לוי: חייב אדם לקרות את המגילה בלילה ולשנותה ביום, שנאמר (תהלים כ"ב) אלהי אקרא יומם ולא תענה ולילה ולא דמיה לי.
סבור מינה: למקרייה בליליא, ולמיתנא מתניתין דידה ביממא. - אמר להו רבי ירמיה: לדידי מיפרשא לי מיניה דרבי חייא בר אבא: כגון דאמרי אינשי: אעבור פרשתא דא ואתנייה".","125","","5202","True","True","False","","1743","77.127.160.200","0","0","בבא בתרא|קסה ע"ב",""),new Message("1414","1413","האם אך מקרה הוא שכל האמוראים שציינת הם","01/02/10 14:13","יז שבט","תש"ע","14:13","שאינו יודע לשאול","מהדור הראשון??
האם מצינו לשון "מתנינן" גם בדורות מאוחרים?
ואם לא - אז אולי הדברים מובנים, שדווקא לתנאים, ולאמוראים שגובלים בתקופתם, נקטו לשון זה.","48","","5202","True","True","False","","212","77.127.160.200","0","1413","בבא בתרא|קסה ע"ב",""),new Message("1417","1414","גם באמוראים מאוחרים","01/02/10 20:48","יז שבט","תש"ע","20:48","דוד כוכב","רבי ירמיה שעל המעשה עליו אמרו פה מתנינן הוא מהדור מהשני, והוא רגיל לצטט אמוראים מהדור הראשון ואפילו מתלמידיהם.

במסכת בבא בתרא דף קלו.
"אמר רב כהנא: אמריתה לשמעתא קמיה דרב זביד מנהרדעא, ואמר לי: אתון הכי מתניתו לה, אנן הכי מתנינן לה, אמר רבא אמר רב נחמן: בהקנאה...".

במסכת זבחים דף ט:
"א"ל רב אשי לרב אחא בריה דרבא: [בעיא דרבא] היכי מתניתו לה? אמר ליה: אנן בשינוי בעלים מתנינן לה [והכי מתנינן לה], אמר רבא: חטאת חלב...".

במסכת בכורות דף לו.
"א"ל רבא זוטי לרבינא: אנן משמיה דר' אילעא מתנינן לה".","125","","5202","True","True","False","","110","212.76.99.148","0","1413","בבא בתרא|קסה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);