רש"י מפרש שן של מפתח. והמפתח נועצין בתיבה. אבל לא ברור מה בדיוק תפקיד החור. כנראה כוונתו כמו רבינו גרשום, שקודח בבסיס המפתח, ולתוך החור נועץ את הקיסם שמשמש שן במפתח. אולי נשמטו כמה מילים ברש"י על ידי טעות הדומות. בכל אופן יל"ע לפי זה דהקודח כל שהוא יהא חייב רק כשקודח במפתח או בדבר שיוכל לשמש כמפתח, ואיך סתמו זאת.
אגב צירוף החורים. מזכיר את הסיפור על הביקור של מונטיפיורי אצל ר' שמואל סלנט..
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום