הגרסה בגמרא היא 'חוטפין מצות'. לא כתוב כלום על האפיקומן והן רש"י והן התוס' לא מזכירים את האפיקומן ופירושיהם אינם נוגעים לחטיפת או גניבת האפיקומן ע"י התינוקות, להיפך, נראה שחוטפין ומונעים מהתינוקות לאכול מצות ( סתם מצות )כדי שלא יישנו כי ישארו רעבים ( ופירושים נוספים ). אם כן, כיצד הגענו לחטיפת האפיקומן על ידי הילדים על הנגרר מזה, כאשר במשפחות רבות עניין זה הוא העניין המרכזי שבליל הסדר עבור הילדים ?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום