מנחותיט ע"אכג אדר ב תשע"א00:04מקרא נדרש לפניו ולאחריו / המכריע
בתחילה ס"ד דלרבנן "הכהנים" לא קאי איציקה שלפניו ולר"ש כן. ודחי משום דאצבע דקבלה לא קאי לר"ש על לקיחה שלפניו. ולכאורה הסתירה היא גם בדעת רבנן. וגם למעשה תישאר (אחרי שלדעת ר' שמעון נאמר טעם אחר), דהא ביציקה סברי רבנן דהכהנים לא קאי איציקה שלפניו ובקבלה כן. אטו דר"ש אדר"ש קשיא דרבנן אדרבנן ל"ק? ונראה שבפסוק של קבלה הרי פשטא דקרא דקאי גם אשלפניו, ולקח באצבעו. והקושיא על ר"ש היתה בדרך כל שכן. ולרבנן צריך באמת לחלק לפי האמת. ודוק.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום